Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jo en grunn til at 360 satset stort i Asia men som vi vet ble det en fiasko. Det er millioner av mennesker der som er potensielle kunder som MS vil røske til seg. Det er snakk om MYE penger i omløp som Sony sitter på tronen med. Nå kan jeg ikke si for sikkert, men salgstallene der borte er mye større enn USA og Europa til sammen.

Salgstallene i Japan er ikke like store som USA og Europa til sammen, langt i fra, og det er bare der Sony er store. PlayStation 2 er en flopp i f.eks. Korea, der alle bare vil spille på PC.

6002535[/snapback]

PS2 er vel ikke bare store i Asia men hele verden vel. Ser man salgstallene for USA og Europa ligger PS2 enda høyt oppe på listen, selv om konsollen er så gammel som den er.

6002582[/snapback]

Ja, men det var ikke det jeg kommenterte, og heller ikke det du skrev om opprinnelig. Du skrev at det asiatiske (japanske) konsollspillmarkedet er mye større enn Europa og USA til sammen, at det er et slags nøkkelmarked, noe jeg påpekte er feil. Det japanske spillmarkedet har vært i en nedgangsperiode i flere år. Det amerkanske og europeiske markedet vokser seg stadig større, og stadig flere japanske utviklere lager spillene sine like mye beregnet på vesten som på østen.

Forøvrig sitter ikke Sony på tronen lenger i Japan, som de gjorde i mange år. Nintendo DS har vært en fenomenal suksess det siste året, og det selges langt flere DS-spill enn PS2-spill for tiden.

Lenke til kommentar

Ja DS har verkeleg forandra markedet. Wii bygger på det med DS med å lage noko anna som er gøy og ikkje minst billig!

Er det noko eg vil kalle flopp så er det PSP. Playstation 3 ser ut til å gå i same retning. Men det er markedet som bestemmer og det er vanskeleg å gjette noko. Uansett så trur eg Wii blir kjempesuksess. Folk fleste liker små enkle gøyale multiplayer spel som tar maks 10 sekunder å lære seg :)

Lenke til kommentar
Hvilke funksjoner da?

6002757[/snapback]

Det vet jeg da ikke. Men den vil garantert støtte PS3, akkurat som DS vil gjøre med Wii.

6002771[/snapback]

Man kan koble PSP til 360 også, som lagringshenhet eller mp3-spiller. Lurte på om du visste om noen siden du definerte det som "masse".

Lenke til kommentar
det er så tydelig at ps3 vil eie markedet... se på all snakket rundt omkring..

eneste jeg hører fra MS er hardwarefeil,bøgga spill og rumpeslikking av markedet.

6002808[/snapback]

Slike idiotinnlegg kan du poste på fjortiss.no. Her inne må man være litt mer konstruktiv. Ikke er fanboys særlig populær her heller.

Lenke til kommentar
Hvilke funksjoner da?

6002757[/snapback]

Det vet jeg da ikke. Men den vil garantert støtte PS3, akkurat som DS vil gjøre med Wii.

6002771[/snapback]

Man kan koble PSP til 360 også, som lagringshenhet eller mp3-spiller. Lurte på om du visste om noen siden du definerte det som "masse".

6002926[/snapback]

Sony har garantert gjort at PS3 skal være kompatiblel med PSP. Tipper at vi får vite mere til E3.

Om de får til å streame spill fra PS3 til PSP skjermen hadde vært flott :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Avean.....

Revolution er den som står åleine denen generasjonen,den satser ikkje så hardt på HD-grafikk som PS3 og 360. Og den skiller seg en god del utifra sisnevnte på en del punkter,spesielt måten man spiller på.Om dette valget seirer,gjenstår å se.

Det blir nok 360 og PS3 som vil kjempe til det siste hestehodet. Eg tviler på at 360 kommer ti å selge meir en PS3,basert på Sony sin suksess før. Men det er ikkje til å legge skjul på at 360`en har fått en fordel allerede. Uansett,selger PS3 meir,så gjør det meg ingenting. Eg kommer emst sannsynigvis til å ende opp med alle tre konsollene denne generasjonen,ihvertfall Revolution i tillegg til min 360.

