Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

Vel, hvor mye har de solgt av STASJONÆRE spillkonsoller? Jeg driter oppi om mange fans kjøper GC kun for å spille det nyeste Mario-spillet. Fakta er at de to siste konsollene til Nintendo har solgt en fjerdedel av det Sony har gjort.

6050874[/snapback]

Jaudå, greit det. Eg er ikkje marknadsanalytikar, og skal ikkje seie noko skråsikkert om den relative styrken på merkenamna. Men for min eigen del er det i alle fall "Nintendo" eg har dei beste assosiasjonane til. Tippar det er ein del frå min generasjon (eg er født i 1980) som føler det på samme måte.

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men i helvete mann. Har det noe å si hvor mye gameboy solgte for 15 år siden.

Ja. Men så er det ikke 15 år siden Game Boy solgte bra.

Når du hører fra TCi at Sony er et større merkenavn enn Nintendo, så bør du innse at du har feil.

Nei. Ikke innenfor spillkonsoller.

Dessuten, hva i helvete har de bærbare enhetene med konsoll markedet å gjøre. Det er to vidt forskjellige markeder.

Hva så? Det er fortsatt spillkonsoller.

6050437[/snapback]

Spør du "mannen på gata", finner du fort ut at Playstation står sterkere enn noen annen konsoll med tanke på merkenavn. Game Boy er stor ja, men ikke like utbredt som Playstation (200 + millioner konsoller er de snakk om her).

Derimot er Game Boy det sterkeste navnet når det gjelder hånholdte, noe nå DS også begynner å komme seg sakte inn i da mange referer den som Game Boy DS (som er feil men...). PSP ligger vel på samme nivå som DS og det uten den samme mengden solide spilltitler. Det sier litt om hvor "sterkt" navnet Playstation er.

Lenke til kommentar

Når mannen på gata tenker tv-spill i dag, tenker han mest sannsynlig Playstation.

Når mannen på gata tenker mp3-spiller i dag, tenker han mest sannsynlig iPod.

Er du virkelig uenig i dette?

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Når mannen på gata tenker tv-spill i dag, tenker han mest sannsynlig Playstation.

Nei.

6052855[/snapback]

Pussig. Det gjelder iallfall for alle "non-gamers" som jeg kjenner, men er jo mulig datagrunnlaget mitt er for lite....

6053287[/snapback]

Du har rett, Playstation er et mye sterkere produktnavn enn Nintendo, det være seg GC og 64. Game Boy derimot er nok et større merkenavn enn PSP. Som sagt; PS er det sterkeste merkenavnet, noe som 100 millioner solgte enheter på 4,5 år viser.

Lenke til kommentar

Det gamle faktaet med at Mario er mer kjent enn Mikke Mus er fra tidlig 90-tall, og heller ikke overraskende, med tanke på at tegneserier/filmer med Mikke Mus ikke har eksistert eller vært populære i USA siden 60-tallet omtrent.

Den spillfiguren som flest kjenner til, ifølge en markedsundersøkelse gjort for ett år siden av et firma jeg ikke husker navnet på her og nå, er Lara Croft.

Playstation er også en mer utbredt og kjent merkevare blant folk flest i dag enn Nintendo, uansett hva Pricks måtte påstå. Mange tror faktisk at Nintendo ikke lenger eksisterer.

Lenke til kommentar

Fy søren Avean, går det ann å være si så mye feil. Fy søren. Leste den lista som han duden skrev, den med alle sitatene fra det du har sagt. Du driter deg ut. Nå er det utrolig mye jeg kan ta tak i her, men det tar meg bare altfor lang tid. Det meg at motorstorm er kun halvparten av hva ps3 klarer... jaja. at xbox er akkurat som en pc fordi den kan oppgraderes... jaja. du kan oppgradere littegrann mere ram, noe som er vanskelig +++ og unyttig+

er litt trøtt nå så jeg virker ikke så flink selv, men du verden. du sier mye tull ass... masse feil

Lenke til kommentar

Når mannen på gata tenker mp3-spiller i dag, tenker han mest sannsynlig iPod.

Er du virkelig uenig i dette?

6051816[/snapback]

Vent. Hvor kan jeg kontakte denne mannen? Han trenger grundig skallebank.

Lenke til kommentar
Sony har hittill hatt balletak på fotballnerder, voksne, ungdom og casual-gamere. Dette vil Nintendo snu med sin Wii.

6054690[/snapback]

Wii vil nok ikke ha like stor appell, tror jeg.

6055099[/snapback]

Vi får se, men jeg tror problemet mer ligger i at de ikke vil prøve pga. de har en oppfatning om at Nintendo er for barn. Håper spill som Red Steel og Sadness gjør noe med det. Nå hjalp ikke Resident Evil 4 så veldig for GC heller men. Kanskje gamere kan slutte å være så usikre og faktisk prøve å spille Nintendos spill før de kaller den "barnekonsoll". Jeg har ihvertfall hatt mine fineste stunder med spill som er å finne bare hos Nintendo.

Lenke til kommentar
Sony har hittill hatt balletak på fotballnerder, voksne, ungdom og casual-gamere. Dette vil Nintendo snu med sin Wii.

Nei, Sony har "balletak" på et marked som ikke er i noe særlig utvikling. Nintendo vil med Wii prøve å nå ut til nye målgrupper, slik de klarte med DS. Wii vil være mye mer håndterbar for mange flere mennesker enn de andre to.

Dessuten tror jeg voksne folk (ikke 13-åringer som tror de blir voksne av å spille voldsspill) gjerne spiller "søte" Nintendo-spill når de vil ha det moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...