Gå til innhold

Disse fotoboksene, når tar dem bilde?

chma

Anbefalte innlegg

Joda, min tur er kanskje kommet den og. En times tid siden, sulten og lyst å komme meg hjem. Alene på ringveien og kjører sløvt forbi boksen som er etter Storo krysset før Tåsen tunellen i Oslo. I det jeg kjører på forbi detter øya ned på nåla og den ligger LITT for høyt...FAEN!

Jeg så ikke noe blitz og jeg er heller ikke helt sikker på hvor fort jeg kjørte, typisk med bra musikk og alene på veien(halv tre på en uke dag er ikke akkurat rushtrafikk).

På stedet er det 80 og jeg TROR jeg lå i 100-110 på speedometeret, som forøverig IKKE er kalibrert og jeg vet det er litt avvik ved høy fart. Problemet er at farten målt sikkelig ble gjort med gps og vinterdekk som har mindre dim enn sommerdekka som er på bilen nå.

Spørsmålet er jo samme gamle tok den bilde? Jeg vet ikke om boksen er digital eller ikke, men den er ny i fjor høst tror jeg.

Egentlig så er hverken prikker eller bøter det som bekymrer meg, å gå i ukesvis for enten å få svar eller ei er noe jeg ikke trenger nå, har nok å bekymre meg for akkurat nå(ikke jobb eller annet mindre viktig, er litt mer enn som så).

Er det noen måte å sjekke om bilen er tatt i fotoboks? Evnt få bileier til å sjekke?

Jeg trenger ikke en haug med moralens voktere som skal fortelle meg at fart dreper, haha, idiot osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir du tatt bilde av merker du det godt. Er som alle himmelens porter åpner seg, og stjeler pengene dine.

Er som en viss Top gear programleder sa, "I Norge tar de ikke lappen din, de tar synet ditt!"

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Joa, har sett når disse med heftig blitz tar bilde...og det ser virkelig ut som himmelens porter åpner seg og stjeler penger samt synet. Spørsmålet er jo om boksen var digital og har infarød blitz. Eller om det i det hele tatt var kamera i den, det kan jo finnes ut på en annen måte...menmen.... :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at du slapp unna, det er ikke kommet opp så mange digitale bokser enda og de fleste boksene er bare i drift noen timer i døgnet, ville blitt alt for mye arbeid for politiet ellers. Var det en analog boks ville du merket blitzen godt, særlig om natta. Dessuten lå du jo under lappen-ryker-grensa, og det er vel tross alt det viktigste uansett hvordan dette skulle gå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...