PS3 blir ein fantastisk konsoll ,men som dinsdale sier,det er ingen religion. Så Avean, tror du må justere høgtydligheten din overfor maskinen et par hakk.

5997084[/snapback]

Greitnok at folk kan se på meg som litt fanboy men jeg er jo den som kommer med litt konstruktive poster i det minste . Fakta ? Fakta om hva ? PS3 har ikke blitt lansert enda og jeg kan umulig si PS3 vil GARANTERT bli en suksess. Men hva jeg kan si er hva jeg tror, og jeg tror sterkt med tanke på Sony sin historie at dette blir en suksess. Jeg er også hardware freak og kan litt om hva som står i PS3 maskinen.

Sony har også hatt markedet i sin hule hånd siden 1994 og bekjempet følgende konsoller:

Nintendo 64 (Hadde bedre grafikk en PSX men Sony beholde sin makt likevel)

Sega Dreamcast (Enda bedre grafikk men ble en flopp)

Microsoft Xbox (Bedre grafikk enn PS2 men Sony beholdt sitt marked)

Så er ikke rart at jeg kan si at PS3 ikke vil ha noe konkurrenter denne gangen også. Jeg ser at Xbox360 ikke har imponert noe stort og har lite gode titler å skilte med.

Xbox360 vil nok fortsette i samme stil som Xboxen gjorde. Ha noen få gode titler som opprettholder morroa til Xbox fans. Jeg tror Wii (Revolution) vil stjele en større markedsandel enn hva Xbox360 har nå siden det appelerer mer til familie og deres barn. Xbox360 prøver å bli Playstation med å være en ultimate konsoll og da må de regne med verdens største konkurranse. Hjelper ikke hvor mye penger Gates har når japaneserne svarer med nyskapning.

Xbox360 og PS3 blir ikke konkurrenter denne gang, Wii og Xbox360 vil krangle om restene som alle de andre konsollene som har prøvd seg mot Sony.

Nå håper jeg folk som er uenige faktisk skriver argumenter IMOT istedenfor å si "lol du har feil ?!? Fanboy omgplz!!".

Endret av Avean
Lenke til kommentar

@Avean: Fant en side her. Forklarer litt rundt dreamcast. SEGA hadde dårlig omdømme på den tiden.

Ed1t: Hadde ikke kilder til mit første utsagn.

Ed2t: Hva for folk til å tro at PS3 kommer til å bli kongen på berget? Den har da ikke kommet ut. Selvfølgelig er det lov til å tro, men at PS3 blir kongen. Blir vel litt hardt, siden den ikke er lansert enda..

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Jeg er også hardware freak og kan litt om hva som står i PS3 maskinen.

6003025[/snapback]

Vet ikke om jeg er helt på jordet her nå, men PS3 vil støtte opptil 7 spillere i splitscreen og med next gent grafikk må du ha et beist av en maskin for å klare det.

Ta eksempel GRAW til 360. MP delen ser aldeles flott ut men de måtte fjerne de flotte skygge effektene som er i SP delen og du kan ikke se våpenet eller se bakfra. Jeg tipper det har noe med maskinvaren å gjøre og ikke spillet.

Jeg vet at MP delen var et annet firma som laget, men de kunne vel slengt inn de bra skyggene som er i SP og en del andre ting.

Annet eksempel er COD2. hvorfor bare 8 spillere i MP? Når akkurat samme verisjon på PC støtter opp til 32/64? Det har ingenting med nettet å gjøre, men med maskinvaren.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Greitnok at folk kan se på meg som litt fanboy men jeg er jo den som kommer med litt konstruktive poster i det minste .

6003025[/snapback]

Hva er konstruktivt? Du kommer utelukkende med spekulasjoner, som aldri blir backet opp med kilder?

Xbox360 vil nok fortsette i samme stil som Xboxen gjorde. Ha noen få gode titler som opprettholder morroa til Xbox fans. Jeg tror Wii (Revolution) vil stjele en større markedsandel enn hva Xbox360 har nå siden det appelerer mer til familie og deres barn. Xbox360 prøver å bli Playstation med å være en ultimate konsoll og da må de regne med verdens største konkurranse. Hjelper ikke hvor mye penger Gates har når japaneserne svarer med nyskapning.

