Doogle Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Hvis du trur at man trenger båndbredde for å få bra grafikk som enkelte mener her inne så har du et problem. 6004143[/snapback] Det er jo du som har problemet; du skjønner jo opplagt ikke hva som er saken her; flere detaljer som skal overføres jo mer båndbredde kreves. Mer detaljert et spill er og jo flere faktorer som påvirker spillets gang og som dermed skal overføres kontinuerlig til alle spillerne jo mer båndbredde spises opp. Det er stor forskjell om f.eks. et skudd fra en spiller - og skuddets vinkel/treffpunkt og resulterende skader på andre spillere eller ting skal overføres til alle og om man i tillegg (slik man gjerne vil ha i nye spill for å øke realismegraden) skal ha med f.eks. tomhylsenes bane fra våpenet, i hvilken grad andre ting ødelegges av skuddet (med dertil egnet grafikk hvis noe eksploderer, ruller bortover bakken eller knuses - alle dataene for slike 'småting' må også overføres før den enkelte ser hva som skjer på sin skjerm) osv. Båndbreddebegrensninger har med andre ord en direkte innvirking på hvor grafisk detaljert et multiplayerspill kan være uten å få uakseptable forsinkelser underveis. Større grad av interaktivitet i forhold til omgivelsene jo mer data må overføres for at alle skal 'se' det samme. Endret 28. april 2006 av Doogle Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hvis du trur at man trenger båndbredde for å få bra grafikk som enkelte mener her inne så har du et problem. 6004143[/snapback] Det er jo du som har problemet; du skjønner jo opplagt ikke hva som er saken her; flere detaljer som skal overføres jo mer båndbredde kreves. Mer detaljert et spill er og jo flere faktorer som påvirker spillets gang og som dermed skal overføres kontinuerlig til alle spillerne jo mer båndbredde spises opp. Det er stor forskjell om f.eks. et skudd fra en spiller - og skuddets vinkel/treffpunkt og resulterende skader på andre spillere eller ting skal overføres til alle og om man i tillegg (slik man gjerne vil ha i nye spill for å øke realismegraden) skal ha med f.eks. tomhylsenes bane fra våpenet, i hvilken grad andre ting ødelegges av skuddet (med dertil egnet grafikk hvis noe eksploderer, ruller bortover bakken eller knuses - alle dataene for slike 'småting' må også overføres før den enkelte ser hva som skjer på sin skjerm) osv. Båndbreddebegrensninger har med andre ord en direkte innvirking på hvor grafisk detaljert et multiplayerspill kan være uten å få uakseptable forsinkelser underveis. Større grad av interaktivitet i forhold til omgivelsene jo mer data må overføres for at alle skal 'se' det samme. 6004330[/snapback] Så kan du da forklare meg hvordan jeg får spilt COD2 som er nøyaktig samme spill som 360 på PC med 64 spillere? Uansett om jeg sitter på 1 mbit linje eller 100 mbit? Hva med F.E.A.R? Like bra graikk i MP delen som SP pluss at du kan kose deg med 15 andre spillere. Sånn kan jeg fortsette... Dette du sier her er bare fjås. Det skal litt båndbredde til ja. Men de fleste har i dag DSL og har ingen problemer med å spille på 16/32/64 servere. Hva med BF2 64 spillere alle med skype og 1 mbit? Går unna det skal jeg si deg. Ingen problemer med det i det heletatt. Dette er ikke noe jeg finner på, det er fakta. Greit at du prøver, men vær så snill og hold deg til realiteten. Det er en grunn til at 360 ikke har mere enn 8 spillere og det har jeg skrevet i denne tråden mange ganger. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Så kan du da forklare meg hvordan jeg får spilt COD2 som er nøyaktig samme spill som 360 på PC med 64 spillere? Det er en grunn til at 360 ikke har mere enn 8 spillere og det har jeg skrevet i denne tråden mange ganger. 6004740[/snapback] Fordi Xbox Live ikke bruker dedikterte servere kanskje? Så vidt jeg vet så brukes det et peer-to-peer system på Live og det kan vel ha noe med saken å gjøre. 360 er fint i stand til å få dette til reint hardware-messig. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Avean: Du prøver å ro i land at det du skriver om her på forumet er fakta, og ikke din ege synsing... Ro i land dette: *Der boikotta de Xbox360 totalt for å vise respekt til Sony**Jeg skrev at PS3 har muligheten for å produsere grafikk som er dobbelt så bra som vist i MotorStorm klippet. Dette baserer jeg på hva jeg har sett og lest om både RSX og Cell. Du vet tydeligvis ikke hvor ufattelig sterk denne konsollen er så foreslår du leser litt mer om den.* *At MotorStorm var dårligere enn vist på messen er feil. PS3 maskinen kan greie dobbelt så bra grafikk som det der.* *Du vil vel ikke se noe nytt med Xbox360 siden det er en mindre kraftig utgave av en spill PC. Men neste generasjon PS3 og Revolution vil ha en rekke nye spennende ting. Begge vil gi deg muligheten til å kontrollere spillfiguren selv mer realistisk.* *Playstatation 2 var bare en forbedring mens PS3 nå vil revolusjonere igjen.* *Xbox360 er mer som en MiniPC og det vi ser av grafikk idag vil forandre seg veldig lite iløpet av tiden. Mange sier "Ja det vil bli bedre med tida". Akkurat det uttrykket har dere stjelt fra oss Playstation fans, siden det har vært KUN med Playstation maskiner vi kunne ha brukt det uttrykket. Playstation er mer dynamisk og utviklere trenger ikke å bruke 100% kraft av Playstation ved lansering. Det har dem aldri gjort. De kommer GARANTERT ikke til å bruke alt ved PS3 lanseringen heller men det vil uansett være nok til å gi oss gåsehud og fotorealisme.* *Xbox360 har jo ustabilt operativsystem og en cdrom som absolutt ikke fungerer 100%.* *Når PS3 har blueray vil blueray bli standarden, enkelt og greit.* *PS3 kommer til å bli en suksess regionfri eller ikke.* Det vil dessverre ikke fungere på Xbox360 da det benytter seg mye av Cell prosessoren noe Xbox360 ikke har.* (Om MGS4) *Annen ting så er faktisk RSX designet for PS3, ikke for PC. Så du kan ikke si det er like rba som 7800GTX siden det yter langt mer enn hva 7800GTX og kommende 7900 vil klare.* *Annen ting du må tenke på er at RSX står ikke helt alene med å prosessere data i PS3. De har fin liten prosessor med kodenavn Cell. Denne er en supermaskin i seg selv og RSX + Cell i samarbeid er galskap. PS3 er nok første maskinen som kommer til å være istand til å gi oss fotorealisme, noe de demonstrerte på E3 messen.* *Xbox360 begynner jo å slite grafikkmessig allerede virker det som* *Feil Xbox360 har ett bra skjermkort og prosessor men husk at Playstation 3 ikke er en PC da.* *Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll.* *En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows.* *nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort.* *Hvorfor vente på PS3 når du kan kjøpe Xbox360 ? Fordi det er en bedre konsoll* *PS3 blir dyrt ja men så sitter du med verdens råeste hardware universet har sett da.* *Samme ser jeg med PS3 nå, det er ikke bare "bedre" grafikk som det er på Xbox360 men det er faktisk filmkvalitet.* *Er det ingen som har sett konferansen med Sony og nVIDIA ? Der demonstrerte de jo hvor kraftig den var og det er uten tvil NextGen.* (Rekner med du snakker om E3 her, hvor vi alle vet at Sony viste frem pre-rendret grafikk. Om det ikke er E3, opplys oss.) *Project Gotham 3 ser fint ut det men det er ikke så photorealistisk som PS3.* * er vel ganske åpenbart at PS3 er en del kraftigere ? Xbox360 kan vel sammenlignes med dagens PC`er. PS3 introduserer ett detaljnivå vi ikke har sett før. Blir ikke bare "bedre" grafikk men n helt ny generasjon av grafikk.* *Imotsetning til Xbox så er ikke Playstation en PC og har teknologi som hele tiden kan forbedres.* *Xboxene har PC hardware og man vet hvor grensen går , samme kan man ikke si om en Playstation.* *Jeg kommer til å vente på PS3 om jeg må vente 5 år til, får nesten gåsehud over å tenke hva den maskinen kan prestere . Jeg er fast bestemt på at det er første systemet som faktisk kan utføre fotorealistiske spill . IBM + nVIDIA* *Ergo det blir ikke mye satsing på 1080p spill noe som Sony satser igjen veldig sterkt på* *Xbox360 er sikkert en grei konsoll det men det skiller seg ikke ut hvis du allerede har en PC . PS3 skiller seg VELDIG ut og tar ting til ett nytt plan vi ikke har sett siden Playstation 1 først kom ut.* *Ja det ser photorealistisk ut og er det en maskin i verden som greier å gjøre dette er det Playstation 3.* * Klart det er kjempefin grafikk men hva nytt er det når det kommer til spillbarhet ? Ingenting ! Bare vent til PS3 kommer !* *PS3 har jo LIVE det også kan du si . Bare at man ikke trenger å kjøpe noe ekstra for å få det. PS3 sine discer blueray vil bli standard innen DVD snart noe Xbox360 ikke støtter. PS3 støtter også bluetooth noe som åpner for snakking via mobilen eller hvilken som helst blåtann enhet du måtte ønske å bruke gjennom spill og dvd.* *MGS4 kunne vært kjørt på Xbox360 ...tja KUNNE ja . Er flere spill på PS3 som ikke hadde gått på Xbox360 som tar nytte av den spesielle GPU`en fra nVIDIA.* Ny og oppdatert liste. Tør du svare på den denne gangen? Inntil du har gjort det, synes jeg du skal holde kjeft. *Kjenner ingen som har kjøpt Xbox360 personlig og alle sier de vil vente på PS3 heller pga spillene.* *De henger ikke her men 3 venner av meg har måttet levert tilbake boksen. Han ene fikk en ny en med samme problemene >_<* Hmm... Oi. Men lyver du også da? Nei det var jo noe nytt fra deg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Blir helt matt her. 6005235[/snapback] Count me in Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Med de utsagnene der er det stor fare for at Avean kommer til å bli veldig, veldig skuffet.. Edit:, Endret 28. april 2006 av Quidam Dai Shan Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Så godt at jeg har fått en fan som har samlet alt jeg har skrevet Jeg orker ikke og har ikke tid til å argumentere alle de linjene du har tatt utav sammenheng her gitt. Jeg har forsvart og forklart meg veldig bra i denne tråden imotsetning til visse andre. Jeg har også postet kilder til hva som eksisterer av kilder så jeg er passe fornøyd. Har hittils ikke sett ett eneste argument mot det jeg har skrevet Men det jeg har fått er PM's over folk som likte det jeg skrev og en invitasjon som skribent til en større nettside Men jeg er nok ganske opptatt som jeg er. Men hold dere ontopic. Hvis dere vil forsvare Xbox360 så gjerne gjør det, men gjør det ordentlig. Kom med argumenter imot, det har jeg ikke sett hittil. Jeg har gitt dere flere sider med argumenter. Forresten hvis jeg får lov av moderator skal jeg kommentere hver eneste linje du hadde quota fra meg der. Men da går vi fryktelig offtopic men hadde vært morro. Endret 28. april 2006 av Avean Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Skribent hos Sony da eller? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Xbox 360 maskinvaren kan takle 2000 spelerar samtideg om den blir satt opp til det. Grunnen til at det er støtte til så få spelere er troleg at nettverks modellen fungerer som p2p istadenfor client/server. Og det er utroleg lite effektivt jo fleire ein blir. 6004292[/snapback] Så du mener det ja. Derfor GRAW har nedtonet grafikk i MP? Ingen her som ville spilt COD2 på 360 med 64 spillere på en dedikert server? Jeg vet jeg ville gjort det! Nei det er nok helt andre grunner for at det er sånn det er. Ikke lett å geekfighte når man sitter på jobben og tar i mot kunder! 6004323[/snapback] At nokre spel kjører med nedtonet grafikk kan vere at dei har hatt dårleg tid for optimalisering og valgt ein kjapp og enkel lausning for å gi spelaren nok bileter i sekundet. Å designe eit multiplayer spel med ein stabil framerate krever utroleg mykje og mange feiler stort her idag, inkl. CS Source og Quake 4. Du vil gjerne spele COD2 med 64 spelerar? Men veit du forskjellen mellom client/ server og p2p teknologi i multiplayer spel? Kort sagt med p2p så må du sende og motta datatrafikk til alle du spele med i tillegg så skal *tida* i spelet synkroniseras for alle. Og dette er HEILT uegna for 64 spelerar. Med client/server så sender du bare til serveren som vil sende det vidare til dei andre og serveren trenger ikkje å synkronisere med alle sine clients. Ikkje veit eg om det finnes nokon spel som bruker client/server modell, sidan eg ikkje har xbox360. Men bruker Microsoft den modellen så må det kanskje vera for å ikkje overbelaste serveren deiras heilt. Det er noko dei må kommentere. Endret 28. april 2006 av siDDIs Lenke til kommentar
Avean Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Avean: Du prøver å ro i land at det du skriver om her på forumet er fakta, og ikke din ege synsing... Ro i land dette: *Der boikotta de Xbox360 totalt for å vise respekt til Sony**Jeg skrev at PS3 har muligheten for å produsere grafikk som er dobbelt så bra som vist i MotorStorm klippet. Dette baserer jeg på hva jeg har sett og lest om både RSX og Cell. Du vet tydeligvis ikke hvor ufattelig sterk denne konsollen er så foreslår du leser litt mer om den.* *At MotorStorm var dårligere enn vist på messen er feil. PS3 maskinen kan greie dobbelt så bra grafikk som det der.* *Du vil vel ikke se noe nytt med Xbox360 siden det er en mindre kraftig utgave av en spill PC. Men neste generasjon PS3 og Revolution vil ha en rekke nye spennende ting. Begge vil gi deg muligheten til å kontrollere spillfiguren selv mer realistisk.* *Playstatation 2 var bare en forbedring mens PS3 nå vil revolusjonere igjen.* *Xbox360 er mer som en MiniPC og det vi ser av grafikk idag vil forandre seg veldig lite iløpet av tiden. Mange sier "Ja det vil bli bedre med tida". Akkurat det uttrykket har dere stjelt fra oss Playstation fans, siden det har vært KUN med Playstation maskiner vi kunne ha brukt det uttrykket. Playstation er mer dynamisk og utviklere trenger ikke å bruke 100% kraft av Playstation ved lansering. Det har dem aldri gjort. De kommer GARANTERT ikke til å bruke alt ved PS3 lanseringen heller men det vil uansett være nok til å gi oss gåsehud og fotorealisme.* *Xbox360 har jo ustabilt operativsystem og en cdrom som absolutt ikke fungerer 100%.* *Når PS3 har blueray vil blueray bli standarden, enkelt og greit.* *PS3 kommer til å bli en suksess regionfri eller ikke.* Det vil dessverre ikke fungere på Xbox360 da det benytter seg mye av Cell prosessoren noe Xbox360 ikke har.* (Om MGS4) *Annen ting så er faktisk RSX designet for PS3, ikke for PC. Så du kan ikke si det er like rba som 7800GTX siden det yter langt mer enn hva 7800GTX og kommende 7900 vil klare.* *Annen ting du må tenke på er at RSX står ikke helt alene med å prosessere data i PS3. De har fin liten prosessor med kodenavn Cell. Denne er en supermaskin i seg selv og RSX + Cell i samarbeid er galskap. PS3 er nok første maskinen som kommer til å være istand til å gi oss fotorealisme, noe de demonstrerte på E3 messen.* *Xbox360 begynner jo å slite grafikkmessig allerede virker det som* *Feil Xbox360 har ett bra skjermkort og prosessor men husk at Playstation 3 ikke er en PC da.* *Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll.* *En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows.* *nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort.* *Hvorfor vente på PS3 når du kan kjøpe Xbox360 ? Fordi det er en bedre konsoll* *PS3 blir dyrt ja men så sitter du med verdens råeste hardware universet har sett da.* *Samme ser jeg med PS3 nå, det er ikke bare "bedre" grafikk som det er på Xbox360 men det er faktisk filmkvalitet.* *Er det ingen som har sett konferansen med Sony og nVIDIA ? Der demonstrerte de jo hvor kraftig den var og det er uten tvil NextGen.* (Rekner med du snakker om E3 her, hvor vi alle vet at Sony viste frem pre-rendret grafikk. Om det ikke er E3, opplys oss.) *Project Gotham 3 ser fint ut det men det er ikke så photorealistisk som PS3.* * er vel ganske åpenbart at PS3 er en del kraftigere ? Xbox360 kan vel sammenlignes med dagens PC`er. PS3 introduserer ett detaljnivå vi ikke har sett før. Blir ikke bare "bedre" grafikk men n helt ny generasjon av grafikk.* *Imotsetning til Xbox så er ikke Playstation en PC og har teknologi som hele tiden kan forbedres.* *Xboxene har PC hardware og man vet hvor grensen går , samme kan man ikke si om en Playstation.* *Jeg kommer til å vente på PS3 om jeg må vente 5 år til, får nesten gåsehud over å tenke hva den maskinen kan prestere . Jeg er fast bestemt på at det er første systemet som faktisk kan utføre fotorealistiske spill . IBM + nVIDIA* *Ergo det blir ikke mye satsing på 1080p spill noe som Sony satser igjen veldig sterkt på* *Xbox360 er sikkert en grei konsoll det men det skiller seg ikke ut hvis du allerede har en PC . PS3 skiller seg VELDIG ut og tar ting til ett nytt plan vi ikke har sett siden Playstation 1 først kom ut.* *Ja det ser photorealistisk ut og er det en maskin i verden som greier å gjøre dette er det Playstation 3.* * Klart det er kjempefin grafikk men hva nytt er det når det kommer til spillbarhet ? Ingenting ! Bare vent til PS3 kommer !* *PS3 har jo LIVE det også kan du si . Bare at man ikke trenger å kjøpe noe ekstra for å få det. PS3 sine discer blueray vil bli standard innen DVD snart noe Xbox360 ikke støtter. PS3 støtter også bluetooth noe som åpner for snakking via mobilen eller hvilken som helst blåtann enhet du måtte ønske å bruke gjennom spill og dvd.* *MGS4 kunne vært kjørt på Xbox360 ...tja KUNNE ja . Er flere spill på PS3 som ikke hadde gått på Xbox360 som tar nytte av den spesielle GPU`en fra nVIDIA.* Ny og oppdatert liste. Tør du svare på den denne gangen? Inntil du har gjort det, synes jeg du skal holde kjeft. *Kjenner ingen som har kjøpt Xbox360 personlig og alle sier de vil vente på PS3 heller pga spillene.* *De henger ikke her men 3 venner av meg har måttet levert tilbake boksen. Han ene fikk en ny en med samme problemene >_<* Hmm... Oi. Men lyver du også da? Nei det var jo noe nytt fra deg. 6005042[/snapback] Om jeg tør å svare ? Du kjenner ikke meg tror jeg. Jeg skrev på forum før du var født og tro meg jeg kommer til å svare Du har gjort det litt vanskelig da for meg å svare siden du har tatt linjer helt utav sammenheng. Lurer på hvor lang tid du brukte på det :o Derfor så tar jeg å skriver svar til argument 1,2,3,4,5,6,7,8 osv du har imot meg. Here goes nothing. 1. At de i østen boikotta Xbox360 i påvente av Sony PS3 stod faktisk på VGNett og på ITAvisen. Riktignok ikke alle men Microsoft Pressetalsmann sa selv at de slet med å selge unna boksene nedi der. 2. Dobbelt så bra grafikk som MotorStorm ser jeg som ett minimum med tanke på speccene PS3 har. Hvis du ser hvordan spillene på PSX og PS2 var ved lansering og hvordan de er nå så kommer du til å få sjokk. PS3 stiller vel 10x så sterk denne gangen enn forrige lanseringene så forskjellen kommer til å bli enda mer enorm. 3. At Xbox360 ikke er nextgen er vel noe ALLE her er enige om vel ? PG3 har flott HD grafikk men hvor er nyskapningen ? Den er ikke der. Med Cell og RSX gir man spillutviklere sinnsykt mye mer frihet når de lager spill. Omgivelsene går fra å være statiske modeller til å faktisk ha innhold. F.eks sett i World of Warcraft kunne hver eneste gresstrå hatt sin egen dolby digital lydkanal og blitt levende som en spillfigur . Mulighetene er ufattelig mange og det er dette Ken mener med å kalle PS3 for 4D. Det er fortsatt 3D men 4D planet kan vi ikke se, det er det planet som definerer alt det på 3D planet. Logisk ? De testet dette på Sony sin konferanse for de som lurer. 4. At en konsoll ikke behøver top hardware som en PC for å yte er veldig sant. Hvorfor tviler du på dette ? En konsoll har ikke ett massivt operativsystem med over 140 prosesser kjørende i bakgrunnen. Såklart vil da maskinen yte utrolig bra. Ta Xbox f.eks. Er vel kun ett Geforce 3 kort i den maskinen men du ser nå hvor vakket Fable er ? 5. Ja PS3 er en bedre konsoll. Er da lov med sine egne meninger ? 6. Her tar vi for oss nextgen igjen. Xbox360 leverer ingenting nytt og bra grafikk har jeg allerede på PC'en min. PS3 og wii kommer til å levere noe helt nytt vi ikke har sett før. Da tenker jeg ikke bare på det visuelle men spillbarheten også . Her har Sony og Nintendo briljert hele tiden. 7. Ja jeg kunnet ventet 5 år til PS3, ser ikke helt hvilke feil du fant her. Jeg gleder meg ! Er ikke det lov ? 8. Med Cell og RSX kan PS3 gjøre det ingen konsoll har gjort før, nemlig photorealistisk grafikk. RSX greier å rendre i realtime ordentlige hollywood filmeffekter. De demonstrerte jo dette med PS3 på konferansen hvor de blandet Spiderman 2 CGI og Gran Turismo gameplay. 9. At Blueray blir standarden er det MANGE som tror. Men det mest geniale med dette er jo at Sony vet sin markedsandel som er 51% og butikker rundt omkring tror dette er ett genistrek. Med PS3 kommer Blueray til å bli ufattelig populært og dette blir jo omtrent gratis reklame for forretningene. De burde takke Sony for dette ! 10. MGS4 på Xbox360 nekter jeg fortsatt på. Ikke med den samme visuelle detaljnivået nei. jaja det var vel alle punktene du kom opp med. Men nå som du har kostet meg 15 minutt av min dyrebare tid håper jeg du kommer med noen ordentlige argumenter neste gang istedenfor ett dårlig forsøk på ett personal angrep . Ja og så angående de siste punktene dine. Ja jeg kjenner ingen med Xbox360 og ja han ene måtte levere sin tilbake og fikk tilbake en likedan en med samme problemene. Er det vanskelig å tro ? Det er vel 4 dedikerte tråder til Xbox360 og problemene som medfølger. :!: Endret 28. april 2006 av Avean Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Det skal litt båndbredde til ja. Men de fleste har i dag DSL og har ingen problemer med å spille på 16/32/64 servere.6004740[/snapback] Hehe - du misser jo fremdeles poenget som har blitt pekt ut for deg mange ganger i tråden allerede. Xbox 360 sine online-spill går ikke via en sentral server og antall samtidige spillere begrenses da av dette. Selvfølgelig har Xbox 360 nok kraft til å kjøre et spill som selv en middels PC klarer å håndtere med 64 spillere. Å hevde noe annet er latterlig. Begrensningen ligger som det sies i måten onlinespill på Xbox er lagt opp - som Siddis skriver så må sannsynligvis hver eneste Xbox 360 ha kontakt med alle de 7 andre Xboxene i en multiplayerkamp med 8 spillere hele tiden. Det er stor forskjell på det og på å spille mot en sentral server der din maskin kun må forholde seg til denne. At dette til en viss grad kan føre til at man nedgraderer kompleksiteten i gameplayet og grafikken i forhold til i singleplayer synes jeg er helt logisk. Endret 28. april 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Avean... det er rett og slett patetisk å lese det du skriver og kommenterer. Jeg orker ikke engang lese postene dine lenger. De er jo full av feil og henger ikke på greip. Tror du heller burde finne deg et forum for bare PS3 og leve ut din fantasi der. Lykke til. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) ...Med Cell og RSX kan PS3 gjøre det ingen konsoll har gjort før, nemlig photorealistisk grafikk. RSX greier å rendre i realtime ordentlige hollywood filmeffekter...6005854[/snapback] Dream on... Det er her fristende å komme med pre-launch sitatet om at 'PS2 kan levere grafikk i Toy Story-kvalitet'... Teoretisk kan den sikkert det. Med to bilder i minuttet eller noe. Men jeg (og sikkert 99,99% av de som hørte denne uttalelsen) var av den oppfatning at de faktisk mente i spill. Så feil kan man ta. Endret 28. april 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Og du skrev på forum før han var født? Hvor gammel er du? Kom deg inn på f.eks beyond3d-forumet og vank litt der. Så lærer du noe om grafikk, arkitektur, maskinvare og ellers alt som skjer i en konsoll. Kan også anbefale Anandtech og deres forum. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Eg håper du innser no Avean, at her på forumet er det rett og slett umulig for deg å oppnå fortrolighet Men du skal ha for at du står på ditt! EDIT; Eg blei litt nysgjerrig,kor gammel er du? Endret 28. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ting som raytracing, radiosity i realtime og veldig realistiske dynamiske skygger for alle objekter for alle lyskilder er uhyre krevende. "hollywood kvalitet" rendering vil også kreve høy grad med AA og RSX kan ikke engang kjøre AA med FP HDR. Vi snakker om en forskjell på en maskinpark (renderfarm) som bruker timer på å rendre en enkel frame og en spill konsoll som skal rendre 30/60frames i sekundet. Realtime radiosity will eventually be possible. You could implement physically inaccurate single-bounce approximations right now just by precomputing per-object irradiance; 15 years from now there will certainly be enough CPU and GPU power to implement arbitrary unconstrained radiosity. In the meantime, I expect we'll see a variety of approximations emerge. Men nå glemmer jeg selvfølgelig at CELL og RSX ikke er av denne verden og opererer i en annen dimensjon med andre fysiske lover enn dem vi er bundet av. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Kva er det med 4D og PS3? Den fjerde dimensjon står for tid, noko som alle realister veit. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Det er jo helt klart at det er noen som bare tuller med dere. He enjoys watching you cry For at personer kan argumentere SÅ dårlig, det tviler jeg sterkt på. Jeg gidder ikke bruke tid og energi på det. oppz already did. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå