CastorFiber Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har et hovedkort med SLI- mulighet. Jeg vet hva det er, men ønsker ikke å benytte det. Jeg kunne tenkt meg mer enn to skjermer på maskinen, og lurer på om jeg kan benytte to forskjellige skjermkort i slotene uten å koble dem sammen. Jeg har et Radeon X850- kort, og tenker at jeg kan kjøpe et rimelig kort til får å kunne koble til skjerm nummer tre. Manualen nevner ikke noe om dette. Noen som har erfaring/viten? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Man må ha to identiske kort for å få muliggjort SLI Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Man kan uten problem sette inn to skjermkort på et sli hovedkort. Disse vil da fungere som to separate skjermkort. Dette burde være svar på sprøsmålet. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Vet man må ha to makne kort som er SLI- kompatible for å bruke SLI. Har ikke tenkt å gjøre det.. Vil kjøre to kort for å kunne koble til flere skjermer.. Takker for svar, Christian. Har du prøvd? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det var det da .. Nei, for å være helt ærlig med deg, så har jeg ikke det. Men jeg kjenner folk som kjører det slikt, og har lest om det utallige ganger på nettet. Om du er i tvil burde et raskt søk i google gjøre susen Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Såvidt jeg også har fått med meg så skal det gå, men det er anbefalt med 2stk nvidia eller 2stk ATI skjermkort for dette pga nvidia og ATI driverne kan krasje.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Takk for info. vet at google er min venn, men tenkte jeg kanskje traff noen hr i forumt som hadde prøvd. Liker det bedre enn "noen som har hørt av en kompis" at det skal gå. Ikke vondt ment. Satser på to ATI- kort, ja. Kjøper et billig et, da jeg bare skal ha oppe nettsider og slikt på det ene. Maskinen er ikke noen spillemaskin uansett, tviler på at dual opteron er optimalt til spill. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Da har jeg satt i et 1300- kort i tillegg til det 850- kortet jeg har fra før. Helt dødt, det ene kortet, dukker ikke opp noe sted. Tips? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Da har jeg satt i et 1300- kort i tillegg til det 850- kortet jeg har fra før. Helt dødt, det ene kortet, dukker ikke opp noe sted. Tips? 6150881[/snapback] For at hovedkortet ditt skal oppfatte noe som helst, så må BeggE kortene hvertfall være samme type (Nvidia eller Ati), men og ha 2 ATi kort i ett Nvidia Sli Hovedkort er vel ikke så smart? Tror du har nettop kastet bort 1000 kr. Nvidia = SLi Hovedkort Ati = Crossfire Hk (og JA jeg vet du ikke skal kjøre SLi, men det er jo det du gjør når to kprt er der ) Endret 21. mai 2006 av Lakus Lenke til kommentar
just_me Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 du har jo to utganger på det X850 kortet ditt da kan du ta 2 skjermer på det ene kortet Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Det stemmer, og så skal jeg koble skjerm nummer tre på det andre kortet. Det var hvertfall planen. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Har du en pci-e x1 port du kan teste i på hovedkortet? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Jeg har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309471 Etter det jeg kan se er det ikke det, nei. Hvis du ikke mener en vanlig PCI- slot, da. Men den er opptatt, det er bare en av de på dette kortet. Endret 22. mai 2006 av CastorFiber Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det skal ihvertfall ha en 1 PCI Express x4 port.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Stemmer det at det sitter en der, men det hjelper jo ikke mye så lenge x1300- kortet ikke passer i den porten. Dessuten er det jo to x16- porter på kortet. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Tror du har bommet litt her. For å kjøre 2 kort sammen må det hos ati være et "master" kort og crossfire HK, mens hos Nvidia må du ha 2 identiske kort og SLI hk. Endret 22. mai 2006 av Andy_12 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2006 Greit, men nå er jo vitsen at ikke vil bruke SLI- muligheten til å øke ytelsen. Derfor spurte jeg her i forumet om jeg kunne benytt de to slotene til å koble til fler enn to skjermer. Jeg vet utmerket godt forskjellen på SLI og crossfire, og også forskjellen på Nvidia og ATI sine løsninger. Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Du må uansett ha kort som kan sammkjøres tror jeg. Hvis du selger de gamle kortene og kjøper 2 stk geforce 6600 eller noe lignende kan du bruke 4 skjermer. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Kun to like nvidiakort på et sli-basert hovekort ja! To stykk 7900-kort hadde ikke vært å forakte nei, i dag har jeg kun et x700-kort i den pcie-porten. Sukk... Men det gjør jobben sin da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå