Mala Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 vi bør nok heller kalle det evolusjon og ikkje revolusjon. I spillverda går ting gradvis, ikkje store omveltinga. Det gjeld både 360 og ps3. 6025270[/snapback] Støtter den Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) **fjernet av moderator** Men angående COD2 MP så er det 100 ganger bedre på PC når du kan spille med flere spillere. Hvis det er sant det du sier at 360 drar lett flere spillere så hadde det nok vært alternativ i det minste å velge flere enn 8 Endret 2. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Döden Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvordan måler du at det er hundre ganger bedre på PC enn 360? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvordan måler du at det er hundre ganger bedre på PC enn 360? 6025368[/snapback] Snakker om MP og ikke grafikk men spillbarhet. Alle som har spilt COD2 mp både PC og 360 vet hva jeg snakker om Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hvis det er sant det du sier at 360 drar lett flere spillere så hadde det nok vært alternativ i det minste å velge flere enn 8 6025363[/snapback] Herregud. Det er jo fint mulig å spille 16 spillere bl.annet over system link. Men via en bug så kunne man faktisk gjøre dette over xbox live også. Har spilt dette en drøss av ganger, fungerer som et skudd. Faktisk synes jeg 16 spillere blir for mange. Endret 2. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Eg kan egentlig ikkje se for meg heilt det å ha noenlunde kontroll med 64 spillere på 360,med tanke på at det gamepad man sitter med Men som noen sa her over, det hadde jo vert en løsning å kunne hatt valget 4 vs 4,8 vs 8 osv. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hvordan måler du at det er hundre ganger bedre på PC enn 360? 6025368[/snapback] Snakker om MP og ikke grafikk men spillbarhet. Alle som har spilt COD2 mp både PC og 360 vet hva jeg snakker om 6025375[/snapback] Jeg undret meg ikke over den grafiske kvaliteten, men hvordan multiplayer kan være hundre ganger bedre på PC enn 360. Du har uansett ikke svart på spørsmålet (ikke at jeg forventer meg et ordentlig svar, da). Endret 1. mai 2006 av sep Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Eg kan egentlig ikkje se for meg heilt det å ha noenlunde kontroll med 64 spillere på 360,med tanke på at det gamepad man sitter med Men som noen sa her over, det hadde jo vert en løsning å kunne hatt valget 4 vs 4,8 vs 8 osv. 6025400[/snapback] Problemet er at folk hoster i hytt og pine. "jeg har jo sånn 4mbits linje. det er jo kjemperaskt!". Men ingen tenker på at det er uploaden som det kommer ann på. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Eg kan egentlig ikkje se for meg heilt det å ha noenlunde kontroll med 64 spillere på 360,med tanke på at det gamepad man sitter med Men som noen sa her over, det hadde jo vert en løsning å kunne hatt valget 4 vs 4,8 vs 8 osv. 6025400[/snapback] Problemet er at folk hoster i hytt og pine. "jeg har jo sånn 4mbits linje. det er jo kjemperaskt!". Men ingen tenker på at det er uploaden som det kommer ann på. 6025457[/snapback] Det er jo sant, men problemet hadde vært løst om de satte opp dedikerte servere. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hvordan måler du at det er hundre ganger bedre på PC enn 360? 6025368[/snapback] Snakker om MP og ikke grafikk men spillbarhet. Alle som har spilt COD2 mp både PC og 360 vet hva jeg snakker om 6025375[/snapback] Jeg undret meg ikke over den grafiske kvaliteten, men hvordan multiplayer kan være hundre ganger bedre på PC enn 360. Du har uansett ikke svart på spørsmålet (ikke at jeg forventer meg et ordentlig svar, da). 6025454[/snapback] Har du spilt mp på PC? WWII spill 4vs4 blir ikke helt det samme Lenke til kommentar
Döden Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Antall spillere har virkelig ikke så mye å si. 30+ spillere på COD hadde store tendenser til å bli et reelt kaos uten særlig oversikt. Jeg har kun testet COD2 til 360. Vi spilte én mot én, og det var særdeles morsomt. Endret 1. mai 2006 av sep Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Eg kan ihvertfall skrive under på at COD2 på PC med max spillere på hvert lag,på de rette mappene....Det er rett og slett fantastisk,kaotisk og digg. Dersom man får til en viss samarbeidsevne lagene imellom er det få spill som overgår COD2 akkurat her. Syns eg da! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Nintendo er IKKE en konkurent med Sony og MS bare fordi de lager konsoller. Mazda MX5 er heller ikke i konkuranse med Porsche 911 bare fordi det er en bil. Alle tre konsoll-produsentene har flere gode spill som de holder for seg selv. Flere av de eksklusive spillene til Nintendo er også dårlige, som f.eks Mario Kart. Misforstå meg rett, Resident Evil remaken er flott. Du kan ikke sammenligne konsoller og biler. Såklart har alle konsollprodusentene sine eksklusive titler. Det er jo de som driver salget og tipper forbrukere over til deres konsoll. Eksklusive spill er konsollenes viktigste brikke. At du syns noen av de eksklusive titlene til Nintendo er dårlige, så betyr det ikke at det er dårlige spill, det betyr at det ikke er din type spill. Utrolig mange på dette forumet som mener spill er dårlig fordi de ikke liker de. At de uttrykker dette viser egentlig ganske stor uvitenhet. DS banker ikke PSP. PSP har både best spill, og best ytelser. Det eneste DS har som PSP burde hatt er trykkfølsom skjerm. 6025253[/snapback] Tro det eller ei. Nintendo DS leder faktisk over PSP. Siste tall fra januar i år, viser at DS har solgt 15 millioner enheter og Sony har sendt 15 millioner enheter. Hvorfor merke solgt og sendt? Jo, Sony opererer alltid med enheter de har sendt ut til butikkene. Altså kan butikkhyllene ligge fulle av enheter. Mens Nintendo da går for hvor mange enheter de har levert ut til kundene. Betydelig forskjell. Selv om banker ikke er helt det rette ordet, så er DS forran PSP. Nok en gang lyser uvitenheten din i denne posten. At du skriver at PSP har best spill og yter best, har det absolutt ikke noe fakta i seg. Dette er noe som er etter din smak og oppfatning (ikke ved ytelse). Grunnen til at DS leder forran PSP er deres enormt allsidige spillbibliotek. De leverer unike spill som ikke finnes på andre platformer. En ny måte å spille på og det med en langt svakere maskin. Teller ytelse? Ikke ved dette tilfellet. Jeg kan godt skrive en meget lang post om dette, men det gjør jeg ikke. Grunnen er at dette absolutt ikke er rette emnet til å gjøre det. Skal du fortsette harseleringen din av andre konsoller enn hva denne tråden handler om, så gjør dette et annet sted. Endret 1. mai 2006 av TCi Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Som vanlig et godt og påpekende innlegg fra TCi Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nintendo er IKKE en konkurent med Sony og MS bare fordi de lager konsoller. Joda. De konkurrerer bare ikke på samme måte. De lyver ikke bevisst om hvor kraftig maskinen er, slik Sony alltid gjør. Flere av de eksklusive spillene til Nintendo er også dårlige, som f.eks Mario Kart. Der er nok utallige spillere og spillanmeldere uenige med deg. DS banker ikke PSP. Joda, det gjør den. Den fullstendig knuser alt Sony har å by på. DS Lite, f.eks., solgte langt over dobbelt så mange som PSP i mars i år, og selv den vanlige DS solgte mer. I Japan har det vært nesten umulig å få tak i DS eller DS lite på grunn av populariteten. http://www.gamespot.com/news/6147259.html PSP har både best spill, og best ytelser. De aller fleste som har prøvd begge er enige om at DS har best spill. Ytelsen betyr, som du ser, heller lite hvis spillene er elendige. Men saken er at PSP er en middelmådig maskin på alle måter. "Jack of all trades, master of none." Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Grunnen til at DS leder forran PSP er deres enormt allsidige spillbibliotek. De leverer unike spill som ikke finnes på andre platformer. En ny måte å spille på og det med en langt svakere maskin. Teller ytelse? Ikke ved dette tilfellet. 6025611[/snapback] Dette er DS i et nøtteskall. Etter å ha testet begge en stundt bestemte jeg meg for DS (Lite som jeg skal handle snart). Og min bror gjorde det samme etter en stund med begge. PSP er en bærbar PS2, ingenting nytt. God underholdning og en helvetes skjerm, bevares, men når de diverse wow-effektene har lagt seg er det ikke noe igjen. ALt er spilt og sett før. Seff kan det komme, og har kommet endel interessante titler, men detr er først og fremst en bærbar PS2. DS derimot er innovativ og en selvstendig maskin som leverer noe verken PS2, GC eller Wii kan, kun DS. Det gjør den til en unik maskin. Endret 2. mai 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 En avansert forklaring av hva CELL yter En slags enkel forklaring på den avanserte forklaringen Nå vet jeg siden med enkel forklaring absolutt kan virke partisk :!: , men man kan også selv tyde tallen er første linken. Ikke noe slamming dette. PS3 blir et monster, og har den alt 360 har og mer til, skal man ikke se bort fra et bytte. 6022605[/snapback] Den 'enkle forklaringen' er flink å fjerne den åttende utilgjengelige SPE'en, og tar bare i betraktning de 7 SPE'ene. Han husker også på å nevne at PS3 kommer til å kjøre ett OS, men nevner ingenting om hva PPE'en til Cell vil gjøre på mens SPE'ene lager flops og kjører OS. :-/ Han snakker også om 360'en sin peak performance fra MS sine skjema, da han til slutt drar konklusjonen at 360 ikke ligger langt bak i flops, som han hadde trodd. XeCPU'en har sikkert sine fordeler, men jeg tror egentlig Cell sitt build er litt smartere når det gjelder gflops. Men det er rett at ingen av konsollene vil levere peak performance flops, til vanlig desverre. Det er vel ingen som nekter for at PS3 med Cell blir en kraftig maskin. Men det er satsningen og pratet til Sony som har meg litt bekymret om hva de holder på med. 6022810[/snapback] Det er ikke første gang Sony sine formater har feilet før. Det er ennå veldig usikkert på om Blue Ray blir framtidens format. Og Cell har ennå ikke direkte bevist at den er framtiden heller. Vi har ennå bare sette teoretisk ytelse og at den er bra for HD-TV. Den har et marked, men vil bedrifter der ute bruke den? Men om PS3 blir en flopp pga. av 360 er det for tidlig å si noe om. Kanskje er folks bekymring bare til for ingenting, men med tanke på hva Sony har lovet og lovet, er det noen ganger uklart om vi skal tro på de eller ikke. 6022810[/snapback] Selv liker jeg satsingen til Sony, enkelte ganger skulle jeg tro de var fullstendig gale. Designet alene på Cell-komponenten kostet 400 millioner dollar. Kom forresten over noe som var litt morsomt (Uttdrag fra 'http://www.research.ibm.com/journal/rd/494/kahle.html' - Introduction to Cell <== Lettlest og intressant): During a critical meeting in Tokyo, it was determined that traditional architectural organizations would not deliver the computational power that SCEI sought for their future interactive needs. SCEI brought to the discussions a vision to achieve 1,000 times the performance of PlayStation2** [1, 2]. The Cell objectives were to achieve 100 times the PlayStation2 performance and ... Crazy Ken var på møtet - lurer på hvem som snakket om 1000 ganger styrken til PS2, når Cell hadde målsetting 100 ganger.. hehe Mange mener at Bluray bare er en trojansk hest, men tror nok også Sony håper å tiltrekke en ny gruppe spillere til konsollen sin, AV-folket. Er jo egentlig en perfekt ting å ha i stuen, Spillkonsoll, SACD, DVD, CD og kanskje også LocationFree og DVR. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nintendo er IKKE en konkurent med Sony og MS bare fordi de lager konsoller. Joda. De konkurrerer bare ikke på samme måte. De lyver ikke bevisst om hvor kraftig maskinen er, slik Sony alltid gjør. Flere av de eksklusive spillene til Nintendo er også dårlige, som f.eks Mario Kart. Der er nok utallige spillere og spillanmeldere uenige med deg. DS banker ikke PSP. Joda, det gjør den. Den fullstendig knuser alt Sony har å by på. DS Lite, f.eks., solgte langt over dobbelt så mange som PSP i mars i år, og selv den vanlige DS solgte mer. I Japan har det vært nesten umulig å få tak i DS eller DS lite på grunn av populariteten. http://www.gamespot.com/news/6147259.html PSP har både best spill, og best ytelser. De aller fleste som har prøvd begge er enige om at DS har best spill. Ytelsen betyr, som du ser, heller lite hvis spillene er elendige. Men saken er at PSP er en middelmådig maskin på alle måter. "Jack of all trades, master of none." 6025854[/snapback] Salgstall er uvesentlig, bare se på Gamecubes salg vs. PS2s salg. PSP haler innpå DS på salgsstatistikken i Europa og USA. Spesielt fra Oktober 2005, og utover. På Expert på Sandnes måtte de sende tilbake flere DS-er pga. dårlig salg. PSP er utsolgt flere plasser. PSP har mange eksklusive spill, bl.a. LCS, og Daxter. Jeg personlig mener at alle Mario, og Donkey Kong spillene som ble laget etter SNES er mjølking, håpet er allikevel ikke ute, mtp. at også DS kan kjøre homebrews. PSP har også et medieformat som er 15 ganger større enn DS' medieformat, noe som muliggjør mer enn grafikk. Den lave prisen på PSP de siste månedene har også økt salget. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 PS3 kommer så absolutt ikke til å bli noen revolusjon. Revolusjonen var det 360 som stod for. 6025102[/snapback] Wow, den revolusjonen må være godt hemmeligholdt - for jeg har ikke sett snurten av den. 6025193[/snapback] Sier ikke at hverken X360 elle PS3 er revolusjonerende. Men ta en titt på disse bildene: http://media.xbox360.ign.com/media/742/742...mg_3110927.html PS3 kommer sikkert til å bli like bra, hvis ikke bedre. Men innen din tid devolopers begynner å få til PS3, så har X360 spillmakerne hatt en framskritt. Så innen PS3 begynner med sitt beste, så kanksje Microsoft har X1080 i planene Hvem vet.. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg driter egentlig om hvilke som blir/er bra, best og sterkest. Begge vil levere sinnsyke titler i årene som kommer, og tjenestene kommer til å gå hånd i hånd i forsøk på å overgå hverandre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå