KongRudi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hehe, utrolig men sant... http://arstechnica.com/news.ars/post/20060426-6682.html Så nå må nok TV2 og TVN ut med stor bot for at de har stjålet MS-konseptet til bruk i Sone2 og Mess TV.. Vet at dette ikke har så mye med konsoll å gjøre, men det var såpass moro at jeg måtte poste det uansett.. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Tror ikke NRK og TV2 må ut med noe. Er ikke lenge siden en feit amerikaner tok patent på hjulet. Slik TV chat er jo ingenting nytt. Men er ikke sikker på om det er 'foreldet' - jeg vet egentlig ikke så mye, så jeg spekulerer bare.- Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er vel måten det gjøres på som er tatt patent på, ikke det å gjøre det. Det er ikke mulig ta patent på noe som allerede er godt etablert og blir sett på som "en selvfølge". Hvis MS har funnet en genial måte å gjøre dette på, og alle andre også vil bruke akkurat den måten å gjøre det på siden den måten er kompatibel med alt annet MS har laget , må de betale MS. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er vel måten det gjøres på som er tatt patent på, ikke det å gjøre det. Det er ikke mulig ta patent på noe som allerede er godt etablert og blir sett på som "en selvfølge". Hvis MS har funnet en genial måte å gjøre dette på, og alle andre også vil bruke akkurat den måten å gjøre det på siden den måten er kompatibel med alt annet MS har laget , må de betale MS. 5996277[/snapback] Som Dinsdale sier her, det er måten det gjøres på som patenteres ikke selve hovedidèen med det. Rimelig korttenkt, men det er vel lett å vri noe til noe negativt dersom man utelater detaljene Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Slik det står skrevet i den artikkelen så gjelder dette all chat-komunikasjon som vises i en annen eller flere andre frames, samtidig som du ser TV i den første framen, på skjermen. Om dette gjelder IPTV (som jeg har) som skal benyttes i Microsoft Media Center (som jeg ikke har), så burde det stå nettop dette i patenten. Disse generelle patentene bør det bli slutt på synes jeg. :-/ Dersom førstnevnte er tilfelle har MS i teorien krav på erstatning fra TVN og TV2. Mest kjente 'lignende tilfelle' er jo rettsaken som Sony pleier å tape mot Immersion med Dual Shock-kontrollen og en patent som ble godkjent to år etter deres kontroller kom ut. :-/ Uansett håper jeg at arstechnica har quotet feil, håper noen med tilgang til det amerikanske patentkontorene tar en kopi av selve patenten. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Slik det står skrevet i den artikkelen så gjelder dette all chat-komunikasjon som vises i en annen eller flere andre frames, samtidig som du ser TV i den første framen, på skjermen. Om dette gjelder IPTV (som jeg har) som skal benyttes i Microsoft Media Center (som jeg ikke har), så burde det stå nettop dette i patenten. Disse generelle patentene bør det bli slutt på synes jeg. :-/ Dersom førstnevnte er tilfelle har MS i teorien krav på erstatning fra TVN og TV2. Mest kjente 'lignende tilfelle' er jo rettsaken som Sony pleier å tape mot Immersion med Dual Shock-kontrollen og en patent som ble godkjent to år etter deres kontroller kom ut. :-/ Uansett håper jeg at arstechnica har quotet feil, håper noen med tilgang til det amerikanske patentkontorene tar en kopi av selve patenten. 6002450[/snapback] http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?...3&RS=PN/7036083 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå