ViVentis Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei. Jeg har lenge nå tenkt på min neste bil, og hva jeg vil gjøre med den. Den skal langt ifra være standard. Jeg kommer til å legge en del penger i den bilen i form av stereo/multimedia og styling/tuning. Bilen vil bli en Audi, enten en S2 eller A4. Bilen skal bli så strøken og alt skal være skikkelig gjennomført, og jeg vet jo ikke alt i verden heller, så jeg tenkte jeg skulle opprette en post her med en rekke spørsmål, istedet for å legge inn mange poster i de "rette" kategoriene under bil og motor-delen av forumet. Generelle planer: Stereo/multimedia: Skal ha et godt anlegg, hovedsaklig fokusert på lydkvalitet. Touch-screen innebygd i midtkonsoll hvor alt kan styres. minst to skjermer til, henholdsvis i taket bak. DVD spiller. En PC skal også integreres i bilen hvor all media kan lagres. På denne biten vil jeg gjerne ha noen tips til utstyr og løsninger ved kabler (fiber?) osv. Vil vel også trenge et ekstra batteri samt større dynamo. Lurer også på oppkobling av det nye batteriet med tanke på sikringer rele osv. Styling: På bilen skal det monteres fullt stylingkit, store felger med lite gummi, senking, bøtteseter osv. Her lurer jeg på om det er lovlig med luftfjæring til gatebruk, hvor stor kompressoren er, og hvordan det er med støy. Med tanke på bøttesetene lurer jeg på hvordan det er med lovligheten ved 4punkts seler og baksete (4 dørs bil). Og hvordan det eventuelt er med vanlige 3punkts seler. Kom med innspill. Bilen skal være 100% godkjent for gatebruk og om noen merker at jeg har med ting som ikke er lovlig så ønsker jeg komentarer. Er det lovlig å bytte ut rattet? Innvendig skal gulv- og takteppe byttes ut. Hvilken lim bør brukes? Baksetene vil jeg gjerne trekke om slik at de blir matchende de nye framsetene, og i den sammenheng lurer jeg på om noen her har erfaring med dette og kan komme med innspill. Tuning: Motorbytte? Bygge turbo? Hva må gjøres for å få bilen godkjent? Større bremser skal selvfølgelig inn. Clutch. Her trenger jeg mange tips og råd. Det var det jeg kom på i slengen. Beklager en kansje litt rotete post, men dere får se om dere huker tak i noe informasjon som dere kan komme med innspill på. Setter veldig stor pris på hjelp. Ønsker alt fra koblingskjema til forhandler-tips. Prosjektet vil ikke starte opp før om en stund, men når det starter skal jeg hvertfall lage en stor detaljert worklog her på forumet. Lenke til kommentar
exs Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 hvor mye penger har du planer om og legge i dette? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Akkurat hvor stort budsjettet vil bli, skal jeg ikke uttale meg om enda. Men når det først skal gjøres så skal det gjøres skikkelig. Ikke tenk på pengene foreløpig. Lenke til kommentar
exs Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 OK først og fremst: har du noen erfaringer med bilbygging fra før?? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei. Anbefaler deg å ta kontakt med biltilsynet e.l. så du får 100% riktige svar, og ikke det folket på forumet tror er riktig. Husk å få det skriftlig, så du kan bruke det som referanse ved senere anledninger (evt. ved problemer). Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Har gått VK1 kjøretøy og har skrudd litt på bil selv, og har en viss anelse. Resten må vel bare læres underveis:) -Det er jo halve moroa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå