Gå til innhold

Hvordan overkokke en 4200+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du bruke den kjøleren som fulgte med anbefaler jeg ikke å overklokke, da temeraturene kan bli faretruende høye. Men det kommer helt ann på hvor mye du skal klokke. 50 grader synes jeg var litt mye, har du montert allt riktig? Ikke for mye kjølepasta?.

Kjøper du nye kjøler til prosessoren og littt Arctic silver 5 kjølepasta burde klokking gå helt greit.

Klokking kan gjøres fra BIOS. Jeg bruker et program som heter CoreCenter og av og til i BIOS, men vet ikke om det funker med din CPU/prosessor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvis du bruke den kjøleren som fulgte med anbefaler jeg ikke å overklokke, da temeraturene kan bli faretruende høye. Men det kommer helt ann på hvor mye du skal klokke. 50 grader synes jeg var litt mye, har du montert allt riktig? Ikke for mye kjølepasta?.

Kjøper du nye kjøler til prosessoren og littt Arctic silver 5 kjølepasta burde klokking gå helt greit.

Klokking kan gjøres fra BIOS. Jeg bruker et program som heter CoreCenter og av og til i BIOS, men vet ikke om det funker med din CPU/prosessor.

5997869[/snapback]

Nå har jeg puttet in en del vifter, blir ikke varmere en 45 full load, bør jeg få en ny vifte til prosessoeren også før jeg klokker den?? Hvordan klokker jeg prosessoren, jeg har corecenter....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...