Gå til innhold

Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?

Anbefalte innlegg

360 har 512 MB ram som skal dekke alt. Spill, lyd, OS, bakgrunn osv.

Men den texturen COD2 brukes i MP spises de 512 MB ram ganske fort opp.

Skal du i tillegg spille med 64 spillere med SAMME grafikk og samme størelser på texture/grafikk hadde det ikke hatt sjanse med 512 MB ram som 360 har.

Hvor tar du dette ifra?

6008829[/snapback]

Det er sånn det er.

6008870[/snapback]

Det stemmer det der.

Xbox 360 bruker i likhet med Xbox en unified ram-arkitektur. GPU og CPU deler ramen. Dette er jo ikke noe nytt.

Men om hva som holder til hva blir bare teit å spekulere i om du ikke har noen kunnskaper om det. Så jeg skal ikke uttale meg der. MEN 360 trenger ikke å kjøre windows XP i bakrunnen, i tillegg til at den delte RAMen har en sinnsyk båndbredde.

For å si det sånn. CoD2 ser bedre ut på 360 enn på en high-end PC. Bortsett fra antall-spillere i MP delen er 360 versjonen best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
360 har 512 MB ram som skal dekke alt. Spill, lyd, OS, bakgrunn osv.

Men den texturen COD2 brukes i MP spises de 512 MB ram ganske fort opp.

Skal du i tillegg spille med 64 spillere med SAMME grafikk og samme størelser på texture/grafikk hadde det ikke hatt sjanse med 512 MB ram som 360 har.

Hvor tar du dette ifra?

6008829[/snapback]

Det er sånn det er.

6008870[/snapback]

Ifølge din logikk ville ikke Xbox1 være i stand til å vise en dritt med sine 64MB ram (som også er delt på hele systemet).

genetex:

Xbox 360 specs

6008913[/snapback]

Jeg vet at 360 ikke har OS på samme måte som en PC. Men vi alle også vet at texture/grafikk spiser ram. Spillet støttes også 1080i som også gjør at du trenger mere ram. Alle som har PC vet dette her. Nå har jeg ikke harde fakta på bordet men det sies seg selv at COD2 bruker opp de 512 MB ram som 360 har å bruke.

Skal du ta tillegg spille MP trenger du enda mere ram.

Hvis dere er seriøse og trur at COD2 kan fint kjøres med 64 spillere men de bare lagde det sånn at det kun er 8 så er det veldig feil.

Å ja de bare tok vekk skyggene og mye annet bra i MP delen i GRAW fordi de følte for det? Nei mine damer og herrer, det er nok helt andre grunner til at de gjorde det.

Lenke til kommentar

Dette lover isåfall veldig veldig dårlig for Xbox360 og PS3. Grafikken til CoD2 er nokså pen, men langt ifra "all that", map'ene er ikke spesielt store og ikke bruker det HDR eller 4xAA. Det burde heller si seg selv at CoD2 ikke er så minne krevende som du skal ha det til når man ser hva spill som Test Drive Unlimited og Gears of War får til.

Av de 512 MB'ene er det 32MB som er reservert for OS'et. Hvor mye av de resterene 480MB som er tilgjenglig for grafikk data kommer ann på spillet, for CoD2 med såpass statiske omgivelser er det nok en betydlig del av dette tilgjenglig for grafikk.

1080i bruker forøvrig marginalt mer minne enn 720p og det meste av framebufferet får rom i eDRAM minnet til Xenos (ved 2xAA).

Lenke til kommentar

En konsoll med 512 MB ram har som regel mye bedre grafikk enn en PC med 512 MB ram. Første generasjons XBOX, som var drevet av en Pentium III-prosessor på 733 MHz, kunne kjøe mye flottere spill enn en tilsvarende PC.

Det tar også tid før en konsoll viser muskler. Sammenlign gamle PS2-spill, som f.eks QIII, med nyere PS2-spill, som f.eks Black, eller Gran Turismo 4.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Fatter egentlig hvorfor dere sammenligner spill som er portet og de som er laget for en viss konsoll. Det er store forskjeller.

Til nå har konsollene overtaket når det gjelder grafikk, men det vil jamne seg ut mer mot høsten og neste år.

Lenke til kommentar
Hvis dere er seriøse og trur at COD2 kan fint kjøres med 64 spillere men de bare lagde det sånn at det kun er 8 så er det veldig feil.

Å ja de bare tok vekk skyggene og mye annet bra i MP delen i GRAW fordi de følte for det? Nei mine damer og herrer, det er nok helt andre grunner til at de gjorde det.

6009021[/snapback]

Vel, det kan være relatert til antall objekter som må oppdateres mellom maskinene. Men det kan selvfølgelig også være grunnet en minimum fps limit, som er ganske viktig for MP. Man har mer problemer med å vite hvor mye som vil skje på skjermen i MP kontra SP.

Lenke til kommentar
Fatter egentlig hvorfor dere sammenligner spill som er portet og de som er laget for en viss konsoll. Det er store forskjeller.

Til nå har konsollene overtaket når det gjelder grafikk, men det vil jamne seg ut mer mot høsten og neste år.

6009297[/snapback]

Jeg må bare le!

Ingen konsoller i dag som har overtaket på PC.

Lenke til kommentar

6009297[/snapback]

Jeg må bare le!

6009356[/snapback]

Jeg har ennå ikke sett spill til PC som kan måle seg med 360 annet enn Oblivion. Nå har det spillet også da vært utviklet for både PC og 360, så det er kanskje ikke så rart.

Kom gjerne med spill som du mener kjører og ser bedre ut på PC av de som er ute nå.

Har ikke sett spill som overgår disse på 360 ennå:

- G.R.A.W.

- Kameo

- PPR3

Beklager store bilder...

Kameo

Mecha_boss.jpg

G.R.A.W.

GRAW_S_X360_SP_Pack_5_8.jpg

PGR3

PGR3.jpg

Lenke til kommentar

6009021[/snapback]

Vel, det kan være relatert til antall objekter som må oppdateres mellom maskinene. Men det kan selvfølgelig også være grunnet en minimum fps limit, som er ganske viktig for MP. Man har mer problemer med å vite hvor mye som vil skje på skjermen i MP kontra SP.

6009323[/snapback]

Derfor er det kun 8 spillere til 360 men 64 spillere til PC? Det må du forklare nærmere

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke sett spill til PC som kan måle seg med 360 annet enn Oblivion. Nå har det spillet også da vært utviklet for både PC og 360, så det er kanskje ikke så rart.

Kom gjerne med spill som du mener kjører og ser bedre ut på PC av de som er ute nå.

- G.R.A.W.

- Kameo

- PPR3

6009436[/snapback]

Dette er ikke den rette tråden for å snakker om 360 vs PC men kan fint ta den diskusjonen med deg på en annen tråd.

Lenke til kommentar
Derfor er det kun 8 spillere til 360 men 64 spillere til PC? Det må du forklare nærmere

6009437[/snapback]

Jeg tenkte mer på GRAW. Forskjellen med max antall spillere i CoD2 kan muligens være relatert til client/server vs p2p, men det kan også her være relatert til minimum fps limit. Final xbox360 devkit kom veldig seint ut i løypa så muligens hadde dem ikke tid å optimalisere eller kvalitets skjekke det for så mange spillere.

Som jeg har nevnt i en annen tråd; kunskap om hardwaren og tid er ganske stor mangelvare med første generasjons spillene.

Lenke til kommentar
Blir Playstation 3 bra eller dårlig

5993557[/snapback]

La meg berre først seie at eg forstår at ein tråd med tittelen "Blir PlayStation 3 en flopp i skyggen av xbox 360?" er opplagt flamebait. Når eg likevel velger å svare, er det først og fremst fordi eg kjedar meg og ikkje har noko betre å finne på. Berre so det er sagt. ;)

Eg TRUR at PS3 blir betre (teknisk sett) enn XBox 360. Eg baserar dette på tre ting:

* Spesifikasjonane ser betre ut på papiret.

* PS3 kjem ut ei god stund etter XBox360, altso blir det ein nyare konsoll.

* PS3 blir truleg ein del dyrare enn XBox 360.

Ellers trur eg PS3 vil ha spel som for meg er meir interessante. Eg baserar dette på tre ting:

* Eg har allereie ein rask PC som kan handtere alt av den typen spel som er typisk for PC, og mange av dei store XBox360-titlane er derfor fullstendig uinteressante. Eg har konsoll for å få tak i andre typar spel.

* Playstation har mange gode seriar innan "konsoll-sjangrane". For å ta nokre døme: Gran Turismo for bilspel. Tekken og Virtua Fighter for slosting. Devil May Cry og God of War for action/eventyr. Tiger Woods for sport (finst for PC òg, men dette meiner eg er best spelt frå godstolen, med joypad). Metal Gear Solid for episke stealth-action-eventyr med innfløkte og småteite japanske historier. Singstar for karaoke :p. Ratched and Clank og Jak for plattform. Ei masse snåle originale japanske spel. Sist, men ikkje minst: Massevis av RPG-ar av den japanske typen. :D

* Final Fantasy. Dette meiner eg er so vesentleg at det får sitt eige punkt.

PS3 blir derfor betre enn XBox360. Det er det eg TRUR. Vi får sjå korleis det faktisk blir når begge konsollane er ute.

Kay

Lenke til kommentar

- G.R.A.W.

- Kameo

- PPR3

6009436[/snapback]

Dette er ikke den rette tråden for å snakker om 360 vs PC men kan fint ta den diskusjonen med deg på en annen tråd.

6009498[/snapback]

Og du mener dette er den rette tråden å diskutere nedskalering av grafikk på live?

Lenke til kommentar
Og du mener dette er den rette tråden å diskutere nedskalering av grafikk på live?

6009743[/snapback]

Ja. Tråden handler om 360 og PS3

6009759[/snapback]

Innse det... Denne tråden ble blåst offtopic for lenge siden.

Noe som selvfølgelig måtte skje...

Lenke til kommentar

6009297[/snapback]

Jeg må bare le!

6009356[/snapback]

- G.R.A.W.

- Kameo

- PPR3

Beklager store bilder...

Kameo

http://www.infuzemag.com/gallery/albums/Ka.../Mecha_boss.jpg

G.R.A.W.

http://talk.xboxsolution.com/gallery/data/...SP_Pack_5_8.jpg

PGR3

http://www.axbserver.de/axb/uploads/mediap...ls/X05/PGR3.jpg

6009436[/snapback]

Stiller meg enig med TCi her. PC er ikke akkurat en direkte overkiller til X360 per idag. Men når quadSLI kommer for fullt og spill begynner å ta ibruk det. Så vil det bli bedre. Og når G80 og R600 kommer..

Lenke til kommentar

6009743[/snapback]

Ja. Tråden handler om 360 og PS3

6009759[/snapback]

Innse det... Denne tråden ble blåst offtopic for lenge siden.

Noe som selvfølgelig måtte skje...

6009797[/snapback]

Som Avean hadde en brikke med i spillet å gjøre.

Lenke til kommentar
Stiller meg enig med TCi her. PC er ikke akkurat en direkte overkiller til X360 per idag. Men når quadSLI kommer for fullt og spill begynner å ta ibruk det. Så vil det bli bedre. Og når G80 og R600 kommer..

6009815[/snapback]

Jeg bare ler igjen. Nei, ingen konsoller er i nærheten hva PC kan gjøre selv i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...