ragoon Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Driver å ser etter videokamera som skal brukes til filming av extremsport. Blir både filming av snowboard, skateboard og elvekajakk. Tenkte å bruke maks 20.000 kroner. Har sett litt på Canon XM2, virker som et bra kamera, men det begynner å bli noen år nå. Noen som har erfaringer med dette kamera? Så jeg lurte egentlig på om det finnes noen bedre og nyere alternativer i denne klassen som matcher XM2, eller holder dette kamera fortsatt stand? Er hovedsakelig interessert i DV-kamera, og ikke HDV, siden da kreves noe bedre pc til redigering enn jeg har til rådighet i dag. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det finst ikkje mange alternativ i den prisklassen, men XM2 er truleg eit godt val, og vert nok mykje brukt til filming av t.d. skating. Om du går ned i pris finn du kamera som Panasonic GS500 og Sony HC1. Det siste er eit HDV-kamera, medan det fyrste er eit 3CCD DV-kamera. Ulempa med desse er mindre manuell kontroll og at dei ikkje har handtaket. Om du går opp i pris, eller finn brukte kamera, er to andre gode alternativ Sony VX2100 og Panasonic DVX100. Utan at eg er den fremste eksperten på området, so trur eg XM2 er det beste kjøpet du kan få. Hektor123 her på forumet kjøpte seg nyleg eit XM2 trur eg, so du kan jo kontakte han, om han ikkje svarer her. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Steffyboy paa forumet har ogsaa et XM2, du kan spoerre ham Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Panasonic har ett 3ccd kamera som konkurrerer mot XM2, som er relativt nytt, ag-dvc30. Jeg bruker selv dvc30 til filming av ekstremsport, med ymse vidvinkel og fisheye linser. Kan anbefales, http://www.camcorderinfo.com/content/panas...rder-review.htm denne testen er en god oppsumering av kameraet. Det som nok kan understrekes enda mer er hvor bra kameraet er bygd, du merker det ikke er noe plastic fantastic du holder i, noe jeg fikk litt intrykk av når jeg prøvd XM2. Jeg kommer til å bytte ut dvc30 etter all sannsynlighet med dvx100 da det er har noe bedre følsomhet i dårlig lys samt at det er mye "lettere" å kombinere s16mm film med video fra dvx100. Utenom akkurat det så dekker dvc30 behovene for allt fra en avansert hobby bruker til lokaltv bruk osv. HDV ville jeg ikke satset på blant annet av den grunn du nevner samt at komprimeringen + evnt rimlig optikk som det er de billigeste hdv kameraene ikke er ideelt for ekstremsport med mye bevegelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå