monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei Jeg har laget min hjemmeside i Web Page Maker, med bilder ogsånt jeg har laget i photoshop, å har fått den lastet opp å fungere fint. Men det som irriterer meg er at jeg ikke kan bruke det vanlige domene til home.no som jeg har. Eks : www.home.no/olanormann , vis jeg bruker sånn kommer jeg til en meny med mapper og filer i, der bilder ogsånt jeg har brukt til å lage siden ligger der. Men vis jeg skriver www.home.no/olanormann/hovedside <-- da kommer jeg rett på sia, men jeg ønsker jo å kunne bruke den vanlige domene, noen som vet hvordan jeg kan endre det? Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Uhhm, lagre "hovedsiden" som "index.html" ? Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har ingen index fil Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Når du går inn på http://home.no/olanorman/ sjekker nettleseren automatisk etter index.php index.html eller en annen index fil Hvis ikke det er noen, viser den hva som ligger i mappen. Det du må gjøre, er å ta alt som ligger i hovedside-mappen, og laste opp til public_html mappen på ftpserveren Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Altså, jeg åpner www.home.no/olanormann. Da får jeg fram lista : Bilder.html Gjestebok.html Om Meg.html osv. eneste mappe som er der , er IMAGES mappa. ellers er det bare sånn html filer. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Altså, jeg åpner www.home.no/olanormann. Da får jeg fram lista : Bilder.html Gjestebok.html Om Meg.html osv. eneste mappe som er der , er IMAGES mappa. ellers er det bare sånn html filer. 5998188[/snapback] Du må LAGE en side som heter index.html/htm. Det er denne nettleseren ser etter når den går inn på domenet ditt. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Hvordan lager jeg en sånn ? :O Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 det jeg bruker å gjøre er å kalle den første sia som jeg lager for index.html. Da blir den første sia automatisk vist. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Men jeg bruker et program som heter Web Page Maker. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Da lager du en side, som sier velkommen eller noe sånt. Og så har du linker til de andre sidene. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Altså. har du brukt web page maker? jeg har en hovedside der det står velkommen ogsånt, alt sammen blir sånne der html. sider uansett om jeg lager en side alene som heter velkommen (For eks). eks. da må jeg bruke home.no/olanormann/velkommen Lenke til kommentar
tmth Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Du drar alle sidene og filene i mappen home.no/olanordmann/hovedside/ ut av den mappen og inn i "hovedmappen" som er home.no/olanordmann/. Men husk da å forandre på linkene. Eller det indian ink foreslo. Endret 27. april 2006 av librana Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Hør nå her. Det er INGEN mappe som heter hovedside ,eneste mappa som er der er den bildene ligger i. Se der, å når jeg trykker på Parent Dircetory da kommer jeg til forsia på home.no Så døm ut av det bilde der, er ingenting annet der en det der. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Velg hovedside.html --> trykk F2 (eller høyreklikk rename) --> skriv index.html Men vis jeg skriver www.home.no/olanormann/hovedside <-- da kommer jeg rett på sia, Siden du ikke hadde filtype, trodde jeg at det var en mappe Endret 27. april 2006 av Indian Ink Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Du må lage ein fil som heiter index.html! 1. Fyr opp notepad. 2. Skriv inn noe som dette: <html> <head> <title>Min side</title> </head> <body> <p>Velkommen</p> </body> </html> 3. Lagre fila som "index.html". 4. Endre filen til slik du vil ha den i WYSIWYG'en din. 5. Last opp til serveren. 6. Voila! EDIT: Eller berre gjer slik som indian gjer. Endret 27. april 2006 av Fjott Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg forsto ikke så masse av dette, kan noen hjelpe meg med å få laget denne her ? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hvilken side vil du at folk skal komme inn på når de går inn på http://home.no/olanormann? Den siden må du endre navnet på til index.html Så laster du den opp. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Forandre filnavnet fra hovedside.html til index.html. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Når folk går på adressen home.no/olanormann ønsker jeg at dem skal ende på hovedside. Jeg prøver å skifte navnet fra hovedside til index nå Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg prøver å skifte navnet fra hovedside til index nå Jeg håper du mener index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå