Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ærligtalt ingen her som tror at PS3 blir en flopp?

Det kommer nok til å bli en super konsoll, og jeg håper virkelig den blir bedre enn X360.

Det er vel noen her som ønsker den rett til helvete, men vi som har tenkt å kjøpe alle konsollene denne generasjonen må jo bare håpe at den banker dritten ut av 360 (Så lenge den ikke tar helt over. Vi vil jo tross alt ha konkurransen).

Lenke til kommentar

Dette kommer jo helt an på hvordan man definerer flopp da. Flopp vil i utgangspunktet bety at PS3 selger dårlig - noe som er ekstremt lite sannsynlig, med tanke på den fanbasen og opparbeidede markedsandelene Sony allerede har.

Men mange (deriblant meg) vil nok derimot mene at PS3 er en "flopp" dersom det enorme overtaket Sony hadde på Nintendo og Microsoft i forrige generasjon spises opp. Ikke fordi den flopper i ordets rette forstand, men fordi Sony da vil miste sin posisjon som den suverene lederen i konsollmarkedet - noe som tyder på at den nye lederen har gjort veldig mye riktig og/eller at Sony har gjort veldig mye galt med sine nye konsoller.

Bare tenkte jeg skulle si det :)

Lenke til kommentar

konkuranse vil det bli uten tvil..

Sony vil nok ikkje feie over som dei gjore med ps2 denne gangen..

Microsoft har satsa hardt og har ein konsoll med knall bra online funksjon.

slik eg ser det er det microsoft som har overtaket..

men personlig håper eg at ps3 vil klare og hevde seg og ikkje slå ut konkurentene men ivertfall toppe dei på ivertfall nokre område.. har alltid hatt berre playstation og neste generasjon blir ingen unntak.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette kommer jo helt an på hvordan man definerer flopp da. Flopp vil i utgangspunktet bety at PS3 selger dårlig - noe som er ekstremt lite sannsynlig, med tanke på den fanbasen og opparbeidede markedsandelene Sony allerede har.

Men mange (deriblant meg) vil nok derimot mene at PS3 er en "flopp" dersom det enorme overtaket Sony hadde på Nintendo og Microsoft i forrige generasjon spises opp. Ikke fordi den flopper i ordets rette forstand, men fordi Sony da vil miste sin posisjon som den suverene lederen i konsollmarkedet - noe som tyder på at den nye lederen har gjort veldig mye riktig og/eller at Sony har gjort veldig mye galt med sine nye konsoller.

Bare tenkte jeg skulle si det :)

6040626[/snapback]

Joda. Det blir jo en definisjonssak. :)

Og jeg kan si meg helt enig i det du sier. Og vi skal jo heller ikke ser bort i fra det. Men jeg tror playstation er et såpass sterkt merkenavn at det vil ha en ganske klar ledelse på MS.

Har sagt det før og sier det igjen:

Playstation er for konsoll som iPod er for mp3-spillere.

Den eneste muligheten jeg kan se for at PS3 "flopper", er dersom de priser seg ut av konkurransen. Foreldre som skal kjøpe "sånn playstation" til barna sine, vil nok heller kjøpe en 360, og spare 2000 spenn, dersom de får høre i butikken at det ikke er så stor forskjell på konsollene.

Lenke til kommentar
Bra

6040028[/snapback]

Du verkar som ein mann med greie svar. Har du eit på spørsmålet i emnetittlen?

"Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?"

Kay

6040093[/snapback]

Bra vil si at PS3 ikke blir en flopp verken i eller utenfor skyggen av xbox 360.

- Enkle spørsmål, enkle svar

Lenke til kommentar
Det er vel noen her som ønsker den rett til helvete, men vi som har tenkt å kjøpe alle konsollene denne generasjonen må jo bare håpe at den banker dritten ut av 360

Hvorfor?

Den vil jo uansett ikke det på grafikk, for der sier de som har jobbet med begge at de er like bra på det området.

Det er den nok ikke. Ikke er den pen og ikke tilbyr den noe spesielt.

Foreldre som skal kjøpe "sånn playstation" til barna sine, vil nok heller kjøpe en 360, og spare 2000 spenn

Eller Wii og spare enda mer.

Lenke til kommentar
Det er vel noen her som ønsker den rett til helvete, men vi som har tenkt å kjøpe alle konsollene denne generasjonen må jo bare håpe at den banker dritten ut av 360

Hvorfor?

Den vil jo uansett ikke det på grafikk, for der sier de som har jobbet med begge at de er like bra på det området.

Det er den nok ikke. Ikke er den pen og ikke tilbyr den noe spesielt.

Foreldre som skal kjøpe "sånn playstation" til barna sine, vil nok heller kjøpe en 360, og spare 2000 spenn

Eller Wii og spare enda mer.

6042101[/snapback]

Men vi må jo håpe. Det betyr jo bare at vi får en konsoll som er mye bedre enn 360, og hvem ønsker vel ikke det?

Playstation er for konsoll som iPod er for mp3-spillere i den forstand at når folk tenker på konsoll, tenker de aller fleste på playstation, og når de tenker mp3-spiller tenker de fleste iPod.

Forøvrig synes jeg ikke iPoden er særlig pen. Og den tilbyr iallfall ikke noe spesielt. Eneste er at batteriene konker etter garantien er gått ut.

Mulig. Men det er vanskelig å si hvilke pris konsollene kommer til å ligge på. Men jeg ser ikke bort i fra at Wii er billigere.

Men jeg tror det er større sannsynlighet for at forelderen har hørt om 360, og vil derfor velge denne fremfor Wii. Men dette er jo mine syke tanker. Vi får vente å se.

Lenke til kommentar
Men vi må jo håpe. Det betyr jo bare at vi får en konsoll som er mye bedre enn 360, og hvem ønsker vel ikke det?

Til syvende og sist er det spillene som teller.

Playstation er for konsoll som iPod er for mp3-spillere i den forstand at når folk tenker på konsoll, tenker de aller fleste på playstation, og når de tenker mp3-spiller tenker de fleste iPod.

Nå glemmer du at Nintendo i mange år var enerådende i konsollmarkedet, og den dag i dag dominerer de på bærbare. PlayStation har derfor på ingen måte samme posisjon i spillmarkedet som iPod har blant medieavspillere.

Mulig. Men det er vanskelig å si hvilke pris konsollene kommer til å ligge på. Men jeg ser ikke bort i fra at Wii er billigere.

Jeg tror det var snakk om at 200 dollar var makspris. Så kanskje 199 eller til og med 149 dollar.

Men jeg tror det er større sannsynlighet for at forelderen har hørt om 360, og vil derfor velge denne fremfor Wii.

Hva får deg til å tro det? Nintendo DS slår jo Sony PSP i bærbar-markedet, så hvorfor skulle ikke Nintendo klare å ha suksess i hjemmemarkedet?

Lenke til kommentar

Til syvende og sist er det spillene som teller.

Jeg sier ingen ting om at den BLIR bedre. Men ingen ting hadde vel vært bedre om den ble? Med mindre du er en 360-fanboy. Samme med Wii. Vi må HÅPE den blir bedre enn det vi har i dag. Men nå er det snakk om PS3. Nye og bedre produkter er jo hva som bringer oss fremover.

Nå glemmer du at Nintendo i mange år var enerådende i konsollmarkedet, og den dag i dag dominerer de på bærbare. PlayStation har derfor på ingen måte samme posisjon i spillmarkedet som iPod har blant medieavspillere.

Bærbar og konsoll er to forskjellige ting. Apple har solgt 42 mill. iPoder. Sony har vel solgt over 50(eller 100?) mill. ps2 er, og har en markedsanndel på over 50% av konsollmarkedet. Jeg tror ikke Apple kan skryte av det samme i medieavspillermarkedet.

Hva får deg til å tro det? Nintendo DS slår jo Sony PSP i bærbar-markedet, så hvorfor skulle ikke Nintendo klare å ha suksess i hjemmemarkedet?

Pga. at MS mest sannsynlig kommer til å være mye mer synlig i media, og drive en større markedsføringskampansje slik vi så med GC og xbox.

Det virker som du prøver å være vanskelig. Og det virker som du misforstår meg for å kunne argumentere mot Sony, for Nintendo.

Lenke til kommentar
Jeg tror det var snakk om at 200 dollar var makspris. Så kanskje 199 eller til og med 149 dollar.

6042375[/snapback]

Den er på $300, mer vet vi ikke. Folk spekulerer på om at Nintendo vil levere en pris rundt $200-250.

Lenke til kommentar
Jeg sier ingen ting om at den BLIR bedre. Men ingen ting hadde vel vært bedre om den ble?

Hvorfor skulle det ha noen som helst betydning?

Bærbar og konsoll er to forskjellige ting. Apple har solgt 42 mill. iPoder. Sony har vel solgt over 50(eller 100?) mill. ps2 er, og har en markedsanndel på over 50% av konsollmarkedet. Jeg tror ikke Apple kan skryte av det samme i medieavspillermarkedet.

Uansett så kan ikke PlayStation sammenlignes med iPod.

Pga. at MS mest sannsynlig kommer til å være mye mer synlig i media, og drive en større markedsføringskampansje slik vi så med GC og xbox.

Det hjalp jo :)

Xbox klarte med et nødskrik å selge litt mer enn GameCube globalt, etter en del år.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det ha noen som helst betydning?

Jeg forstår ikke hvor du vil med å kverulere på dette? Les igjen hva jeg skrev i første posten.

Uansett så kan ikke PlayStation sammenlignes med iPod.

Gud! Gi meg styrke!

Det er en måte å ordlegge seg på. Hitler var for jødene som olje er for vann. Betyr det at jeg prøver å finne ut hva som er verst? Hitler eller olje? Nei. Jeg sammenligner hvilken rolle de har i hvertsitt marked.

Det hjalp jo :)

Xbox klarte med et nødskrik å selge litt mer enn GameCube globalt, etter en del år.

Tja. 10% er ikke så rent lite med tanke på hvor fantastisk dårlig xboxen gjorde det i Japan, og at den kom to år etter GC. 10% er ikke lite uansett.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Tja. 10% er ikke så rent lite med tanke på hvor fantastisk dårlig xboxen gjorde det i  Japan, og at den kom to år etter GC. 10% er ikke lite uansett.

Ifølge Wikipedia ble Xbox lansert 15.11.01 i Nord Amerika, 22.02.02 i Japan og 14.03.02 i Europa.

Gamecube ble lansert 18.11.01 i Nord America, 14.09.01 i Japan og 03.05.02 i Europa.

Så Gamecube ble lansert ca.5 måneder før Xbox i Japan. I USA ble de lansert omtent likt mens i Europa var Xbox ute en og en halv måned før Gamecube.

Endret av Mr. Bridger
Lenke til kommentar
Tja. 10% er ikke så rent lite med tanke på hvor fantastisk dårlig xboxen gjorde det i  Japan, og at den kom to år etter GC. 10% er ikke lite uansett.

Ifølge Wikipedia ble Xbox lansert 15.11.01 i Nord Amerika, 22.02.02 i Japan og 14.03.02 i Europa.

Gamecube ble lansert 18.11.01 i Nord America, 14.09.01 i Japan og 03.05.02 i Europa.

Så Gamecube ble lansert ca.5 måneder før Xbox i Japan. I USA ble de lansert omtent likt mens i Europa var Xbox ute en og en halv måned før Gamecube.

6043591[/snapback]

Ops. Min feil. Var også inne på wikipedia for å skjekke. Mener jeg så 99 som lanseringsår. Må ha lest feil. Beklager.

Men 10% er uansett mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...