Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. salg av PSP vs. salg av DS. I følge Wikipedia har Sony sendt ut over 17 millioner PSP-er, Nintendo har solgt 15,6 millioner DS. Selv om det er forskjell på antall sendt ut vs. antall solgte, tyder det på at PSP selger godt.

I oktober 2005 hadde Sony bare sendt ut 10 mill. PSP-er.

6031931[/snapback]

Hvor står det 17 millioner?

By the end of 2005, 15.03 million units of the PSP had been shipped[1], however the amount of units sold is unknown because Sony does not publish sales figures.

In contrast, 15.3 million units of the Nintendo DS had been sold.

Inntil vi vet hvor mange Sony faktisk har solgt, så kan vi egentlig ikke sammenligne. Inntil Sony en gang gir oss hvor mange enheter som er solgt, så kan man ikke si at maskinen har solgt så mange. Det kan godt være at butikker verden over har 1 million på lager for den saks skyld. Hvem vet?

Lenke til kommentar
Egentlig ikke. Klart at PS2 brukte FMV sekvenser til å reklamere for konsollen, hvem gjør ikke det ? Men de har overhodet ikke sagt dette er INGAME. Med PS3 så har de markedsført stort sett realtime. Motorstorm var det mange som nektet å tro helt til firmaet selv demonstrerte det sammen med nVIDIA og det finnes gameplay klipp ute på nettet som beviser det.

Så over til mitt andre argument: Med Cell og RSX, hvordan kan du tro at PS3 IKKE klarer slik grafikk ? ;)

Man må ta info fra internett med en glupe salt. Det er tross alt normale mennesker som står bak disse nettsidene dere linker til, og noen skriver i favør til Microsoft eller til Sony.

6031929[/snapback]

Den første Motostorm som ble vist på E3 messen var ikke realtime. Det eneste var Ureal motoren, Fightnight(Dog ikke "real" realtime") og en del andre techdemos. Dette bekreftet Epic utvikklerene.

Det virker som du sitter med fantastisk informasjon om RSX og Cell.

Kan du da forklare oss hvorfor PS3 vil klare slik grafikk...

Vær snill, ikke noe Sony svada om Gflops osv.

Tilbake på topic:

Det vil jo være naivt å tro at PS3 blir en flopp. Sansynligheten er større for at PS3 blir en større suksess enn X360.

Sony har tidligere lansert to fantastiske konsoller, og sjansen er stor for at de gjør det igjen.

Sony er for konsoll som iPod er for mp3-spillere.

Lenke til kommentar
Den kan spillest på en måte PS3 og 360 ikkje kan tenker eg vi sier ;)

6031808[/snapback]

Hva baserer du det på?

6031858[/snapback]

Har du vert tilstede her det siste året?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Og som jeg postet i en annen tråd vil også kontrolleren med styrespaken (joysticken) på ha sensorer. Det blir interessant.

Men PS3 vil heller ikke drukne i dennes skygge. Alle tre vil leve av seg selv.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Klart at PS2 brukte FMV sekvenser til å reklamere for konsollen, hvem gjør ikke det ?

Ærlige firmaer?

Men de har overhodet ikke sagt dette er INGAME.

Ånei! Så alle sitatene fra før PS2 kom er bare forfalskninger? ;)

Sony er kjent for å lyve, og det er bare slik det er. Jeg sier det som en hvis eneste spillkonsoll er en PS2.

Lenke til kommentar
Klart at PS2 brukte FMV sekvenser til å reklamere for konsollen, hvem gjør ikke det ?

Ærlige firmaer?

Men de har overhodet ikke sagt dette er INGAME.

Ånei! Så alle sitatene fra før PS2 kom er bare forfalskninger? ;)

Sony er kjent for å lyve, og det er bare slik det er. Jeg sier det som en hvis eneste spillkonsoll er en PS2.

6032686[/snapback]

Sony lyver noen måneder før en lansering for å få oppmerksomhet, noe de får. De er vesentlig mer ærlige etter at konsollen er lansert.

Lenke til kommentar

Tror nok både MS, Sony og Nintendo lyver/overdriver..

Masse blir nok også 'lost in translation'.

Noe av det morsomeste er jo klassikeren da Bill Gates skulle presenter W95, og skrøt over stabiliteten til Windows 95 var blitt så mye bedre enn 3.11, og selvfølgelig bluescreenet slides'ene i bakgrunnen rett etterpå. :D

Lenke til kommentar
Tror nok både MS, Sony og Nintendo lyver/overdriver..

Masse blir nok også 'lost in translation'.

Noe av det morsomeste er jo klassikeren da Bill Gates skulle presenter W95, og skrøt over stabiliteten til Windows 95 var blitt så mye bedre enn 3.11, og selvfølgelig bluescreenet slides'ene i bakgrunnen rett etterpå. :D

6033352[/snapback]

Det var vel 98? Gates skulle presentere hvor enkelt det var å få USB-basert maskinvare til å virke i 98, han fortalte at det bare var å plugge maskinvaren i, og så ville Windows finne den automatisk (noe som ikke gikk an i 95). Bill Gates plugget maskinvaren i, og så kom det blåskjerm.

Til dags dato er MS DOS det mest stabile operativsystemet som Microsoft har "laget".

Lenke til kommentar
Til dags dato er MS DOS det mest stabile operativsystemet som Microsoft har "laget".

6039685[/snapback]

Er jo ikke noe sjokk at den absolutt enkleste softwaren også er den mest stabile.

I forhold til kompleksiteten så synes jeg windows xp er imponerende stabilt.

Lenke til kommentar

6039685[/snapback]

Er jo ikke noe sjokk at den absolutt enkleste softwaren også er den mest stabile.

I forhold til kompleksiteten så synes jeg windows xp er imponerende stabilt.

6039925[/snapback]

Mac OS.X, og de fleste versjoner av Linux er mer stabile. XP er allikevel svært stabilt sammenlignet med ME.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg XBOX360 har vært en skuffelse. Har også 2 hdtver.

Det var egentlig PS3 jeg gledet meg til, men hvor mer jeg leser om PS3, hvor mer overbevist blir jeg over at det vil bli en skuffelse også.

Tiltross for at jeg mer eller mindre hater nintendo, så tror jeg faktisk de er de eneste som kan komme med noe spennende denne gangen.

Jeg skal nå ha PS3 og WII også, så får vi se....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...