TCi Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Salgstall er uvesentlig, bare se på Gamecubes salg vs. PS2s salg. PSP haler innpå DS på salgsstatistikken i Europa og USA. Spesielt fra Oktober 2005, og utover. På Expert på Sandnes måtte de sende tilbake flere DS-er pga. dårlig salg. PSP er utsolgt flere plasser. PSP har mange eksklusive spill, bl.a. LCS, og Daxter. Jeg personlig mener at alle Mario, og Donkey Kong spillene som ble laget etter SNES er mjølking, håpet er allikevel ikke ute, mtp. at også DS kan kjøre homebrews. PSP har også et medieformat som er 15 ganger større enn DS' medieformat, noe som muliggjør mer enn grafikk. Den lave prisen på PSP de siste månedene har også økt salget. 6026520[/snapback] Først sier du salgstall er uvesentlig og så sier du at PSP har utsolgt mange plasser. Samtidig ler jeg på at du ser på lille Norge som en sammenligning mot resten av verden. Spillmarkedet er i USA og Japan. Europe har vokst, men ligger ennå et stykke bak. Ok, da får jeg liste opp eksklusive spill til DS da. - Mario Kart DS - Phoenix Wright Ace Attourney - Another Code: Two Memories - Nintendogs - Brain Training - Mario 64 DS - Metroid Prime Hunters - New Mario Bros - Legend of Zelda Phantom Hourglass - Trauma Center Under the knife - Metroid Prime Pinball - Super Princess Peach - Tetris DS - Meteos - Advance Wars Dual Strike - Lost in Blue Og jeg kan godt nevne mange til.. DS trenger ikke større mediaformat. Som vi alle vet er DS en spillmaskin, ikke en multimediakonsoll. PSP som et filmmedium har blitt en flopp forresten, noen filmselskaper har stoppet produksjonen der pga lite salg. Ja, prisen på PSP har gått ned og hjelper salget. Men DS har noe annet som knuser all motstand og det er DS Lite. Og i mai kommer den til USA. Den har vært ute i Japan i en måned nå, og det er såvidt de klarer å produsere nok enheter. De har for litt siden klart å levere nok ut til kundene. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Det er nå engang slik TCi at endel menneesker har bestemt seg for at DS er for barn og at den er crappy. De kule spiller PSP. Dette kommer du aldri til å klare å argumentere mot Endret 2. mai 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg driter egentlig om hvilke som blir/er bra, best og sterkest. Begge vil levere sinnsyke titler i årene som kommer, og tjenestene kommer til å gå hånd i hånd i forsøk på å overgå hverandre. 6027315[/snapback] Litt enig med deg. Driter egentlig i hvilket system jeg bruker, så lenge spillene er bra. Alle 3 Next-Gen konsollene kommer til å ha sine "Superspill". Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg driter egentlig om hvilke som blir/er bra, best og sterkest. Begge vil levere sinnsyke titler i årene som kommer, og tjenestene kommer til å gå hånd i hånd i forsøk på å overgå hverandre. 6027315[/snapback] Litt enig med deg. Driter egentlig i hvilket system jeg bruker, så lenge spillene er bra. Alle 3 Next-Gen konsollene kommer til å ha sine "Superspill". 6027701[/snapback] Ikke bare Next Gen konsoller men angrer litt på jeg solgte PSP. Jeg vil spille Daxter! Endret 2. mai 2006 av avanore Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er nå engang slik TCi at endel menneesker har bestemt seg for at DS er for barn og at den er crappy. De kule spiller PSP. Dette kommer du aldri til å klare å argumentere mot 6027524[/snapback] Såklart. Men nå var det heller ikke poenget. Poenget er at han ikke vet hva han snakker om. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Wii ser jeg egentlig på som en særdeles interessant outsider som vil levere vilt kule spill til meg og min sønn Den vil presentere noe PS3 og 360 ikke kan. Nå leste jeg også at styrespaken på kontrolleren også vil ha sensorer, altså begge enhetene. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Da jeg slo opp ordet avsporing i ordboka mi, var det et bilde av denne tråden ved siden av Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hver enkel konsoll presenterer jo noe unikt til hver enkelt person som spiller på dem. Det jeg har lest om Wii til nå virker utrolig lovende og av det jeg har sett av red steel kan jeg bare si WOW! Ser ut som en egen grunn til å skaffe seg den konsollen. Når det gjelder x-box 360 og ps3 så ligger microsoft et lite stykke forran sony akkurat nå, men dette kan jo fort endre seg når ps3 blir lansert. For å komme on topic igjen vil jeg si at jeg tviler på at ps3 blir en flopp, særlig når jeg ser på suksessen til de andre konsollene som sony har lansert. Markedsledelse for øyeblikket eller ei, microsoft har beinhard konkurranse i vente, fra begge hold... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Salgstall er uvesentlig, bare se på Gamecubes salg vs. PS2s salg. Selvsagt er ikke salgstall uvesentlig. Når DS selger såpass mye bedre enn PSP så sier det seg selv at Nintendo gjør noe riktig. PSP haler innpå DS på salgsstatistikken i Europa og USA. Spesielt fra Oktober 2005, og utover. Hvor har du dette fra? Du tror ikke det eventuelt kan ha å gjøre med at folk venter på DS Lite? Som vi vet, så selger både DS og DS Lite langt bedre enn PSP i Japan. På Expert på Sandnes måtte de sende tilbake flere DS-er pga. dårlig salg. PSP er utsolgt flere plasser. Ja, for Sandnes er jo representativt for hele verden... PSP har mange eksklusive spill, bl.a. LCS, og Daxter. Wow, hele TO eksklusive spill! Jeg personlig mener at alle Mario, og Donkey Kong spillene som ble laget etter SNES er mjølking Dette har da ingen verdens ting med kvaliteten på spillene å gjøre. PSP har også et medieformat som er 15 ganger større enn DS' medieformat, noe som muliggjør mer enn grafikk. Ja, men den er fortsatt en middelmådig "jack of all trades, master of none". Som du ser så nytter det ikke med super grafikk når spillutvalget er mye dårligere enn hovedkonkurrenten. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Det som blir spennende med ps3 er om den blir såpass mye bedre enn 360 til å rettferdiggjøre det som nok blir en høyere pris. Samtidig vil 360 ha vært ute et år og sikkert blitt kvitt en del av barnesykdommene som nok også ps3 vil være plaget av i starten. Morsomme tider i vente! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Salgstall er uvesentlig, bare se på Gamecubes salg vs. PS2s salg. Selvsagt er ikke salgstall uvesentlig. Når DS selger såpass mye bedre enn PSP så sier det seg selv at Nintendo gjør noe riktig. PSP haler innpå DS på salgsstatistikken i Europa og USA. Spesielt fra Oktober 2005, og utover. Hvor har du dette fra? Du tror ikke det eventuelt kan ha å gjøre med at folk venter på DS Lite? Som vi vet, så selger både DS og DS Lite langt bedre enn PSP i Japan. På Expert på Sandnes måtte de sende tilbake flere DS-er pga. dårlig salg. PSP er utsolgt flere plasser. Ja, for Sandnes er jo representativt for hele verden... PSP har mange eksklusive spill, bl.a. LCS, og Daxter. Wow, hele TO eksklusive spill! Jeg personlig mener at alle Mario, og Donkey Kong spillene som ble laget etter SNES er mjølking Dette har da ingen verdens ting med kvaliteten på spillene å gjøre. PSP har også et medieformat som er 15 ganger større enn DS' medieformat, noe som muliggjør mer enn grafikk. Ja, men den er fortsatt en middelmådig "jack of all trades, master of none". Som du ser så nytter det ikke med super grafikk når spillutvalget er mye dårligere enn hovedkonkurrenten. 6029777[/snapback] Hvis et produkt selger elendig i en butikk, selger det neppe perfekt i andre butikker i landet. En ting med Nintendo-fanboys, er at de kan prakke på folk at DS selger litt bedre enn PSP, men hvis man trekker fram at PS2 selger langt bedre enn Gamecube, blir det krig. PSP har flere enn to eksklusive spill, de jeg nevnte var kun eksempler. Har aldri prøvd et bra spill som kun er laget for mjølking. Et stort medieformat åpner for mer enn grafikk. Det åpner for større, og flottere leveler, stemmer, filmklipp og m.m. At det finnes færre spill betyr ikke at spillutvalget er dårligere. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Wii ser jeg egentlig på som en særdeles interessant outsider som vil levere vilt kule spill til meg og min sønn Den vil presentere noe PS3 og 360 ikke kan. Nå leste jeg også at styrespaken på kontrolleren også vil ha sensorer, altså begge enhetene. 6028036[/snapback] Hva kan den gjøre som ikke PS3 og XBOX 360 kan? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Den kan spillest på en måte PS3 og 360 ikkje kan tenker eg vi sier Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Den kan spillest på en måte PS3 og 360 ikkje kan tenker eg vi sier 6031808[/snapback] Hva baserer du det på? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Wiis kontroller åpner for nye muligheter som PS3 og Xbox360 ikke har. Hvis et produkt selger elendig i en butikk, selger det neppe perfekt i andre butikker i landet. Nå selger DS Lite over dobbelt så mye som PSP i Japan, og selv den vanlige DS selger bedre enn PSP. Også ellers i verden ligger DS foran PSP. Jeg spurte deg forøvrig hvor du hadde dine tall fra. En ting med Nintendo-fanboys, er at de kan prakke på folk at DS selger litt bedre enn PSP, men hvis man trekker fram at PS2 selger langt bedre enn Gamecube, blir det krig. Tja, i og med at jeg har en PS2 selv, men ingen GameCube, så tror jeg neppe jeg kan karakteriseres som en Nintendo-fanboy Et av mine favorittspill er God of War på PS2, for eksempel. PSP har flere enn to eksklusive spill, de jeg nevnte var kun eksempler. Spillutvalget på PSP er fortsatt elendig i forhold til DS. Har aldri prøvd et bra spill som kun er laget for mjølking. Nå er Nintendo kjent for å lage svært gode spill. Selv om to spill har samme figurer i seg så betyr ikke det at spillene er identiske, vet du. Eller mener du at Mario Golf og Super Mario 64 er nesten identiske? Et stort medieformat åpner for mer enn grafikk. Det åpner for større, og flottere leveler, stemmer, filmklipp og m.m. At det finnes færre spill betyr ikke at spillutvalget er dårligere. Jo, spillutvalget er dårligere på PSP. Det er et velkjent problem for Sony at DS har bedre spill. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Er det forresten noen som har prøvd å spille med den fiske-kontrolleren som kom til Nintendo, var det ikke ett par spill som støttet den? Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Klipp fra en litt artig artikkel fra 1up om launchen av ps2: If there was a sour note at the launch, it was the fact that gamers were finally able to compare the real system to the powerhouse painted by prerelease hype...and unfortunately, the reality fell short of many people's expectations. The problem was that gamers expected every game to look as spectacular as the demos Sony used to showcase the hardware, including a real-time demonstration of Final Fantasy VIII's ballroom scene and a facial-animation sequence that looked on par with anything Hollywood had ever produced. There's speculation that Sony overstated the PS2's power in order to steal thunder from Sega's Dreamcast. After all, the Dreamcast had a one-year head start on the PS2 and offered both impressive 3D performance and a great library of software-making it a formidable threat to Sony's plans. If that's the case, then it worked: The Dreamcast foundered in the face of the onslaught of PS2 hype, leaving Sony free to concentrate on shoring up its defenses against the 2001 launches of Microsoft's Xbox and Nintendo's GameCube. http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=1&cId=3144956 Scenariet virker veldig kjent. Endret 2. mai 2006 av arnegn Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Egentlig ikke. Klart at PS2 brukte FMV sekvenser til å reklamere for konsollen, hvem gjør ikke det ? Men de har overhodet ikke sagt dette er INGAME. Med PS3 så har de markedsført stort sett realtime. Motorstorm var det mange som nektet å tro helt til firmaet selv demonstrerte det sammen med nVIDIA og det finnes gameplay klipp ute på nettet som beviser det. Så over til mitt andre argument: Med Cell og RSX, hvordan kan du tro at PS3 IKKE klarer slik grafikk ? Man må ta info fra internett med en glupe salt. Det er tross alt normale mennesker som står bak disse nettsidene dere linker til, og noen skriver i favør til Microsoft eller til Sony. Endret 2. mai 2006 av Avean Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ang. salg av PSP vs. salg av DS. I følge Wikipedia har Sony sendt ut over 17 millioner PSP-er, Nintendo har solgt 15,6 millioner DS. Selv om det er forskjell på antall sendt ut vs. antall solgte, tyder det på at PSP selger godt. I oktober 2005 hadde Sony bare sendt ut 10 mill. PSP-er. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 PSP har flere enn to eksklusive spill, de jeg nevnte var kun eksempler. Spillutvalget på PSP er fortsatt elendig i forhold til DS. 6031884[/snapback] Skal vel være ett voldsomt spillutvalg på PSP hvis du kan laste ned PSone spill, etter hva jeg har forstått.. Problemet er bare at du får plass bare til to CD'er på en memorystick, som igjen koster litt penger..Ergo er det plutselig ikke så billig lenger.. Men det blir nok litt bedre når hvis man anskaffer seg PS3, når den kommer, da kan man jo flytte PS1-spillene frem og tilbake mellom memorystick'en og HD.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå