MindTooth Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Sony kommer til å tape 900 millioner på PS3: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=456212 Tjener vel det sikkert opp igjen da men... Ed1t: Var en tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=570474&hl= Endret 28. april 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Å tro noe annet enn at PS3 blir den mestselgendes konsollen denne generasjonen er som å tro på julenissen. Forhåpentligvis får ikke Sony like stor markedsandel som de har med PS2, men sjansen for at de får det er stor. Nintendo kan overraske, og faktisk få en godt salg hvis maskinen med det ekle navnet svarer til forventningene. Microsoft må nok kjøpe seg til eksklusive titler, og for alt i verden må de sørge for at ikke alle spillene også kommer på pc, siden pcspillere er spillere som utgjør en stor del av MS sitt potensielle marked. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Å tro at PS3 kommer til å owne er som å tro på julenissen. Vi kan ikke si noe sikkert før den har vært på markedet noen måneder. Ed1t: Omformulering.. Endret 28. april 2006 av Nordoelum Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Og dette er nok et av dine konstruktive argumenter? 360 kommer ikke til å konkurrere engang? De har jo vært på markedet i over et år før ps3 engang blir sluppet! Konsollene ble revet vekk fra første stund! Hvordan kan en si at de ikke kommer til å bli konkurranse her?!? Videre mene at to konsoller som en ikke vet spesielt mye om kommer til å toppe? 6003122[/snapback] Jeg kan svare deg på dette her. 360 har ikke levert, og jeg er nok ikke den eneste som synes det. Det er fps problemer, frysinger og grafikken er ikke på langt nær Next Gen. Jeg er ikke noe fanboy. Når jeg ikke får det jeg hadde forventet så hopper jeg over det og går over til neste. I dette tilfellet blir det til PS3. Kanskje de kan levere det de lover. Men gjør dem ikke det er det ikke noe krise da blir det mere PC 6003143[/snapback] Som så mange sikkert kan bekrefte (jeg vet crocket alltid drar frem dette) så har ps2 også hatt disse problemene med frysing, og grafikken er dårligere enn hva en får av en xbox. Har ikke akkurat stoppet den i å eie verdensmarkedet.. Så å utelukke en konsoll, som vi allerede har, fra konkurransen mot 2 konsoller som ikke har kommet er jo bare absurd! Synsing, synsing, synsing... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 @avanoreDe siste innleggene dine begynner å nærme seg Avean fakter... Pass deg. 6003141[/snapback] Jeg har bare ønske om å få en konsoll som jeg kan ha det artig med. *ikke irritere over FPS drops eller andre typer feil som ikke skal være på konsoll *bra grafikk *bra spill *ha det gøy Jeg kan kun svare for meg selv, men 360 har ikke levert det jeg forventet. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 @avanoreDe siste innleggene dine begynner å nærme seg Avean fakter... Pass deg. 6003141[/snapback] Jeg har bare ønske om å få en konsoll som jeg kan ha det artig med. *ikke irritere over FPS drops eller andre typer feil som ikke skal være på konsoll *bra grafikk *bra spill *ha det gøy Jeg kan kun svare for meg selv, men 360 har ikke levert det jeg forventet. 6003171[/snapback] Kjøpte meg X360 2. desember. Den måtte jeg sende inn 22. desember. Nå har jeg Perfect Dark Zero og Ghost Recon: Advance Warfighter. Med fremdeles synes jeg den har levert utallig mye mere enn det jeg forventet. Bare å spille GR:AW i HD er som en drøm. Og si at X360 er en flopp er opp til hver enkelt, men jeg synes den er en bra konsoll. Spesiellt de UTROLIGE kontrollerne. Men andre ord: jeg angrer ikke et eneste sekunmd på at jeg kjøpte X360. (Eller, den kostet meg 5000,- på release dagen. Og jeg er student med bare stipend ) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ta eksempel GRAW til 360. MP delen ser aldeles flott ut men de måtte fjerne de flotte skygge effektene som er i SP delen og du kan ikke se våpenet eller se bakfra. Jeg tipper det har noe med maskinvaren å gjøre og ikke spillet.Jeg vet at MP delen var et annet firma som laget, men de kunne vel slengt inn de bra skyggene som er i SP og en del andre ting. 6003111[/snapback] Da skal jeg gruse eksempelet ditt. Grunnen til at grafikken er nedtonet er båndbredde. Om du eller Avean tror at dere kan streame HD-grafikk, eller filmer for den saks skyld, gjennom en vanlig norsk bredbåndslinje må dere lese oppgaven en gang til. PS3 må gjøre akkurat det samme siden et fåtall av verdens innbyggere er koblet opp til en 100 mbits linje. