Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

Tror nok mange voksne når igjennom hos Nintendo via barna deres. Og eg har som oppfatning, eller eg kan egentlig are prata for meg sjøl her; Hadde eg sett en konsoll på markedet ala Wii så hadde eg gått mann av huse som barn. Noe eg forsåvidt gjør den dag i dag :wee: Men eg håper at Nintendo fra dag 1. vil appellere til den voksne mann i gata med Wii. Og det ser jo ut til at de gjør det Med f.eks Red Steel,som er 1 av 20 lanseringstitler.

Og så ser eg for meg det å spille COD3 på Wii,må vere en _litt_ annen opplevelse enn å spille det på f.eks 360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel 3/20 andre tråder som omhandler xbox 360 vs ps3 ol, så er ikke noe krise om denne tråden blir offtopic.

6056883[/snapback]

Det er en generell krise når noen vil diskutere noe annet enn X360 vs. PS3. Og jeg synes at det begynner å bli UTROLIG kjedelig med slike tråder.

Allerede denne posten off-topic :(

Lenke til kommentar
Når mannen på gata tenker tv-spill i dag, tenker han mest sannsynlig Playstation.

Nei.

6052855[/snapback]

Igjen: Dette forandrer seg fra person til person, selv om ikke du føler det sånn, så kan majoriteten gjøre det..

*riste oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis vil årets E3 blåse litt sann fornuft inn i visse folk her inne,og vi kan slå strek over en del av dette PS3 hysteriet. Enten det eller så blir det enda verre :whistle:

6057189[/snapback]

PS-fanboys vil nok bastant hevde at deres far er sterkest inntill release-datoen. Gleder meg til å se hvordan fanboysa reagerer når de får se at PS3 ikke er merkbart kraftigere enn 360. :devil:

Lenke til kommentar

Du høres jo selv ut som en fanboy med den kommentaren.

Hvis vi skal se på hva vi har av tekniske spesifikasjoner så er det ingen tvil om at PS3 er kraftigere rent teknisk sett, men så kommer alt ann på utnyttelsen av hardwaren, kommer selvfølgelig også ann på om de tekniske spesifikasjonene vi har fått servert kommer til å være de samme ved release.

Vi får bare vente og se... Det er ikke annet å gjøre. Det første vi kan vente på er E3, og se om det ikke for en gangs skyld kommer noen skikkelig ingame klipp, noen som varer litt mer enn bare noen få sekunder og som viser mer enn staget liksom-"gameplay".

Lenke til kommentar
Du høres jo selv ut som en fanboy med den kommentaren.

Hvis vi skal se på hva vi har av tekniske spesifikasjoner så er det ingen tvil om at PS3 er kraftigere rent teknisk sett, men så kommer alt ann på utnyttelsen av hardwaren, kommer selvfølgelig også ann på om de tekniske spesifikasjonene vi har fått servert kommer til å være de samme ved release.

Vi får bare vente og se... Det er ikke annet å gjøre. Det første vi kan vente på er E3, og se om det ikke for en gangs skyld kommer noen skikkelig ingame klipp, noen som varer litt mer enn bare noen få sekunder og som viser mer enn staget liksom-"gameplay".

6062090[/snapback]

Det er en liten kraftforskjell fordi PS3 bruker Cell-prosessor. Denne har allikevel ikke mer bit, og heller ikke høyere klokkefrekvens enn 360, så den kan ikke være uendelig mye kraftigere, slik som enkelte PS-fanboys hevder. Vi vil uansett ikke merke kraftforskjellen mellom disse to før om flere år, slik som vi gjorde mellom XBOX og PS2.

Lenke til kommentar

Du uttaler deg igjen om ting du ikke med sikkerhet kan si.

Om vi kommer til å merke kraftforskjellen nå ved å se gameplay footage i HD-format fra E3, eller ved release, eller 1 år etter, det er bare gjetning, da vi har sett så utrolig lite av ingame-footage fra konsollen, dog etter E3 vil vi nok ha noe bedre peiling.

Du har ingenting fornuftig å komme med i denne tråden, det gjelder forresten omtrent samtlige som har skrivd i den, fordi hele tråden er en diskusjon rundt et emne ingen av oss har nok å gå på til å kunne uttale oss med nøyaktighet.

For ikke å nevne at hele diskusjonen er latterlig, hva så om den ene maskinen kan produsere noe bedre grafikk enn den andre?

Samme med tråder som PC vs Konsoll, hvem er best? Hva så hvem er best? Velg den du liker best for faen.

Det er bare å legge hele tråden død først som sist.

Eller sett den på pause.

Syns forresten også det er helt latterlig dårlig av moderatorene av forumet å ikke konsekvent stenge tråder som PC vs Konsoll, PS3 vs X360, det blir ikke noe fornuftig diskusjon i slike tråder og stort sett ender det opp i flamewars.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Du uttaler deg igjen om ting du ikke med sikkerhet kan si.

Om vi kommer til å merke kraftforskjellen nå ved å se gameplay footage i HD-format fra E3, eller ved release, eller 1 år etter, det er bare gjetning, da vi har sett så utrolig lite av ingame-footage fra konsollen, dog etter E3 vil vi nok ha noe bedre peiling.

Du har ingenting fornuftig å komme med i denne tråden, det gjelder forresten omtrent samtlige som har skrivd i den, fordi hele tråden er en diskusjon rundt et emne ingen av oss har nok å gå på til å kunne uttale oss med nøyaktighet.

For ikke å nevne at hele diskusjonen er latterlig, hva så om den ene maskinen kan produsere noe bedre grafikk enn den andre?

Samme med tråder som PC vs Konsoll, hvem er best? Hva så hvem er best? Velg den du liker best for faen.

Det er bare å legge hele tråden død først som sist.

Eller sett den på pause.

Syns forresten også det er helt latterlig dårlig av moderatorene av forumet å ikke konsekvent stenge tråder som PC vs Konsoll, PS3 vs X360, det blir ikke noe fornuftig diskusjon i slike tråder og stort sett ender det opp i flamewars.

6062266[/snapback]

Det er lite sannsynlig at vi vil merke kraftforskjellen med det samme, både pga. at XBOX 360 er noe av det teknisk sett flotteste som finnes, og fordi det ikke er lønnsomt å være for tidlig ute (slik vi så med 3do, Jaguar, og Dreamcast). De få screenshotsene vi har sett gir en viss pekepinn om at den ikke kommer til å bli særlig mye bedre enn 360.

Grafikk har noe å si. Hvis to spill er helt like, bortsett fra at det ene har bedre grafikk en det andre, er det mer eller mindre naturlig å velge det med flottest grafikk.

Lenke til kommentar

Slik eg ser det:

Spill lagt for PS er best på PS.

Spill lagt for XBOX, best på XBOX.

Spill lagt for PC.....osv

Spill konvertert fra et format til et annet mister mye av skjarmen.

Det skal sies at eg vet mindre om dette en di fleste siden eg har prøvt hart å ligge unna slike multiformat spill.(det var ikkje eg som sa EA)

Eg blir alltid extra spent(ang. spill) når utviklerene sier dei vil konsentrere seg om et format.

Det finnes sefølgeli mange unntak på gode konverteringer, noen har også blitt bedre.

Men som regel holder eg meg borte fra multiformat.

Uansett, å diskutere hva som er den beste konsoll er derfor for meg helt bortkasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...