Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

2. Hvis du snakker om motor så bruker COD2 en motor som brukes til PC spill.

COD2 ser like bra grafisk ut på PC og 360. Forskjellen er i MP hvor du kan spille med mange flere spillere enn 8 stykker til 360.

6022887[/snapback]

Det er blitt sagt flere ganger av flere anmeldere at CoD2 ser like bra ut på begge platformene, men 360 versjonen har ikke slowdowns der selv highend PC'er sliter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En avansert forklaring av hva CELL yter

En slags enkel forklaring på den avanserte forklaringen

Nå vet jeg siden med enkel forklaring absolutt kan virke partisk  :!: , men man kan også selv tyde tallen er første linken. Ikke noe slamming dette. PS3 blir et monster, og har den alt 360 har og mer til , skal man ikke se bort fra et bytte.

6022605[/snapback]

Rent bortsett fra eDRAM som gir fordel med framebuffer båndbredde og muligjør gratis 4xMSAA, flere HDR formater som kan gi en klar fordel mtp båndbredde og minnebruk, støtte for MSAA med FP HDR formater, funksjonalitet som overgår SM3.0 ganske greit (og dermed RSX) og i tillegg er mer SM3.0 "done right" mtp dynamic branching og vertex texturing..

Begge har sine sterke og svake sider og jeg tror man burde være forsiktig med å avfeie Xbox360 som underlegent. Pga forskjellige hardware filosofier vil det nok komme eksklusive PS3 spill med jaw-dropping grafikk som ikke er mulig på Xbox360, men også vice versa.

Lenke til kommentar

Vi snakket om port fra 360 til PC og vice versa.

Først sier du at condemned er en port fra PC noe som er feil

Så sier du at Condemned bruker F.E.A.R motoren og den er utviklet for PC og derfor går Condemned dårlig på 360.

Så sier du at COD2 ser mye bedre ut enn 360.

1. Condemned bruker F.E.A.R motoren, riktig. Men Condemned er utviklet til 360 og ikke PC. Condemned til PC er en port fra 360, selv om det går mye bedre på PC. Condemned er ikke krevende engang til PC.

2. Hvis du snakker om motor så bruker COD2 en motor som brukes til PC spill.

COD2 ser like bra grafisk ut på PC og 360. Forskjellen er i MP hvor du kan spille med mange flere spillere enn 8 stykker til 360.

6022887[/snapback]

FEAR-motoren ble utviklet for pc.

Og hvis Condemned bruker den motoren. Hva blir det da? En port? ja.

Selv om spillet ble utviklet for 360 så bruker de en grafikkmotor bygd for PC.

CoD2 er rett og slett blitt portet bedre enn condemned.

Og man kan fint spille 16 spillere i CoD2 på 360. Merker ikke forskjell i framerate heller. De har nok bevisst kuttet ned antall av grunner nevnt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Det er fryktelig mye fokus på PS3 og Xbox360. Hva med Nintendo? Jeg tror de kan stikke av med seieren i denne omgangen, jeg.

6023314[/snapback]

Joda,kansje det! Men no har jo Nintendo meldt seg ut fra konkurransen med Sony og MS sånn sett. No skal det jo sant sies Nintendo tar et stort sjangsespill den veien de har valgt å gå,men da har ihvertfall min fulle støtte. Wii er for intressang til å gå glipp av.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det er fryktelig mye fokus på PS3 og Xbox360. Hva med Nintendo? Jeg tror de kan stikke av med seieren i denne omgangen, jeg.

6023314[/snapback]

Godt å høre at noen har den samme meningen som meg. Men Nintendo sin konkurrent er Sony. Det er de de sikter på, men de går en helt annen vei.

Lenke til kommentar

6023314[/snapback]

Joda,kansje det! Men no har jo Nintendo meldt seg ut fra konkurransen med Sony og MS sånn sett. No skal det jo sant sies Nintendo tar et stort sjangsespill den veien de har valgt å gå,men da har ihvertfall min fulle støtte. Wii er for intressang til å gå glipp av.

6023346[/snapback]

Nintendo har meldt seg ut av grafikk og "min grafikkbrikke er større enn din"-onaneringen, men det betyr ikke at de konkurrerer i samme marked om de samme kundene. Nå er det mange som sier at de vil kjøpe både Wii og enten PS3 eller Xbox, men de fleste tror jeg bare vil ha en konsoll, og da tror jeg Nintendo stiller sterkt.

Et annet moment er at de prøver å nå utenfor markedet som kun består av hardcore gamere, så da kan de ende opp med å selge mest av alle, slik DS banker PSP nå.

Lenke til kommentar
Man kan fint spille 16 spillere i CoD2 på 360. Merker ikke forskjell i framerate heller. De har nok bevisst kuttet ned antall av grunner nevnt tidligere i tråden.

6023250[/snapback]

Den grunnen er?

6023471[/snapback]

Åherregud... det er ikke noe problem å spille 16stk på en server, dette er veldig kjent.

Nettverket får inegn problemer, og det gjør heller ikke 360'en. 360'en har absolutt null problem med å kjøre 16stk, og mest sannsynlig ikke noe problem med enda flere heller.

Det at det er kun 8stk, er nok bare noe produsenten har valgt av andre årsaker enn maskinvare

Lenke til kommentar
En avansert forklaring av hva CELL yter

En slags enkel forklaring på den avanserte forklaringen

Nå vet jeg siden med enkel forklaring absolutt kan virke partisk  :!: , men man kan også selv tyde tallen er første linken. Ikke noe slamming dette. PS3 blir et monster, og har den alt 360 har og mer til, skal man ikke se bort fra et bytte.

6022605[/snapback]

At PS3 blir me kraftigere enn 360 er bare en myte. Den blir litt kraftigere, men den lille kraftforskjellen er slengt inn for å selge, ikke for at den skal få noen praktisk betydning. Omtrent som kraftforskjellen på XBOX og PS2, med andre ord.

Det er et velkjent fenomen at man ikke bør være for tidlig ute med ny teknologi som overgår alt annet, bare se på hvordan det gikk med Atari Jaguar, Panasonic 3DO, eller Sega Dreamcast.

PS3 kommer så absolutt ikke til å bli noen revolusjon. Revolusjonen var det 360 som stod for.

Lenke til kommentar
Man kan fint spille 16 spillere i CoD2 på 360. Merker ikke forskjell i framerate heller. De har nok bevisst kuttet ned antall av grunner nevnt tidligere i tråden.

6023250[/snapback]

Den grunnen er?

6023471[/snapback]

Det at det er kun 8stk, er nok bare noe produsenten har valgt av andre årsaker enn maskinvare

6023882[/snapback]

**Fjernet av moderator**

Grunnen til at dette spillet har en grense på 8 spillere er på grunn av produsenten følte dette var mer passende med tanke på at dette var en konsoll-fps (mindre presist enn keyboard+mouse) og brettstørrelsene. De prøvde heller å tilpasse spilltempoet for en konsoll enn å redusere faren for framerate problemer i multiplayer. At spillet flyter helt bra med 16 spillere isteden for 8 er jo kjent, men det som er at det blir et helt annet spill i multiplayer også når man øker antall spillere.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

6023314[/snapback]

6023346[/snapback]

Nintendo har meldt seg ut av grafikk og "min grafikkbrikke er større enn din"-onaneringen, men det betyr ikke at de konkurrerer i samme marked om de samme kundene. Nå er det mange som sier at de vil kjøpe både Wii og enten PS3 eller Xbox, men de fleste tror jeg bare vil ha en konsoll, og da tror jeg Nintendo stiller sterkt.

Et annet moment er at de prøver å nå utenfor markedet som kun består av hardcore gamere, så da kan de ende opp med å selge mest av alle, slik DS banker PSP nå.

6023849[/snapback]

Det er en stor porsjon av konsoll-kjøperne som ønsker å benytte konsollen sin som media-avspiller, i tillegg til å spille spill. Slik var det med PS2, og DVD-funksjonaliteten resulterte i at folk kunne få et relativt rimelig alternativ med både DVD-spiller og spill-maskin i én og samme boks. Det er dét svært mange vil ha, så hvorvidt det faktisk er et sjakktrekk å ikke inkludere muligheten til å spille av BRD/DVD/HD-DVD, er ikke god å si.

Blant annet er det promoteringen av BRD som gjør at Sony våger å satse så mye på å putte BRD-funksjonen i PS3; de ønsker at PS3 skal fungere som en slags 'Trojansk Hest', og så smugle BRD-spillere inn i private husholdninger. Om PS3 er like suksessfull som PS2, går det med stor sannsynlighet én vei for Sony og deres format.

PS3 kommer så absolutt ikke til å bli noen revolusjon. Revolusjonen var det 360 som stod for.

6025102[/snapback]

Wow, den revolusjonen må være godt hemmeligholdt - for jeg har ikke sett snurten av den.

Endret av sep
Lenke til kommentar

6023314[/snapback]

6023346[/snapback]

6023849[/snapback]

Nintendo er IKKE en konkurent med Sony og MS bare fordi de lager konsoller. Mazda MX5 er heller ikke i konkuranse med Porsche 911 bare fordi det er en bil. Alle tre konsoll-produsentene har flere gode spill som de holder for seg selv. Flere av de eksklusive spillene til Nintendo er også dårlige, som f.eks Mario Kart. Misforstå meg rett, Resident Evil remaken er flott.

DS banker ikke PSP. PSP har både best spill, og best ytelser. Det eneste DS har som PSP burde hatt er trykkfølsom skjerm.

Kommer ikke til å nevne mer om det i dette innlegget, da det skaper voldsomme reaksjoner om man setter PS- eller XBOX framfor Nintendo, omtrent som når man stikker hodet inn i en bikube.

Lenke til kommentar

Må nok sei meg enig med SEP her superseven, nokon revolusjon er ikkje 360.

spilla har bra grafikk men ikkje noko ein high end pc ikkje klarer.

vi bør nok heller kalle det evolusjon og ikkje revolusjon. I spillverda går ting gradvis, ikkje store omveltinga. Det gjeld både 360 og ps3.

Lenke til kommentar
Wow, den revolusjonen må være godt hemmeligholdt - for jeg har ikke sett snurten av den.

6025193[/snapback]

360 skapte en ny milepæl, den markerte begynnelsen på dagens generasjon konsoller, bl.a. pga. sin heftige grafikk. I motsetning til hva folk tror KAN grafikk revolusjonere. Hva hadde PS2 som PS1 ikke hadde? Grafikk.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

6025193[/snapback]

360 skapte en ny milepæl, den markerte begynnelsen på dagens generasjon konsoller, bl.a. pga. sin heftige grafikk. I motsetning til hva folk tror KAN grafikk revolusjonere. Hva hadde PS2 som PS1 ikke hadde? Grafikk.

6025271[/snapback]

360 har ikke skapt noen milepæl eller revolusjon, men er et ledd i en naturlig evolusjon man får en generasjon til en annen. Revolusjonen kom i det man gikk fra 2D til 3D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...