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Uansett, så er muligheten for at PS3 blir en hypp. Men det er det ingen som tar inn. Ser på root-kit saken mot Sony. Hvem vet hva mere ligger på PS3? (Hehe!) 6002668[/snapback] Tror den eneste muligheten for at PS3 blir en flopp er om Sony knoter det til for seg selv. Pga kunde loyalitet og merkenavn alene bør de selge bedre en Xbox 360. Har hørt rykter om at du ikke kan bruke spill som alerede er brukt i en PS3 i en annen. Morsomt hvis du vil prøve et spill eller ta det med til noen for å vise det. Problemet blir jo fanboys med stort spill biblotek og en defekt konsoll, de kommer til å bli meget fornøyde. Ser også mulige killer applications i kopibeskyttelsen til blueray. Krav om online sjekk kombinert med at spilleren slutter å virke ved ugyldig plate. Dette har to problemer, det lille er når dama di setter inn en kopiert film som virket fint på naboens kinesisk produserte blueray spiller uten denne beskyttelsen men PS3 ikke liker. Det store problemet kommer den dagen noen hackere klarer å lage et virus eller lignende som gjør at alle plater blir ulovelige. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Da skal jeg gruse eksempelet ditt. Grunnen til at grafikken er nedtonet er båndbredde. Om du eller Avean tror at dere kan streame HD-grafikk, eller filmer for den saks skyld, gjennom en vanlig norsk bredbåndslinje må dere lese oppgaven en gang til. PS3 må gjøre akkurat det samme siden et fåtall av verdens innbyggere er koblet opp til en 100 mbits linje. 6003325[/snapback] Hva har båndbredden med grafikken å gjøre? Fortell meg hvordan du kan spille F.E.A.R 16 spillere med grafikk samme som SP og mere krevende grafikk finner du ikke. DU kan spille COD2 på PC med opptil 64 spillere med samme grafikk på nettet uten problemer. Grafikken har INGENTING med båndbredde å gjøre. Grafikken blir ikke streamet fra nettet, den ligger på maskinen/dvd platen. Hvorfor ikke 360 klarer mere spillere i COD2 eller at MP delen i GRAW er nedtonet har kun med maskinen ikke klarer det. Den har ikke nok kapasiet til å håndtere grafikken med flere spiller på skjermen samtidig med bra nok grafikk. Derfor blir grafikken i GRAW nedtonet eller at det kun er 8 spillere i COD2. Endret 28. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Nei,PS3 blir en fantastisk maskin,både teknisk og spill-messig. Da Sony har noen solide titler å drifte med. Men blir den _for_ dyr kan den tape litt på det.Dog sjangser Sony mye på at Blu-ray blir det netste store fomatet,det kan gort helle over til HD-DVD for allt vi veit. Time will show. Men ser man på PS1 og PS2 salgstall,tviler eg på at PS3 blir en flopp. Eg gleder meg til å få vite meir om denne konsollen under årets E3 ---------------------------------------------------------------------------------------- Eg vil bare gjøre oppmerksom på at dersom denne tråden skal overleve,bør vi styre unna vanvittige usaklige innlegg,og ihvetfall bekrefte våres uttalser via kilder 5993603[/snapback] Mener å ha lest ett sted att hollywood holder en knapp på HD-DVD som fremtidens format. Blu-Ray discene vil bli dyre. De er dyre å produsere grunnet att de bruker ett materiale som er dyrt på skivene. Ikke minst vil en Blu-ray spiller ligge på rundt 10 000kr aleine. (Har desverre ingen kilder å henvise til, men jeg har lest dette for noen dager tilbake. Finner jeg tilbake til siden skal jeg linke snarest.) Selvsagt er blu-ray ett "bedre" format. Skivene har jo en god del høyere Lagringskapasitet enn HD-DVD. -Info om formatene for de som ikke visste: (kilde: wikipedia) HD DVD has a single layer capacity of 15 GB and a dual-layer capacity of 30 GB. Toshiba has announced that a triple-layer disc is in development, which would offer 45GB of storage. This is less than its primary competitor Blu-ray Disc, which supports 25GB for one layer, 50GB for two layers as presently released. BD 100GB for four, 200GB for eight layers have been demonstrated in a laboratory but have not yet been released to the market. HD DVD proponents point out that multi-layer Blu-ray discs are still in development. The surface layer of an HD DVD disc is 0.6 mm thick, the same as DVD but thicker than the Blu-ray Disc's 0.1 mm layer. The numerical aperture of the optical pick-up head is 0.65, compared with 0.6 for DVD. Both formats will be backwards compatible with DVDs and both employ the same video compression techniques: MPEG-2, Video Codec 1 (VC1, based on the Windows Media 9 format) and H.264/MPEG-4 AVC. Endret 28. april 2006 av Co[]V[]bster Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 når vi snakker om båndbredde så kan det menes to ting, båndbredde på GPU og båndbredde på din internett linje. kansje det denne karen meinte var båndbredden på 360 sin GPU ikkje er så bra som på ps3. Ikkje vet eg, berre spekulering. At 360 ikkje er kraftig nok til og kjøre ghost recon i HD eller det dere no diskuterte er berre tull. Eg tror det vil gå ei stund før ein får sjå det ordentlige potensiale til 360. At 360 ikkje kjører bedre grafikk er kun utviklerene sin feil. Nå i starten står det ikkje på hardware styrke bare dyktigheten til utviklerene. Litt banalt av microsoft viss xbox 360 allerede har nådd sin maksimal styrke, noe eg tviler sterkt på... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 når vi snakker om båndbredde så kan det menes to ting, båndbredde på GPU og båndbredde på din internett linje. kansje det denne karen meinte var båndbredden på 360 sin GPU ikkje er så bra som på ps3. Ikkje vet eg, berre spekulering. At 360 ikkje er kraftig nok til og kjøre ghost recon i HD eller det dere no diskuterte er berre tull. Eg tror det vil gå ei stund før ein får sjå det ordentlige potensiale til 360. At 360 ikkje kjører bedre grafikk er kun utviklerene sin feil. Nå i starten står det ikkje på hardware styrke bare dyktigheten til utviklerene. Litt banalt av microsoft viss xbox 360 allerede har nådd sin maksimal styrke, noe eg tviler sterkt på... 6003488[/snapback] "Grunnen til at grafikken er nedtonet er båndbredde. Om du eller Avean tror at dere kan streame HD-grafikk, eller filmer for den saks skyld, gjennom en vanlig norsk bredbåndslinje må dere lese oppgaven en gang til. PS3 må gjøre akkurat det samme siden et fåtall av verdens innbyggere er koblet opp til en 100 mbits linje." Ingen tvil at han snakket om internett siden han nevner 100 mbits linje for at det skal gå bra Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Eg har ikkje sakt noe ting når det gjeld streaming av HD, me snakker muligens om to ting her no..eg mente singelplayer brett, da har ikkje streaming noe med saken og gjøre, skal du spille over nettet så vil eg tru at du må tone ned ja.. beklager viss det har blitt forvirring.. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 At 360 ikkje er kraftig nok til og kjøre ghost recon i HD eller det dere no diskuterte er berre tull. 6003488[/snapback] GRAW kjøres i 720p i MP og 1080i i SP. Men det som er poenget er at det er nedtonet i grafikken for at det skal gå bra på 360. De kunne fint satt opp 32/64 servere i COD2 til 360 men da måtte de også nedtoned grafikken som i GRAW eller velge å kjøre det med 8 spillere med lik grafikk. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 skal du spille over nettet så vil eg tru at du må tone ned ja.. beklager viss det har blitt forvirring.. 6003522[/snapback] Herregud da. Hva er det med folk?? Grafikken har ingenting med båndbredde å gjøre. Man må ikke tone ned noe som helst! NADA. NIX. ZERO. NOTHING så lenge man har maskinvare som klarer det. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 no er eg forvirret avenore, du sa jo nettopp sjølv att grafikken er tonet i GRAW for og kunne kjøre i 720p i multiplayer. Hva er det egentlig du mener...?? litt off-topic og btw.. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Grafikken har INGENTING med båndbredde å gjøre. Grafikken blir ikke streamet fra nettet, den ligger på maskinen/dvd platen.6003353[/snapback] Åjoda. De aller aller fleste spill - enten på PC eller konsoll - har jo nettopp nedstrippet grafikk/detaljgrad i multiplayer i forhold til i singleplayer. Dette har i høyeste grad med båndbredde å gjøre nettopp fordi jo mere detaljer som skal overføres (altså ikke selve grafikken men data om endringer i spillet) jo mer båndbredde kreves. Hvis f.eks. en tønne eksploderer og deler seg i 4 biter som flyr hit og dit så må jo de 4 bitene oppføre seg *helt likt* hos alle som spiller og det krever følgelig mye mer båndbredde enn om tønnen ikke deles opp i ulike biter og dermed bare består av *en* del som flytter seg. Endret 28. april 2006 av Doogle Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 tusen takk doogle... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Grafikken har INGENTING med båndbredde å gjøre. Grafikken blir ikke streamet fra nettet, den ligger på maskinen/dvd platen.6003353[/snapback] Åjoda. De aller aller fleste spill - enten på PC eller konsoll - har jo nettopp nedstrippet grafikk/detaljgrad i multiplayer i forhold til i singleplayer. Dette har i høyeste grad med båndbredde å gjøre nettopp fordi jo mere detaljer som skal overføres (altså ikke selve grafikken men data om endringer i spillet) jo mer båndbredde kreves. 6003608[/snapback] Hvor har dere vært i datatimen? Ja det stemmer at MP er mere krevende enn SP da det må oppdateres mye mere på skjermen. Spesielt hvis det er mange på en server. Men det har INGEN BETYDNING for båndbredden. LES: BÅNDBREDDE! Det har kun med maskinvare å gjøre og ikke noe annet. Du kan FINT spille COD2 med 64 spillere på PC hvis du har bra maskin og det vil gå flytende enten du har 1MB linje eller 100! Hvorfor 360 ikke har mere enn 8 spillere har KUN med at maskinvaren IKKE klarer mere enn 8 spillere før den kneler i motsetning til PC. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Men det har INGEN BETYDNING for båndbredden. LES: BÅNDBREDDE!6003632[/snapback] Så du mener at man det ikke krever mer båndbredde å spille 32 stk på en server enn 16... Jaja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå