Gå til innhold

zepto


-ZET-

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en zepto notebook 3001 kampanjemodell for 13 dager siden. Er egentlig ikke fornøyd med den av flere grunner:

DVD spillern lagger som ei ****

den bråker endel

batteritiden er bare på 90 min

Det kommer vertikale streker på skjermen når jeg ser film.

 

Jeg har ikke fått noe info fra zepto ang returrett etc. Jeg bestillte den fra nettet men dro til dem og hentet og betalte den, har jeg 14 dagers full returrett?

 

ZET

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-02 11:24, skrev -ZET-:

Jeg kjøpte en zepto notebook 3001 kampanjemodell for 13 dager siden. Er egentlig ikke fornøyd med den av flere grunner:

DVD spillern lagger som ei ****

den bråker endel

batteritiden er bare på 90 min

Det kommer vertikale streker på skjermen når jeg ser film.


Jeg har ikke fått noe info fra zepto ang returrett etc. Jeg bestillte den fra nettet men dro til dem og hentet og betalte den, har jeg 14 dagers full returrett?


ZET


 

DVD-lag: Du har sannsynligvis ikke skrudd på DMA på sekundær master IDE-kontroller. Gjør det.

Batteri: Høres veldig lavt ut. Jeg får i alle fall 2 timer på min Znote 3001.

Vertikale streker: Sett fargedybden til 16k i stedet for 32.

Oppdater DirectX og alt slikt tullefjas.

 

Om DVD-ytelse på Znote 3001 kan du lese i andre tråder her på forumet. Selv om maskinen ikke har verdens beste skjermkort, så skriver de fleste ytelsesproblemene seg fra ikke-optimale innstillinger i OS-et.

 

Vet ikke helt om du har angrerett så lenge du har fått se varen før du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Ringte Zepto i stad.

De sa at den modellen jeg hadde kjøpt var ikke bra nok til å kjøre DVD video (!!) poenget med dvd spillern var hvist at mere og mere software kommer på dvd. De mente de hadde sagt det til meg men jeg er nå ganske sikker på det motsatte. Dessuten syntes jeg dette burde stått på web sidene deres. Da jeg spurte om de vertikale strekene sa de at det rett og slett var fordi skjermkortet ikke var bra nok.

Men de sa at de bare vill ha fornøyde kunder så jeg får igjen penga :smile:

 

ZET

Lenke til kommentar

Tullball fra Zepto... DVD-Rom har vært en god stund og er etter min mening først og fremst beregnet på film!!! Klart det skal gå fint å kjøre film på en ny laptop!!

 

Begynner å mislike Zepto mer og mer etter hva jeg leser her... har fått bra i tester men tror ikke jeg ville kjøpt en allikevel... Virker som de kjøper inn deler/får satt sammen maskinene med billigst mulig komponenter på billigst mulig måte... er andre småfirmaer som også får bygd sine maskiner med samme chassis...spesielt synes nå jeg..

Lenke til kommentar

Zepto har vel heller aldri skrytt spesielt av sin 3001 modell - dette er jo en billig-pc som ikke på noen måte kan sammenlignes med mer avanserte modeller som f.eks zeptos 2002.

 

3001 er den samme maskinen som Fujitsu Siemens AMildo D (tidlige modeller), og har selvfølgelig akkurat de samme problemene som beskrives her - elendig skjermkort (derunder dårlig dvd-kvalitet, skjerm som plutselig blir svart i et par sekunder (tømmer skjermbuffer), og elendig ytelse i spill osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...