leifeinar Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 er jo ikke hver dag man har behov for og reise rundt med 16gb da. jeg har LaCie-disken i 8 gb størrelse og den har begrensede bruksområder, selv for en som reiser så mye som jeg gjør. man kan altids bruke 5 kr på og brenne et par dvdr og ta med se hvis man skal flytte litt data. men tøfft..... ja Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Tjohei: Det visste jeg ikke. Jeg har tipset prisguiden om den nå så da dukker den vel snart opp der Er det utenkelig at produsenten (eller andre) kan sette fire sånne i sammen og få en rask OS-disk? Er det noen som da vil tippe på prisen?5997959[/snapback] Jeg skulle gjerne satt opp 4 kort a 4GiB i Raid0 for å få en ekstremt rask OS-disk på drøye 17GB. Prisen på 4 kort a 4GiB kommer nok på rundt 4x 1000 kr + et billig Raid0 kontrollerkort med 4 SATA-porter til rundt 500kr. Altså i underkant av 5000kr for en 17GB OS-disk med rundt 80MB/s og rundt 0,1ms aksesstid. 5998196[/snapback] Ja det hatte blitt veldig raskt, og samtidig veldig kompakt. Endret 27. april 2006 av efikkan Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Er det utenkelig at produsenten (eller andre) kan sette fire sånne i sammen og få en rask OS-disk? Er det noen som da vil tippe på prisen? 5997959[/snapback] Det er nok helt utenkelig at noen kommer til å gjøre dette før Windows Vista kommer, siden Windows XP ikke støtter dette. Endret 28. april 2006 av JonT Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er det utenkelig at produsenten (eller andre) kan sette fire sånne i sammen og få en rask OS-disk? Er det noen som da vil tippe på prisen? 5997959[/snapback] Det er nok helt utenkelig at noen kommer til å gjøre dette før Windows Vista kommer, siden Windows XP ikke støtter dette. 6006311[/snapback] Om den støtter IDE eller SATA så skal den støttes av XP også. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Nå begynner det å hjelpe på størrelsen i de små flashbaserte harddiskene.Prisen er nok stiv på denne, men i utgangen av året er nok prisen på 16gb ikke så altfor ille, og kanskje både 32gb og 64gb er nådd? 5996071[/snapback] Her har du to på 64GB:Kanguru Buslink Endret 6. mai 2006 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Nå begynner det å hjelpe på størrelsen i de små flashbaserte harddiskene.Prisen er nok stiv på denne, men i utgangen av året er nok prisen på 16gb ikke så altfor ille, og kanskje både 32gb og 64gb er nådd? 5996071[/snapback] Her har du to på 64GB:Kanguru Buslink 6054311[/snapback] Dette viser at det er fullt mulig å lage veldig små disker med stor kapasitét. Jeg forstår ikke hvorfor det blir satset så lite på å lage de i disk-form for pcer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå