Gå til innhold

Vannkjøling - plass i kabinettet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver nå med planlegging av et koffertkabinett, som man kan se HER, og inni den kofferten har jeg tenkt at det kanskje skal være vannkjøling, i stedet for de viftene jeg har plassert der.. Og i den forbindelse har jeg noen spørsmål:

1. Hvor stor plass tar vannkjølinga? (Tenker ikke da på noe super-gigant-hitech-kjøling, men noe som funker helt greit, slik at jeg kan overklokke P4'n min uten større problem..)

2. Tips til komponenter i kjølesystemet?

3. Går det å bære på kabinettet med vann i systemet, eller blir jeg nødt til å tømme ut alt vannet for at det ikke skal lekke eller liknende, når jeg skal vippe pc'n på høykant? (Lang, vanskelig setning.. Men det får gå sin gang..)

4. Kan jeg kutte ut alle viftene, unntatt den som skal være på radiatoren, om jeg skal ha vannkjøling? Jeg må vel ha luftehull, slik at det kommer frisk, kald luft inn til radiatoren, antar jeg?

5. Er det vanskelig å sette opp vannkjøling? Er det stor risiko for at noe går galt, eller er det noe "selv mor kan klare"? (Som de sier i gamle reklamer..:p)

Svar gjerne på så mye dere vil, men jeg går ikke til innkjøp av vannkjøling før jeg vet svarene på alle spørsmålene.. Så det hadde vært en fordel med ganske raske svar.. :p

På forhånd tusen takk! :D

Endret av karlpeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...