Gå til innhold

Hovedkort med SLI, bruke to forskjellige kort?

Anbefalte innlegg

Jeg har et hovedkort med SLI- mulighet.

Jeg vet hva det er, men ønsker ikke å benytte det.

Jeg kunne tenkt meg mer enn to skjermer på maskinen, og lurer på om jeg kan benytte to forskjellige skjermkort i slotene uten å koble dem sammen. Jeg har et Radeon X850- kort, og tenker at jeg kan kjøpe et rimelig kort til får å kunne koble til skjerm nummer tre. Manualen nevner ikke noe om dette.

Noen som har erfaring/viten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for info. vet at google er min venn, men tenkte jeg kanskje traff noen hr i forumt som hadde prøvd. Liker det bedre enn "noen som har hørt av en kompis" at det skal gå. Ikke vondt ment. Satser på to ATI- kort, ja. Kjøper et billig et, da jeg bare skal ha oppe nettsider og slikt på det ene. Maskinen er ikke noen spillemaskin uansett, tviler på at dual opteron er optimalt til spill.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da har jeg satt i et 1300- kort i tillegg til det 850- kortet jeg har fra før. Helt dødt, det ene kortet, dukker ikke opp noe sted. Tips?

6150881[/snapback]

For at hovedkortet ditt skal oppfatte noe som helst, så må BeggE kortene hvertfall være samme type (Nvidia eller Ati), men og ha 2 ATi kort i ett Nvidia Sli Hovedkort er vel ikke så smart? Tror du har nettop kastet bort 1000 kr.

Nvidia = SLi Hovedkort

Ati = Crossfire Hk

(og JA jeg vet du ikke skal kjøre SLi, men det er jo det du gjør når to kprt er der ;) )

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Greit, men nå er jo vitsen at ikke vil bruke SLI- muligheten til å øke ytelsen. Derfor spurte jeg her i forumet om jeg kunne benytt de to slotene til å koble til fler enn to skjermer. Jeg vet utmerket godt forskjellen på SLI og crossfire, og også forskjellen på Nvidia og ATI sine løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...