Gå til innhold

påbygging av plastbåt

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tegninger eller vet om steder der jeg får forklart hvordan jeg kan støpe overbygg (HT) på en åpen båt?

Den har idag trelister som er lakket rundt rekka og jeg har lyst til å forandre båten på en eller annen måte, og med barn med i båten kunne det være praktisk og litt lunt med hardtopp og kalesje.

Er det noen som har gode ideer til meg blir jeg veldig glad :D

Jeg har en 14-15 fot av ukjent merke (Rana Plast??) :)

Endret av Svarteper67
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om jeg kan sette på fenderlist av gummi istedefor de trelistene som er på båten idag? Kanten på rekka er ikke buet utover men står rett opp. :hmm:

Lurer også på om det er vanskelig å støpe tette romm der det i dag er Lakkede bord som vi sitter på? :hmm:

Som dere skjønner er det mye jeg kunne tenke meg å gjøre med båten. :D:thumbup:

Endret av Svarteper67
Lenke til kommentar

Båten er en Rana Plast og er 4,28 m. Det skulle vel da tilsvare 14" hvis jeg ikke er helt på jordet? :hmm:

Legger ut noen bilder av båten, og forslag til hvordan jeg kan få båten i bra stand igjen er velkommen. :cry::no:

post-98824-1146171826_thumb.jpg

post-98824-1146171901_thumb.jpg

post-98824-1146171986_thumb.jpg

post-98824-1146172102_thumb.jpg

Endret av Svarteper67
Lenke til kommentar

Hei

Har selv reparert og restaurert opp eldre plastbåter.

Du kan godt lage vanntette rom av plast der sittegruppen nå er bak, dette kan gjøres ved og lage former av vannfast kryssfiner eller vanlig finer, men husk også å bruke toppcoat innvendig for at plasten ikke skal trekke vann.

Du kan selvfølgelig også montere fenderlist, jeg ville selv ha støpt en ca 4-5 cm kant ut fra rekka, fenderlist får du kjøpt og da trenger du bare en varmluftspistol til montering og poppnagler/rustfrie skruer til feste inn endene.

Overbygg kan også lages eventuelt kjøpe ett eldre brukt som passer til ruter anbefaler jeg å bruke plexiglass.

Men dette vil koste noen kroner og vil muligens falle rimligere ut ved å bytte båt.

Lenke til kommentar

Dette høres ganske greit ut. :)

Sendte en mail til Rana Plast i går, og spurte om de har noen deler til båten, og fikk svar fra de i dag at båten er fra 1967 og er 14 fot, men dessverre var gått ut av produksjon for lenge siden. Så da er det ingen annen mulighet enn å lage delene jeg trenger selv. :hmm::)

Det er jo ikke en båt som skal gå så fort, men bare for å komme seg litt ut på havet å fiske, så det får holde. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...