Gå til innhold

et nytt brettspill, hvordan få det til folket?

Anbefalte innlegg

det har seg slik at i den siste tiden har eg drevet litt i photoshop å tegnet ett brett til et vanlig lite/stort brettspill. det er en blanding av spillene Millionær og børsen. med masse flere ekstra ting du har muligheten til å gjøre + vanskelighets graden for å tjene seg penger har steget betraktelig.

Forskjelle på dette spillet og millionær f.eks er at du trenger "hjelp" fra dine mot/med spillere for å lykkes i din ferd mot seieren. du kan f.eks ikkje kjøpe din egen tomt, å bygge ditt eget hus som du kan på millionær og monopol..

eg har laget et 3 siders langt dokument i Microsoft Word 2003 med skriftstørrelse 10 ned regler og forklaringer på hvordan spillet skal spilles.

Men men, nok om spillet.

Spørmålene til dere er :

1. Hvordan kan eg få dette ut på markedet? hvordan f.eks kontakte spill giganten Damm til å snuse på mitt geniale spill, slik at dei muliges kan kjøpe ideen av meg? :p

2. Når eg skal kontakte Damm, hvordan gå framm? mange av dere har vel sett filmen "big fat liar" som hander om en filmprodusent som stjeler en stil til et lite barn og lager stil av saken. vil helst ikkje komme i samme situasjon :tease:

Sao sao. håper noen tar seg til å svare meg, og hvis dere hjelper meg i gang, kan vi kanskje få dette spillet i butikk hyllene? :tease::tease: hehe :p *my dream*

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.litor.no/default.asp?id=1020#Hv...eg_har_utviklet?

Fant dette i FAQ'en deres. Det ser ut som om de satser på familievennlige spill som ikke tar lang tid å spille. Virker som om ditt spill faller utenfor denne kategorien - husker at Millionær tok lang tid i hvertfall.

Uansett så vil de at du sender dem et spillbart eksemplar sammen med to eksemplarer av en fortrolighetsavtale. Hvor det skal sendes står ingenting om.

Her er forresten en link jeg fant på www.hasbro.no: http://www.hasbro.no/mcp.php/no/app/faq/detail/99/index.html

De tar ikke imot henvendelser om spill direkte, men henviser deg til en liste over britiske spillagenter som kan hjelpe deg å finne ut om spillet ditt har kommersielt potensiale. Det er tydeligvis ikke en éndagsjobb å gi ut spill :)

Lenke til kommentar

nei nei. tar seff ikkje en gad å gi ut et spill :p Men håper på å få dette spilet til å bli produsert av en produsent.

Men hvis eg liksom går inn en avtale om at dei kan "kjøpe" spillet mitt. eg har jo trosslat tegnet hele brettet, og skreve 3 sider med skriftstørrelse 10 om regler ol. Hvor masse kan eg "kreve" på en måte?

forresten takk for positiv respons ZayCon, håper at du en eller annen gang har mulighet å gå til anskaffelse av spillet også :)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

har du en prototype?

hvis du ikke har det, så er det det første du burde skaffe deg sånn at du kan begynne å prøvespille. for uannsett hvor mye arbeid du har lagt i reglene kreves det prøvespilling for å balansere osv.

det er bra brettspillmiljøer i mange av de større byene i landet.

i oslo er det ivertfall en klubb som har en del erfaring (og utstyr) med å lage brettspil.

ellers så kan spillskaperlaget bidra med hjelp og støtte

Endret av cyberPanda
Lenke til kommentar
3 sider med instrukser, sikkert greit om folk slipper 2 ukers kursing for å få til spillet da.

Men uansett, ønsker deg all hell og lykke.

6004374[/snapback]

dei 3 sidene er egentlig ikkje så alt for masse, tenk på alle andre spill. alle spill har 2/3 sider instruksjoner.

Men dette er selfølgelig mulig å korte ned på.

Lenke til kommentar

du har på en måte rett i det krizkriz, Men hva viss eg liksom har hacket meg inn på damm, og fått greie på at dei holder på å lage et slikt spill. for så å skrive her at eg lager det :p hehe..

Men i dag skal eg få prøve ålage en prototype av spillet, må først skaffe meg en papp plate elns. og tegne brettet oppå der :)

har faktisk 2 stk "millionær" her i huset, så eg bruker millionær penger til prototypen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...