las^se Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei Har kjøpt meg ny maskin med følgende specs: Amd sempron 2800+ 6600gt kabinett med 350w psu asus hovedkort med s-ata s-ata maxtor 200gb twinmos 512 mb ram tror det er harddisken som er problemet, da jeg får feilmelding etter at install-filene er kopiert over på harddisken. Når jeg prøvde å installere fedora core 2 fikk jeg et lignende problem. Der fikk jeg vite at det var et problem med harddisken. Nå er det første gang jeg installerer rett på en s-ata harddisk, og lurer på om det er dette som kan være problemet? Er det en driver som må installeres først, eller noe i den duren? Håper jeg forklarte meg forståelig.. mvh Lars M Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Hei, det høres ut som at du ikke har innstallert driveren for SATA disken din. det du bør gjøre er når windows cd'en laster inn (altså den bluescreenen ) trykker du på F6 og så bruker du en diskett/cd med drivere som er med din SATA disk. håper det hjelper edit: legger til en link om SATA disker fra forumet https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=204514 Endret 27. april 2006 av _Finch_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå