Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hos Sony har forbrukerne fått en solid trygghet og man vet at de største spilltitlene kommer hos de først. Tomb Raider, Resident Evil, Gran Turismo, Tekken, Metal Gear Solid ble alle født på Playstatation.

Som mye i innleggene dine, er dette bare vås og oppspinn. Tomb Raider kom på Sega Saturn før det dukket opp på Playstation. Metal Gear-serien startet på Nintendo 8-bit.

Det er ingen spilltitler som fenger med Xbox360 så Sony har ingen konkurrent hos Microsoft vil jeg si. Det blir 2 forskjellige verdener.  Jeg tror nok PS3 vil bli større suksess en både PSX og PS2 med tanke på HD, Blueray og storsatsing på internett gaming og eSPORTS. Som jeg har sagt før, Asiaterne kan gaming best !

Asiatere kan ikke gaming best. Det japanske spillmarkedet er i ferd med å drukne seg selv i forutsigbar og dårlig smak, og har forlengst kommet dit at det baserer seg selv på uendelige oppfølgere og tradisjonelle formler. Flere og flere utviklere må legge ned i Japan, og ansatte finner tryggere jobber. Slutt å leve i en fantasi.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Har en følelse at ps3 blir full av oppfølgere og lite kreativitet. Det er bare en ting å finne ut det på, og det er å vente på at den blir gitt ut.

5997242[/snapback]

Blir nok det samme som vi såg/ser på 360. Nintedo sørger for innovasjoen denne gangen :) Men så leneg eg kan nyte godt av gode oppfølgere så er det fryd og gammen likedan, vil eg prøve noe nytenkende,ja så hiver eg meg over Revolution som står hand i hånd med 360`en :wee:

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk veldig spent på hva Nintendo har å by på; vi vet jo så godt som ingenting om den enda.

Kan bli suksess, men kan også bli en kjempeflopp - det er dristig å innføre en helt ny type kontroller som skal funke på alle spill - mulig mange blir kritiske nettopp fordi det er nytt og uprøvd i forhold til andre kontrollere de er vant med.

Jeg tror nok rekkefølgen et par år frem i tid når det gjelder salgstall vil være som i forrige generasjon:

PS3

Xbox 360

Revolution

Men med et mye mer close race mellom PS3 og Xbox 360 enn det var mellom PS2 og Xbox. Men man kan aldri vite; tidligere markedsledere har jo blitt redusert til 'ingenting' i løpet av relativt kort tid før.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Å herre jemmeni Avean.. Litt ovenpå er vi?

5996969[/snapback]

Hva mener du med han er ovenpå?

Jeg ser ingen grunn til at ikke PS3 kommer til å gjøre det bra.

Jeg er ikke 360 fan eller PS3 fan men har gitt litt opp 360. Den leverte ikke til mine forventinger. Da sikter jeg mot PS3 som kanskje vil gi meg Next Gen.

Tenk om den kom med DX10 støtte. Yammy! :dribble:

Ikke lenge til E3 og mange spørsmål vil bli svart.

Kanskje PS3 kan gi meg det 360 ikke klarer.

5997039[/snapback]

DX10... 360'en har jo så godt som DX10 støtte.

Det er noen få ting den mangler, husker ikke hva. Men dersom MistaPi ser denne tråden, kan han nok fylle deg inn.

Lenke til kommentar

Det er kanskje lett å glemme det, men online - muligheter har enormt mye å si for en konsoll. Playstation 2 online var fælt. Der lå det to faktorer som gjorde at det var fælt, og det var en litt sliten maskin, og en dårlig ordning på onlinespilling generelt. Da microsoft lanserte Xbox Live merket man virkelig hvordan et forhold til en konsoll forandret seg. Det er en ting å plukke opp et singleplayer-spill og spille det i en halvtime før man skal på jobb, men med online-muligheter som er såpass solide som de vi har sett til xbox og xbox 360, har hele opplevelsen doblet seg. Det har virkelig gjort konsollen til noe spesielt. Nå som xbox 360 har fortsatt xbox live-tjenesten, og forbedret den kraftig fra et allerede solid oppsett på den første store sorte, har onlinespilling fortsatt vært det som virkelig har vært moro med Xbox. Så når Sony kanskje ikke (vi får se på e3) har tatt de smarte løsningene microsoft tok for 5 år siden, tror jeg PS3 kommer til å lide mest på grunn av dette. Vi får håpe de virkelig satser på online-tjenester og spilling. Uten dette vet jeg ikke om PS3 blir prioritert her i huset.

Lenke til kommentar
Hos Sony har forbrukerne fått en solid trygghet og man vet at de største spilltitlene kommer hos de først. Tomb Raider, Resident Evil, Gran Turismo, Tekken, Metal Gear Solid ble alle født på Playstatation.

Som mye i innleggene dine, er dette bare vås og oppspinn. Tomb Raider kom på Sega Saturn før det dukket opp på Playstation. Metal Gear-serien startet på Nintendo 8-bit.

Hadde aldri trodd jeg skulle ta Avean til forsvar, men han snakker om Metal Gear Solid her - ikke Metal Gear-serien i sin helhet. Kojima har jo selv sagt at han ser de gamle MG-spillene som en annen serie enn MGS selv om de følger samme tidslinje og MGS inneholder drøssevis av referanser til de tidligere spillene. Han har også sagt at han skulle ønske de første to spillene aldri hadde vært lagd, da serien gjør seg best i 3d format.

Kanskje ikke verdens beste argument, men litt hjelp må nå den stakkars gutten få.

I tillegg startet Metal Gear-serien på den japanske datamaskinen MSX - NES fikk bare en billig port (med forvridde farger) av Metal Gear, mens Metal Gear 2: Solid Snake (dessverre) aldri fant sin vei utenfor MSX'en.

Lenke til kommentar

Det er ingen spilltitler som fenger med Xbox360 så Sony har ingen konkurrent hos Microsoft vil jeg si. Det blir 2 forskjellige verdener. Jeg tror nok PS3 vil bli større suksess en både PSX og PS2 med tanke på HD, Blueray og storsatsing på internett gaming og eSPORTS. Som jeg har sagt før, Asiaterne kan gaming best !

AMEN

Lenke til kommentar
Det er ingen spilltitler som fenger med Xbox360 så Sony har ingen konkurrent hos Microsoft vil jeg si. Det blir 2 forskjellige verdener. Jeg tror nok PS3 vil bli større suksess en både PSX og PS2 med tanke på HD, Blueray og storsatsing på internett gaming og eSPORTS. Som jeg har sagt før, Asiaterne kan gaming best !

AMEN

6000754[/snapback]

Har ikke X360 HD, HD-DVD? Og storsatsing på Internett spill?

Lenke til kommentar
Jeg er vel en av de som mener PS3 blir starten på Nextgen. Da tenker jeg ikke kun det visuelle men muligheter man faktisk har i ett spill med tanke på programmering. Ellers så har jo både Playstation 1 og 2 vært konsoller man har hatt i hele 5 år noe som er veldig STERKT ! Iløpet av de årene har sterkere konsoller sånn "visuellt sett" kommet men Playstatation har overlevd hver eneste gang.

Hos Sony har forbrukerne fått en solid trygghet og man vet at de største spilltitlene kommer hos de først. Tomb Raider, Resident Evil, Gran Turismo, Tekken, Metal Gear Solid ble alle født på Playstatation. Altså blant disse titlene har man verdens beste eventyrspill, beste slåssespill, beste bilspill osv. Det er virkelig sterkt ! Er ikke rart det finnes fans som meg selv og selv per idag nyter jeg PS2'en min selv om Xbox360 står der med sin herlige grafikk. God of War , Shadow of Colossus og Tekken blir fortsatt nytet blant jeg og mine venner.

Det er ingen spilltitler som fenger med Xbox360 så Sony har ingen konkurrent hos Microsoft vil jeg si. Det blir 2 forskjellige verdener.  Jeg tror nok PS3 vil bli større suksess en både PSX og PS2 med tanke på HD, Blueray og storsatsing på internett gaming og eSPORTS. Som jeg har sagt før, Asiaterne kan gaming best !

Revolution og Xbox360 er vel de konsollene som kommer til å ha ett oppgjør tror jeg. PS3 blir nok stående alene i å dominere markedet som de alltid har gjort.

5996871[/snapback]

Hva er så next-gen med PS3 egentlig? Bedre grafikk? Online-spilling? Hmm.. nei vent, det er jo det alle konsollene vil ha ved på sine konsoller sammenlignet med forrige generasjon. Eneste konsollen som skiller seg her er Revolution (Nintendo Wii). Slik jeg ser det, er Revolution en større retning mot "next-gen" enn det MS og Sony driver med.

Tror ikke du er gammel nok til å si noe av det du skriver i andre paragraf. Smak og behag er det også...

Om ikke 360 har noen spill du selv foretrekker, betyr det ikke at den er dårlig. Personlig tror jeg Sony satser for mye og kommer til å svi på grunn av det. Vi får se hvordan det går.

Sony er den eneste konkurrenten til Nintendo, bare se på det japanske markedet. Det er her Sony og Nintendo dominerer. Nå er det først og fremst her krigen blir. Hvem som vinner får vi se om noen år. Tror vi alle kommer til å bli overrasket. Om asiatere kan gaming kan vel diskuteres, det er vel atter en gang en diskusjon om smak og behag.

Tror du bør komme deg ned på jorden igjen.

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke TCi. PS3 kommer til å bli verdens beste mulitmediamaskien og Wii og 360 er ingen konkurrent, kun lillebrødre som aldri vil kunne komme høyrere en knærene til PS3. Aldri, uansett hva MS og Nintendo, eller andre fremtidige konsoller for den del, måtte gjøre vil de slå Sony.

PS3 vil uten tvil bli en mye større suksess enn PS1 og PS2 til sammen. Nintendo og MS kan egentlig bare kaste inn håndkleet og pakke sammen, de vet det bare ikke ennå.

Det er kun tapere som handler Wii og 360. Kun de som ikke vet at det er PS3 som er den ubestridte ener. Next-gen begynner med PS3.

Ja dere. Slik kan det også sies. Jadda.....

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke TCi. PS3 kommer til å bli verdens beste mulitmediamaskien og Wii og 360 er ingen konkurrent, kun lillebrødre som aldri vil kunne komme høyrere en knærene til PS3. Aldri, uansett hva MS og Nintendo, eller andre fremtidige konsoller for den del, måtte gjøre vil de slå Sony.

PS3 vil uten tvil bli en mye større suksess enn PS1 og PS2 til sammen. Nintendo og MS kan egentlig bare kaste inn håndkleet og pakke sammen, de vet det bare ikke ennå.

Det er kun tapere som handler Wii og 360. Kun de som ikke vet at det er PS3 som er den ubestridte ener. Next-gen begynner med PS3.

Ja dere. Slik kan det også sies. Jadda.....

6002423[/snapback]

Jeg tviler på at de kommer til å kaste inn håndkleet, men at PS3 vil selge mest er det ingen tvil om.

Er jo en grunn til at 360 satset stort i Asia men som vi vet ble det en fiasko. Det er millioner av mennesker der som er potensielle kunder som MS vil røske til seg. Det er snakk om MYE penger i omløp som Sony sitter på tronen med. Nå kan jeg ikke si for sikkert, men salgstallene der borte er mye større enn USA og Europa til sammen.

Selv om 360 og Nintendo vil selge bra, så vil nok Sony med PS3 sitte øverst på tronen.

For meg spiller det ingen rolle så lenge de leverer varene sine. Har ingen problem med å si PS3 er best hvis de virkelig er det. Det får vi vite uansett om ikke alt for lenge.

Lenke til kommentar

Vi får nok ikke vite om PS3 blir "den beste" konsollen på E3. Det får vi vite når den står i stuen vår.

"Den beste konsollen" er egentlig et merkelig begrep som ikke lar seg definere. Dette siden altfor mange faktorer spiller inn.

I sin tur gjør dette at folk som hardnakket påstår det ene eller det andre provoserer flere forumdeltakere fordi argumentene i disse tilfellene er lavmål.

Xbox og PS2 er samme generasjons-konsoller, emn Xbox er likevel totalt overlegen PS2 når det kommer til kraft. Hvorfor mener ikke alle i hele verden da at Xbox er den desidert beste konsollen? Jo, fordi kraft er underordnet. Likevel et kraft det eneste Sony snakker om når de omtaler PS3.

Det er spill og og fremtidig innovasjon som teller. PS2 ligger flere hestelengder foran Xbox da den har vært på markedet lenger enn Xbox. Men PS3 ligger ikke foran 360 siden jeg ikke har sett ett eneste spill ennå som fungerer på PS3. Jeg har sett masse filmer, men aldri kontrolleren i bruk, og den er vel viktig? Jeg kjøper ikke en PS3 for å spille PS2-spill, men for å spille PS3-spill.

Lenke til kommentar
Er jo en grunn til at 360 satset stort i Asia men som vi vet ble det en fiasko. Det er millioner av mennesker der som er potensielle kunder som MS vil røske til seg. Det er snakk om MYE penger i omløp som Sony sitter på tronen med. Nå kan jeg ikke si for sikkert, men salgstallene der borte er mye større enn USA og Europa til sammen.

Salgstallene i Japan er ikke like store som USA og Europa til sammen, langt i fra, og det er bare der Sony er store. PlayStation 2 er en flopp i f.eks. Korea, der alle bare vil spille på PC.

Lenke til kommentar

Salgstallene i Japan er ikke like store som USA og Europa til sammen, langt i fra, og det er bare der Sony er store. PlayStation 2 er en flopp i f.eks. Korea, der alle bare vil spille på PC.

6002535[/snapback]

PS2 er vel ikke bare store i Asia men hele verden vel. Ser man salgstallene for USA og Europa ligger PS2 enda høyt oppe på listen, selv om konsollen er så gammel som den er.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...