slettet_konto Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 har ingenting å si , det var ikke snakk om mye tidsforskjell Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Kjapt spørsmål: Noen som har erfaring med ndis og NetBSD? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Kjapt spørsmål: Noen som har erfaring med ndis og NetBSD? 8701686[/snapback] Har ingen erfaring med NDIS og NetBSD, men NDIS fungerer helt topp i FreeBSD. Fikk et bcm43xx trådløs-kort (Dell Truemobile) til å synge perfekt i FreeBSD med NDIS. Endret 25. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Ender bare i "kernel panic" her, får eksperimentere litt mer (har testet i 4.99.19 og 4.99.20). Problemet er jeg finner veldig liten informasjon/erfaringer om emnet, er nesten tabu å nevne ndis Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Det er synd. Men igjen, NDIS fungerer flott i FreeBSD og det finnes i tillegg god dokumentasjon på bruk av NDIS der. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 ndis er portet fra Free. Dokumentasjonen er grei den, men har fremdeles til overs å finne noe som faktisk bruker eller har erfaring med ndis i NetBSD. Litt irriterende da alt annet fungerer strålende på bærbare. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2007 Ja, skjønner deg godt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da gir jeg opp, da blir det ikke NetBSD på denne bærbar lengre. Back to good old Linux Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 har du prøvd ndis i netbsd da ? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Brukte vanelig PS/2 mus på PC-BSD her om dagen(nyinstallert), og nå fungerer den plutselig ikke. Har også prøvd med usb-mus, og den fungerer heller ikke. Hva har skjedd? Lenke til kommentar
olear Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Da har NetBSD 4.0 RC1 kommet ut Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Lurer på hva FreeBSD-teamet egentlig driver med. 6.2 har vært ute lenge uten at en ny versjon har kommet ut. Det skjer visst ikke så mye der i gården nå... Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Følger ikke så mye med hva som skjer rundt FreeBSD, men er ikke 7.0 på vei? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 7.0 skal visstnok komme innen året er omme, så de gjør nok noe. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Ah, det er derfor det ikke har skjedd noe. Husker tilbake til FreeBSD 4.x, som gikk helt til 4.11. FreeBSD 5.x gikk til 5.5. Da ser det vel ut til at FreeBSD 6.x kommer til å nå maks 6.3 eller 6.4... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Nå er Solaris 10 Update 4 ute (8/07). Nytt er ACHI-støtte, medfølgende drivere fra nVIDIA samt en god del annet snacks som Solaris Containers for Linux applications. Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hallo i stuen Tørket støv av min SGI O2 for noen dager siden. Mye av grunnen til at jeg ikke har brukt den er relatert til programvare. Den har Irix, dessverre gammel nok til at jeg ikke kan installere noe annet den det som følger med. Med andre ord alt den kan brukes til er å trekke strøm. Har ved tidligere anledninger prøve diverse OS utennom Irix, men til liten nytte. Det nærmeste jeg noen gang var til noe brukbart var NetBSD 3.0 over serial, ikke så artig. Nå har det seg at NetBSD Current faktisk støtter skjermkortet nok til å få framebuffer (24bit). Last ned siste ISO (4.99.31) og putt den inni O2'en, dessverre ingen autoboot. Dette fikses enkelt med å gå inn i konsollen og skriv følgende kommando: boot -f pci(0)scsi(0)cdrom(4)rdisk(0)partition(8)ip3xboot NetBSD vil nå boote. Installasjonen er som vanlig, bare velg custom install og IP32-kernelen. Mer info her: ftp://ftp.netbsd.org/pub/NetBSD-daily/HEA...ps/INSTALL.html Etter installasjonen og en reboot kommer du nok borti denne feilmelding: Autoboot failed:pci(0)scsi(0)disk(1)rdisk(0)partition(0)/unix : media not loaded Dette er gammel "møkk" fra Irix, for å fikse dette må du gå inn i konsollen og skifte et par parametere. Kjør 'printenv' og sjekk følgende variabler: OSLoadPartitionOSLoader OSLoadFilename SystemPartition Disse bør være følgende: OSLoadPartition=pci(0)scsi(0)disk(1)rdisk(0)partition(0) OSLoader=boot OSLoadFilename=netbsd SystemPartition=pci(0)scsi(0)disk(1)rdisk(0)partition(8) Rediger med 'setenv VARIABEL verdi'. NetBSD skal nå automatisk boote på O2'en. Jeg har for øyeblikket noen problemer med X, men det jobbes med å finne en fiks. Ikke installer NetBSD uten at du har backup av Irix Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hva slags CPU har du på den ? etter hva jeg mener å huske er NetBSD testet på R5000 CPU'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå