DaCool_ck Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei ! Jeg tenker på å overklokke min A64 3000+ til 3500+ og til det tenker jeg på å invistere i en nye CPU kjøler. Trenger noe som kjøler godt og som ikke bråker, max 20 db. Har sett litt på Cooler Master Eller har dere noe bedre forslag? Alle tips motas med takk Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Big Typhoon kjøler veldig bra og er stille. Et meget godt valg Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 her har du min review av Scythe "Ninja" SCNJ-1000. Som jeg skriver der, er jeg VELDIG imponert over hva den klarer og hvor mye den hjelper HELE systemet når det gjelder temp. For de fleste systemer kontor og kanskje lett gaming systemer, vil denne kjøleren med en god vifte være nokk kjøling. Jeg har kun viften på kjøleren og en 120mm i PSU'n og holder veldig aksepdable temp's. Lenke til kommentar
DaCool_ck Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 her har du min review av Scythe "Ninja" SCNJ-1000. Som jeg skriver der, er jeg VELDIG imponert over hva den klarer og hvor mye den hjelper HELE systemet når det gjelder temp. For de fleste systemer kontor og kanskje lett gaming systemer, vil denne kjøleren med en god vifte være nokk kjøling. Jeg har kun viften på kjøleren og en 120mm i PSU'n og holder veldig aksepdable temp's. 6002486[/snapback] Ja det var ikke dumt. men holder den den til klokking? vil nok si at jeg gamer nokså mye, å trenger en god kjøler som kan holde tempen nede. Takker for alle svar Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Den er god til overklokking og. Jeg klokka fra 2.4 til 2.99 (Klarte ikke stabilt da) men på de 15 min den kjørte, kom den ikke høyere enn 5-6 grader over normal load. Jeg kjører 2.64 nå, og den ligger på ca 35 load.. Dette er uten noe andre vifter i kabinettet (uten om PSU da) Lenke til kommentar
DaCool_ck Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Har lest litt mer om Cooler Master og har funnet 2 ulempe å det er at jeg må ha en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter slik at jeg kan få full efekt på viften 3000rpm den andre ulempen er at den er litt dyr. Men den bråker lite, kjøler godt og er god til oc. Personlig ligte jeg denne godt. syntes at vifte løse blir litt for store. Endret 30. april 2006 av DaCool_ck Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har lest litt mer om Cooler Master og har funnet 2 ulempe å det er at jeg må ha en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter slik at jeg kan få full efekt på viften 3000rpm den andre ulempen er at den er litt dyr. Men den bråker lite og kjøler godt og er god til oc. Personlig ligte jeg denne godt. syntes at vifte løse blir litt for store. 6016531[/snapback] hvor får man kjøpt en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter da? har kjøleren selv Lenke til kommentar
DaCool_ck Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Har lest litt mer om Cooler Master og har funnet 2 ulempe å det er at jeg må ha en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter slik at jeg kan få full efekt på viften 3000rpm den andre ulempen er at den er litt dyr. Men den bråker lite og kjøler godt og er god til oc. Personlig ligte jeg denne godt. syntes at vifte løse blir litt for store. 6016531[/snapback] hvor får man kjøpt en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter da? har kjøleren selv 6016542[/snapback] Du får kjøpt en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter på 3DFXCool Men hva synes du om viften? Bør jeg kjøper den? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Har lest litt mer om Cooler Master og har funnet 2 ulempe å det er at jeg må ha en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter slik at jeg kan få full efekt på viften 3000rpm den andre ulempen er at den er litt dyr. Men den bråker lite og kjøler godt og er god til oc. Personlig ligte jeg denne godt. syntes at vifte løse blir litt for store. 6016531[/snapback] hvor får man kjøpt en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter da? har kjøleren selv 6016542[/snapback] Du får kjøpt en Revoltec, Cable, 4 til 3 pins Adapter på 3DFXCool Men hva synes du om viften? Bør jeg kjøper den? 6021589[/snapback] kjøleren er helt super load er 44 grader men viften snurrer bare på 1400 rpm da:P den bråker lite..anbefaler denne cpu-kjøleren på det sterkeste Lenke til kommentar
Frostad Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 NorthQ 3312BL Giang UFO er et ypperlig valg. Jeg kjøpte denne kjøleren til min AMD Athlon 64 2GHz, og gikk strake veien til 2,7GHz uten problemer. Den ligger nå på 30-tallet ved idle (lavt 30, middels 30 avhengig av romtemperatur), og går opp i noen og 40°C under load. Noen sier at kjøleribben er for stor, men det er bare sludder, spesielt om du har et Asus-kort. Lenke til kommentar
DaCool_ck Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) NorthQ 3312BL Giang UFO er et ypperlig valg. Jeg kjøpte denne kjøleren til min AMD Athlon 64 2GHz, og gikk strake veien til 2,7GHz uten problemer. Den ligger nå på 30-tallet ved idle (lavt 30, middels 30 avhengig av romtemperatur), og går opp i noen og 40°C under load. Noen sier at kjøleribben er for stor, men det er bare sludder, spesielt om du har et Asus-kort. 6024692[/snapback] Ikke dumt. har nå et ASUS hk men det einer seg ikke til oc så jeg skal bestille ett nytt hk MSI sammen med en ny vifte. Så vis du klarte å oc den til 2,7 ghz .Så finner ingen grunn til å ikke kjøpe den. + den var veldig stillegående (12db) takker for alle svar Endret 2. mai 2006 av DaCool_ck Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Den er god til overklokking og. Jeg klokka fra 2.4 til 2.99 (Klarte ikke stabilt da) men på de 15 min den kjørte, kom den ikke høyere enn 5-6 grader over normal load. Jeg kjører 2.64 nå, og den ligger på ca 35 load.. Dette er uten noe andre vifter i kabinettet (uten om PSU da) 6008806[/snapback] Å tilegne cpu kjøleren din alene den OC'n er dårlig gjort. Hva med hvilket hovedkort, PSU, minnebrikker,cpu osv og alt det som utgjør systemet ditt? Du kan ikke si at kjøleren klarer så og så mye, det blir bare en ren gjetting, selv om du har fått det til. Og det er ikke en overklokket pc om den ikke er stabil, med mindre det er ett slags rekord forsøk på en OC, så teller det jo ikke. Vi kjøper en Ferrari også ser vi hvor lenge vi kan kjøpe i toppfart før bilen havarer.. Det er ikke særlig lurt vettu . Men dog det er cpu'r da, det er ikke noe kult å sitte og jobbe med pc'n og plutselig kræsjer maskinen. Da er OC lite verdt. Forøvrig virker det som en meget bra, dog tung kjøler. Men fra bare 2.4 til 2.66 på en pentium er vel ikke en spesielt stor klokk? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Big Typhoon kjøler veldig bra og er stille. Et meget godt valg 6000269[/snapback] Der har du kjøler for penga! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Har lest litt mer om Cooler Master NorthQ 3312BL Giang UFO Jeg vil si at begge disse kjølerene er utdaterte og forbikjørt for lenge siden og ikke noe jeg ville ha brukt penger på i dag. Jeg poster igjen listen jeg har skrevet flere ganger før over kjølere jeg syntes er noen av de beste for tiden: Scythe Ninja Zalman CNPS9500 Thermaltake Big Typhoon Asetek VapoChill Micro Thermalright XP120 Thermalright XP90 Thermalright XP90C De to øverste hadde jeg først vurdert (Ninja med en 600-900 RPM 120mm vifte), men om det blir for dyrt er også Big Typhoon er greit valg, selv om den bråker for mye for min smak. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Har lest litt mer om Cooler Master NorthQ 3312BL Giang UFO Jeg vil si at begge disse kjølerene er utdaterte og forbikjørt for lenge siden og ikke noe jeg ville ha brukt penger på i dag. Jeg poster igjen listen jeg har skrevet flere ganger før over kjølere jeg syntes er noen av de beste for tiden: Scythe Ninja Zalman CNPS9500 Thermaltake Big Typhoon Asetek VapoChill Micro Thermalright XP120 Thermalright XP90 Thermalright XP90C De to øverste hadde jeg først vurdert (Ninja med en 600-900 RPM 120mm vifte), men om det blir for dyrt er også Big Typhoon er greit valg, selv om den bråker for mye for min smak. 6076702[/snapback] Enig. Ville kjøpt Thermalright Xp90/c og ikke xp120 da. Synes den er for bolkete, går jo å ha en 120mm vifte på den uansett og det vil være ett mye bedre forslag da mer luft siver ut til sidene. Anbefales å prøve det. Med mindre man har en trakt løsning med utblåsing av luft direkte ut av kabinett. Alt etter preferanse der.. Lenke til kommentar
DaCool_ck Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 ok! da går jeg heller for en Thermalright XP90 enn den cooler masteren som jeg først tenkte på, syns Thermaltake Big Typhoon blir litt for stor og bråker litt formye. Takker for for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå