SteveVice Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 For en tråd... ^^ 6006366[/snapback] Jeg tror heller vi sier, for en person. Avean bør virkelig bare forlate dette forumet for godt og aldri se tilbake. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 For en tråd... ^^ 6006366[/snapback] Jeg tror heller vi sier, for en person. Avean bør virkelig bare forlate dette forumet for godt og aldri se tilbake. 6006463[/snapback] Nå shit Sherlock! Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg begynner å skjønne hvorfor Gamespot har et 'System Wars' forum der alle gærningene kan ta den helt ut. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg begynner å skjønne hvorfor Gamespot har et 'System Wars' forum der alle gærningene kan ta den helt ut. 6006506[/snapback] Ja, eller hvorfor så mange forum har en ignore-funksjon Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 For en tråd... ^^ 6006366[/snapback] Jeg tror heller vi sier, for en person. Avean bør virkelig bare forlate dette forumet for godt og aldri se tilbake. 6006463[/snapback] Dette er jo god underholdning! Det er jo derfor vi er her, eller Crockett? Dr Peedee Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Kilder til en konsoll som ikke har blitt lansert ? Dette er ett forum og da er jo poenget å diskutere er det ikke ? Jeg kan jo umulig komme med kilder som sier at PS3 kommer til å bli en suksess, men jeg nevner og blar opp materiale om HVORFOR JEG mener det blir en suksess og jeg er langtifra den eneste som mener det samme. 6004284[/snapback] Så vidt meg bekjent så er det tekniske du har uttalt deg om, og DET finnes det kilder på. Utallelser som "Kan gjøre dobbel så bra grafikk som det vi har sett på den og den videoen" SKRIKER etter et bevis. Hvor er materialet som blir bladd opp? Det kan kvalifisere til KILDER! Så om du alt du da sier er dine subjektive tanker om hvorfor ps3 skal lykkes, så ville jeg prøvd å formulert meg mer objektivt! Jo men der er poenget mitt. Xbox og Xbox360 er allerede nederst på konsollmarkedet og sånn vil de fortsette å være. Playstatation har en helt sinnsykt stor markedsandel. Playstation har over 51% markedsandel mens Xbox360 er spådd å greie 28% innen 2010 ifølge I-Firm. Det er derfor jeg sier at Xbox360 vil konkurrere med wii og ikke PS3. PS3 vil fortsette å ha over halvparten av konsollmarkedet. 6004284[/snapback] Nå ligger vel GC nederest.. Og hvem som kommer til å konkurrere med hvem blir fremdeles synsing. Dette blir litt av det samme svaret som jeg ga ovenfor. Xbox360 og wii kommer til å dele på 20-28% av markedet mens Playstation sitter med over 51%. Dette er ikke bare jeg som sier men ett firma som er eksperter på markedsanalyse. Angående forsprangene så er jeg ikke enig med deg. At en konsoll kommer tidligst betyr veldig lite. Jeg vil heller si at det er skumlere for gamlere konsoller å møte en splitter ny konsoll med sterkere hardware. Heldigvis for PSX og PS2 så hadde man så mange heftige spillavtaler både med Namco, Eidos, Squaresoft (Square-Enix) og Capcom at de holdt ut likevel. 6004284[/snapback] Selvfølgelig er grunnen til at Playstation har gjort det så bra, det enorme GODE spillbiblioteket. Men det er nettopp det å opparbeide seg et slikt bibliotek som en drar nytte av ved å bli lansert FØR en annen. Dette så vi med PS2 vs Xbox. Det var mye ramaskrik om at Xbox kom til å feie PS2 av banen med sin overlegene maskinkraft, men det skjedde ikke akkurat fordi PS2 (som dro nytte av sin PS1 fanskare og mengder med gode spilltitler) hadde vært ute såpasst lenge. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Har lest igjennom de fleste postene her, og må si det tar av. Men tråden het "Blir Playstation 3 en flopp i skyggen av Xbox 360?". Og jeg tror de fleste med hodet inntakt skjønner at det blir den ikke. Den blir ikke en flopp, ei heller i noen skygge av 360'n heller. Skal sies at jeg sitter på en 360 og er strålende fornøyd. Men den har også sine problemer - som jeg ikke skal gå inn på her og nå (utallige poster om det andre steder). Men uansett hvordan det er med 360's tilstand om dagen (eller til høsten), så kommer PS3 til å selge som bare det. Når det gjelder hypemaskineriet til PS3/Sony så har vi vel knapt sett starten ennå. Gleder meg til alt som kommer i media i ukene forut for launch. DA kommer de virkelige historiske sitatene (som vi kommer til å smile av om fem seks år). Xbox360 ble også hypet veldig, og jeg innrømmer at jeg bet på en del av det, men ikke alt. Jeg skjønner at det er naturlig for oss å sammenligne 360 og PS3, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det må kåres en "vinner". PS3 kommer sikkert til å selge flere enn 360, og det kommer til å selges flere spill til PS3 også. Hvorfor noen ganske så triumferende da kommer med utsagn som at 360 kommer til å bli feiet av banen av PS3 o.l. fatter jeg ikke. Per i dag er det plass til både GameCube, PS2 og Xbox (1). Og det er plass til både PS3 og Xbox360 også - selv om de kjemper mere på samme slagmark en Nintendo's nye maskin. Kort sagt - hvorfor virker det som at noen nærmest ønsker at den ene konsollen skal feile og gå under? Konkurransen mellom Sony og Microsoft kommer oss forbrukere til gode, og dess bedre produkt den ene leverer, dess sterkere kommer den andre tilbake i neste omgang. Forhåpentligvis. Jeg kommer nok til å anskaffe en PS3 også. Men det er nå meg. Og skulle jeg ikke anskaffe meg PS3 alikevel , så måtte jeg være virkelig dum for å ønske PS3 nedenom og hjem. Et monopol for Microsoft (eller Sony for den saks skyld) går ut over meg som Microsoft/spill - kunde - jeg ønsker Microsoft får god motstand av Sony - det holder dem mere skjerpet. Dr Peedee (Og så fint om vi kunne være hyggelig mot hverandre også). Lenke til kommentar
genetex Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Dr.peedee er en sabla smart fyr, hør på ham. (Nei, jeg er ikke ironisk lol ) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Mistenker at Avean er et forumtroll, men det er vel for godt til å være sant. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg har mer tro på Wii jeg da... Hehe ^^ Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Mulighetene er ufattelig mange og det er dette Ken mener med å kalle PS3 for 4D. Det er fortsatt 3D men 4D planet kan vi ikke se, det er det planet som definerer alt det på 3D planet. Logisk ? De testet dette på Sony sin konferanse for de som lurer. Kan du gå litt mer inn på dette 4D-planet? Hva er det og hva tilfører det spillene konkret? Endret 28. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Mulighetene er ufattelig mange og det er dette Ken mener med å kalle PS3 for 4D. Det er fortsatt 3D men 4D planet kan vi ikke se, det er det planet som definerer alt det på 3D planet. Logisk ? De testet dette på Sony sin konferanse for de som lurer. Kan du gå litt mer inn på dette 4D-planet? Hva er det og hva tilfører det spillene konkret? 6006906[/snapback] Vel, ettersom den fjerde dimensjonen er tid, så må vel det bety at PS3 kommer til å bli en tidsmaskin da... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Er klar over at den fjerde dimensjonen vanligvis er definert som tid, noe som jeg ikke ser kan brukes som en nytt konsept i ps3. Det er derfor jeg vil høre Aveans definisjon av 4D-planet til Sony. Endret 28. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Mulighetene er ufattelig mange og det er dette Ken mener med å kalle PS3 for 4D. Det er fortsatt 3D men 4D planet kan vi ikke se, det er det planet som definerer alt det på 3D planet. Logisk ? De testet dette på Sony sin konferanse for de som lurer. Kan du gå litt mer inn på dette 4D-planet? Hva er det og hva tilfører det spillene konkret? 6006906[/snapback] Vel, ettersom den fjerde dimensjonen er tid, så må vel det bety at PS3 kommer til å bli en tidsmaskin da... 6006941[/snapback] AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAAA Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er klar over at den fjerde dimensjonen vanligvis er definert som tid, noe som jeg ikke ser kan brukes som en nytt konsept i ps3. Det er derfor jeg vil høre Aveans definisjon av 4D-planet til Sony. 6006958[/snapback] Må si meg enig der ja, har også lurt en del på hva Avean mener med at PS3 skal ha spill i 4D... Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Personlig tror jeg at uttalelsen bare var "kødd", som i "dette er 3d, vår maskin er så god så vi må nesten kalle det 4D".. Videre er jeg også spent på hva Avean legger i det. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Personlig tror jeg at uttalelsen bare var "kødd", som i "dette er 3d, vår maskin er så god så vi må nesten kalle det 4D".. Videre er jeg også spent på hva Avean legger i det. 6007388[/snapback] Det er ikke Avean som kødder, han er bare så dum at han biter på hva Ken Kutaragi (aka Big Fish), forsnakker seg om. http://egm.1up.com/do/newsStory?cId=3148775 Kutaragi described the shift to the PS3 as a move into the 4D world. The 8/16 bit era with 2D sprites was refered to as "Plane", the PS1/PS2 era with 3D graphics was described as "Space", and the PS3 era was with its, according to him, 4D worlds, was described as "Live" (Space + Time). Some of this concept is surely lost in translation. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Har sagt det før, og sier det igjen: 4D så jeg første gangen i Bubble Bobble på c64, der den stressende musikken og den skumle hvite hvalen kom og tok deg hvis du brukte for lang tid. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Igjen, la oss la Avean gi oss en konkret definisjon av dette siden han har så mye informasjon om PS3. I'm all ears. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Igjen, la oss la Avean gi oss en konkret definisjon av dette siden han har så mye informasjon om PS3. I'm all ears. 6007492[/snapback] Avean er over alle bakketopper nå du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå