Gå til innhold

Home Konto Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du absolut vil gjøre det vanskeligere....

<meta http-equiv="refresh" content="0;url=hovedside.html">

Høyre klikk på skrivebordet --> ny --> tekstfil ---> dobbeltklikk --> copy paste koden --> lagre som index.html --> last opp

"Ìndex.html"
Jeg regner med at det er en skrivefeil, ellers skal det stå index.html helst alt med små bokstaver Endret av Indian Ink
Lenke til kommentar

Det er mest sannsylig fordi det ikke står noe i hovedside.html

Kan du gi oss en link, da ser jeg lettere hva problemet er. (mest sannsynlig)

Men endre Hovedside.html til hovedside.html.. da burde det gå

(Tips; aldri lurt å blande stor og små bokstaver i nettadresser. Easily confused. Sånn som her :p)

Endret av Indian Ink
Lenke til kommentar
<meta http-equiv="refresh" content="0;url=Hovedside.html">

Høyre klikk på skrivebordet --> ny --> tekstfil ---> dobbeltklikk --> copy paste koden --> lagre som index.html --> last opp

6000333[/snapback]

Hvis du sender brukernavn og passord til ftp til meg via PM eller msn, tar det meg to sekunder å fikse det. [email protected]

Endret av Indian Ink
Lenke til kommentar

^ tillater home.no bruk av egenuploadet .htaccess da?

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig. :dontgetit:

Hvis ikke Indian Ink har gjort det for deg nå, så les dette:

1) Først må du åpne Web Page Editor

2) Slett index.html/velkommen filen. Trykk på hovedside.html filen til høyre, og så velg laste opp funksjonen (grønn oppover pil)

Et vindu popper opp, og på toppen av dette vinduet ser du to "tabs". En heter "Publish Destinations" og den andre heter "Page Options"

3) Trykk på "Page Options" tabben. Check boksen for "Current Site Only", og skriv bak "File names and extensions", "index".

4) Publish

Lykke til og god natt :D

Lenke til kommentar

Hahahaha!

Neida..

Som fuzzy sier...

Endre

Gå inn der du laster opp siden din..

Høyreklikk på index.html og slett denne..

Nå vil du få opp listen over filer om du går inn på ditt område.

Høyreklikk nå på Hovedside.html og velg Rename / Gi nytt navn og endre dette til index.html

Nå skal siden din komme opp når man går inn på http://home.no/sergioramos/

Lenke til kommentar

jeg husker når jeg lagde min første side.

hadde masse problemer osv.

uansett, det skulle ikke være SÅ vanskelig og finne hovedsiden din (den du vil at skal vises først) og gi den et nytt navn. "index.html"

vis det ikke virker ser du etter i root folderen din (den mappen man starter i og som du sansynligvis har lagt alle sidene dine i) og sletter den gamle index fila.

og et lite tips er og ikke bruke veldig tunge bilder på sider. Det tar utrolig lang tid og laste. (Spesielt for de med lav hastighet.) Selv om det ser kult ut kan det ofte lønne seg med "litt" dårligere kvalitet osv

Er desuten litt enig med det her:

Utrolig frustrerende å lese denne posten.

Ikke meningen og være slem.

Ellers ønsker jeg deg lykke til videre.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk lastet ned dette Web Page Maker programmet, og oppdaget hvorfor han har så store problemer med å forandre filene han har lastet opp. Deres FTP funksjon lar deg nemlig ikke se filene du har lastet opp, og jeg fikk problemer med å overskrive eksisterende fil :S

Løsningen kan jo være å gå inn på ftp://ftp.home.no med Internet Explorer, logge inn og ordne filnavnene der. Men er redd dette kan bli "for komplisert"....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...