6003025[/snapback]

Over de siste årene har gjennomsnitt alderen til den average gamer, droppet med flere år. Om dette fører til at selv den yngre garde har blitt mer grafikk-orientert skal jeg ikke si for sikkert, men brødrene til mine venner gir dette intrykket. At vi da har Wii, som ikke appelerer til de grafikk-hungrie, men til det nostalgiske er et dristig move. Så personlig tror jeg at Wii havner nederst på samme måte som gamecube gjorde. OM kontrollen deres slår ann, og de får bra spill kommer den dog til å gjøre det bedre enn GC.

Xbox360 og PS3 blir ikke konkurrenter denne gang, Wii og Xbox360 vil krangle om restene som alle de andre konsollene som har prøvd seg mot Sony.

Nå håper jeg folk som er uenige faktisk skriver argumenter IMOT istedenfor å si "lol du har feil ?!? Fanboy omgplz!!".

6003025[/snapback]

Og dette er nok et av dine konstruktive argumenter? 360 kommer ikke til å konkurrere engang? De har jo vært på markedet i over et år før ps3 engang blir sluppet! Konsollene ble revet vekk fra første stund! Hvordan kan en si at de ikke kommer til å bli konkurranse her?!? Videre mene at to konsoller som en ikke vet spesielt mye om kommer til å toppe?

Et annet poeng til Playstations tidligste konkurenter, er jo Playstation(1994 japan) allerede hadde vært på markedet i over et år før Nintendo 64(1996) og dreamcast(1998) ble lansert. Playstation 2 hadde vel også vært på markedet i over et år når Xbox kom. Ergo er rollene byttet om i dette løpet, da 360 kommer til å ha et års forsprang på markedet.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Greitnok at folk kan se på meg som litt fanboy men jeg er jo den som kommer med litt konstruktive poster i det minste . Fakta ? Fakta om hva ? PS3 har ikke blitt lansert enda og jeg kan umulig si PS3 vil GARANTERT bli en suksess. Men hva jeg kan si er hva jeg tror, og jeg tror sterkt med tanke på Sony sin historie at dette blir en suksess. Jeg er også hardware freak og kan litt om hva som står i PS3 maskinen.

For det første....

AAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! :!:

Ikke for å være frekk, men dette er kanskje den første posten din som kan komme i nærheten av konstruktiv.

Du har gjenntatte ganger "GARANTERT" at PS3 blir en suksess.

Vel, da må du være en hardware freak uten peiling, for det meste du har sagt om hva PS3 vil klare er direkte løgn, eller synsing fra din side. Vil du ha kilde sier du? Ja... Det skal du selvfølgelig få. Bare les gjennom "Mine innlegg"

Jeg leste gjennom innlegga dine en gang, og postet alt som et svar på noe du skrev. Du svarte aldri på den posten. Hmm... Lurer på hvorfor? Jeg gidder ikke gjøre det igjen, da det sikkert er komt evig mye BS etter den tid.

@avanore

De siste innleggene dine begynner å nærme seg Avean fakter... Pass deg.

@asia_hills

Hvorfor registrerte du deg her egentlig?

Lenke til kommentar
Og dette er nok et av dine konstruktive argumenter? 360 kommer ikke til å konkurrere engang? De har jo vært på markedet i over et år før ps3 engang blir sluppet! Konsollene ble revet vekk fra første stund! Hvordan kan en si at de ikke kommer til å bli konkurranse her?!? Videre mene at to konsoller som en ikke vet spesielt mye om kommer til å toppe?

6003122[/snapback]

Jeg kan svare deg på dette her.

360 har ikke levert, og jeg er nok ikke den eneste som synes det. Det er fps problemer, frysinger og grafikken er ikke på langt nær Next Gen.

Jeg er ikke noe fanboy. Når jeg ikke får det jeg hadde forventet så hopper jeg over det og går over til neste. I dette tilfellet blir det til PS3.

Kanskje de kan levere det de lover.

Men gjør dem ikke det er det ikke noe krise da blir det mere PC

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...