Gå til innhold

Trenger råd om Mariner 4 hk

Anbefalte innlegg

Jeg har akurat overtatt en 14 fots båt med en Mariner 4 HK motor av min avdøde svigerfar, men jeg har ikke noen manual til den.

Årmodel er ukjent, men kan tenke meg rundt -95. Ser at blandingsforholdet på en 2005 model er 100:1 og lurer på om det er det samme på min?

Lurer samtidig på om det er noen måte å få flere hester sånn som 9,9 HK?

Håper dere ikke ler altfor mye av meg :blush: for jeg har ikke så altfor mye peil på motorer, men lærer fort. :whistle::thumbup:

Setter stor pris på hjelp fra dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er 2:100 uten at jeg er helt 100%. Har selv en mariner 4hk, men er noen år eldre. Kjempe bra motor! Er som en gammel traktor, stopper aldri. Du burde nok ringe et verksted etc. og sjekke det med oljen. Angående trimming kan du sette inn en 5hk forgasser det vil gi litt mere effekt.

Lenke til kommentar

De aller fleste utenbordsmotorer jeg har vært borti fra slutten av søttitallet og fram til til slutten av 90 tallet har hatt 2% oljeblanding. Men yamaha 9.9 hestern min fra 1998 bruker 1% så, om den er eldre så vil jeg tro det er 2%. Det viktigste er at du ikke har for tynn oljeblanding. Heller litt for mye enn for lite.

EDIT: Retta litt feilskriving.

Endret av underground
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...