Mala Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) GBA (alle utgaver) har solgt 75 millioner, GBC har solgt 50 millioner. 6047787[/snapback] Hvor mye har liksom ikke PS1 solgt da ? 6048248[/snapback] Den solgte vel 100 mill etter 10 år? Eller er dette riv ruskende galt? Nettet er så tregt har atm, Eg gidder ikkje sjekke dette opp. Endret 5. mai 2006 av Mala Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) GameBoy alene har solgt godt over 100 millioner. 6048246[/snapback] Gameboy (alle monokrom-utgaver) solgte 12 millioner på 10 år. PS2 har eksistert i 5,5 år. PS2, og PS1 har til sammen solgt over 200 millioner. Endret 5. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Den solgte vel 100 mill etter 10 år? Eller er dette riv ruskende galt? Nettet er så tregt har atm, Eg gidder ikkje sjekke dette opp. 6048257[/snapback] 100+100=200. Vel å merke seg at PS2 kun har vært på markedet i fem år. Det er faktisk tallene i nyere tid som er viktigst og det at GameBoy er en bærbar konsoll, lenge den eneste med interessante titler (Pokemon), er viktig i denne sammenhengen. Jeg var vitne til at folk kjøpte GameBoy KUN pga. Pokemonspillene og mulighetene man hadde med å sende og motta pokemoner. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Gameboy (alle monokrom-utgaver) solgte 12 millioner på 10 år. Hvor har du det fra? I følge Wikipedia har Game Boy solgt 120 millioner. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Kunne ikke tenkes at han skrev feil da din ape Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Hvor har du det fra? I følge Wikipedia har Game Boy solgt 120 millioner. 6048475[/snapback] Og Playstation har solgt over 200. Matten taler for seg selv, dessuten har GB vært ute siden 1989. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Igjen, Game Boy alene har solgt 120 millioner. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Igjen, Game Boy alene har solgt 120 millioner. 6048758[/snapback] Det gikk også 10 år før den ble fjernet fra markedet. PS2 har kun eksistert i overkant av 5 år, og har solgt nesten like mye. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Igjen, Game Boy alene har solgt 120 millioner. 6048758[/snapback] Men i helvete mann. Har det noe å si hvor mye gameboy solgte for 15 år siden. Når du hører fra TCi at Sony er et større merkenavn enn Nintendo, så bør du innse at du har feil. Dessuten, hva i helvete har de bærbare enhetene med konsoll markedet å gjøre. Det er to vidt forskjellige markeder. Gameboy er for konsollmarkedet som mp3-spillere er for hjemmestereomarkedet. Men den siste der tok vel ikke du. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Selvfølgelig er Sony et større merkenavn en nintendo. Sier walcman og mobiltelefoner deg noe? Endret 5. mai 2006 av Håvi Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Men i helvete mann. Har det noe å si hvor mye gameboy solgte for 15 år siden. Ja. Men så er det ikke 15 år siden Game Boy solgte bra. Når du hører fra TCi at Sony er et større merkenavn enn Nintendo, så bør du innse at du har feil. Nei. Ikke innenfor spillkonsoller. Dessuten, hva i helvete har de bærbare enhetene med konsoll markedet å gjøre. Det er to vidt forskjellige markeder. Hva så? Det er fortsatt spillkonsoller. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Selvfølgelig er Sony et større merkenavn en nintendo. Sier walcman og mobiltelefoner deg noe? Nå snakker vi om spillmarkedet, der Sony er en relativ nykommer, og der en hel generasjon har vokst opp med Nintendo. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Men det at Sony var godt kjent for å lage gode produkter før i tider og ikke "bare" spillkonsoller som nintendo gjorde ga de et ekstra pluss markedsføringsmessig tror jeg... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Men det at Sony var godt kjent for å lage gode produkter før i tider og ikke "bare" spillkonsoller som nintendo gjorde ga de et ekstra pluss markedsføringsmessig tror jeg... 6050478[/snapback] Panasonics 3do solgte ikke så veldig bra. Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Hva har Panasonic med detta å gjøre? Noe jeg ikke vet? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hva har Panasonic med detta å gjøre? Noe jeg ikke vet? 6050558[/snapback] Panasonic ga ut en revolusjonerende konsoll i oktober 1993. Dette var en en konsoll som banket livsskiten ut av både SNES, og Genesis/Megadrive. Dette var den første konsollene i samme generasjon som N64, og PS1. Endret 6. mai 2006 av superseven Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Panasonic ga ut en revolusjonerende konsoll i oktober 1993. Dette var en en konsoll som banket livsskiten ut av både SNES, og Genesis/Megadrive. Teknologisk, ja. Salgsmessig var det en flopp såvidt jeg kan huske - slik du også sa. Endret 6. mai 2006 av thomanil Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Selvfølgelig er Sony et større merkenavn en nintendo. Sier walcman og mobiltelefoner deg noe? Nå snakker vi om spillmarkedet, der Sony er en relativ nykommer, og der en hel generasjon har vokst opp med Nintendo. 6050441[/snapback] Jeg vokste opp med Playstation, men så er jo jeg 88-modell da. Poenget er at PS er størst i dagens marked, og det vises til salg av PS2 på over 100 millioner anno 2005. Ergo, de er størst. Greit nok at konsoller ikke ble kjøpt i storskala før, men kan du vise til noen Nintendo produkter som har solgt like mye, de siste fem årene? Konkurrenten til PS2, GameCube, har solgt rundt 20 millioner av sin enhet. Noen kan kalle den en flopp, noe som såvisst PS2 ikke er. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Det er ingen tvil om at Sony er størst og sterkast i konsollmarknaden i dag, og at "Playstation" er eit knallsterkt merkenamn. Men eg er ikkje sikker på om det er sterkare enn "Nintendo". "Nintendo" har vore synonymt med knallgode spelkonsollar sidan 80-talet. Sjølv om eg har hatt Playstation og ikkje Nintendo dei siste to generasjonane, har eg fortsatt sterkare positive kjensler assosiert til "Nintendo"-namnet. Kay Lenke til kommentar
iMono Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Det er ingen tvil om at Sony er størst og sterkast i konsollmarknaden i dag, og at "Playstation" er eit knallsterkt merkenamn. Men eg er ikkje sikker på om det er sterkare enn "Nintendo". "Nintendo" har vore synonymt med knallgode spelkonsollar sidan 80-talet. Sjølv om eg har hatt Playstation og ikkje Nintendo dei siste to generasjonane, har eg fortsatt sterkare positive kjensler assosiert til "Nintendo"-namnet. Kay 6050838[/snapback] Vel, hvor mye har de solgt av STASJONÆRE spillkonsoller? Jeg driter oppi om mange fans kjøper GC kun for å spille det nyeste Mario-spillet. Fakta er at de to siste konsollene til Nintendo har solgt en fjerdedel av det Sony har gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå