Gå til innhold

TES: Ny character i spillet, deres forslag?

Anbefalte innlegg

Hei, har omtrent bestemt meg for å begynne på ny character nå.. Har spilt som Assassin/Warrior med stort hell, funker veldig bra.. Men synes også det på en måte blir litt for mye hack'n slash i lengden...

Magi har jeg omtrent ikke brukt og er derfor ganske "noob" i det, eneste jeg har vært flink i er Conjuration, og så brukt "Summon Dremora Lord" spellen.. Igjen så er ikke tingene du summoner akkurat noen slåsskjemper..

Så hva skal til for å bli en mere magi orientert spiller? Av Major skills og rase, stjernetegn og osv..

Fikk meg Orrery, Horse Armor og Wizard's Tower mod'n for ikke så lenge siden, og fant ut at en magi mann/kvinne kunne vært morsomt å prøve :)

Så hvis noen har noen gode tips så hadde det værte kjempe fint.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg har som Major for en mage (Breton, stjernetegn Mage). Jeg valgte Breton fordi de har en meget behagelig Resistance To Magic i tillegg til Magicka Bonus. Altmer har enda større Magicka bonus, men så har de også svakhet mot det meste av magiske angrep.

Alchemy (int)

Alteration (will)

Block (endu)

Blunt (str)

Light Armor (speed)

Mercantile (pers)

Security (agi)

Her har jeg en meget rask måte å levle opp hvis jeg ønsker (lage mange potions - Alchemy, bruke Open very easy lock på hvilken som helst lås - Alteration), og så har jeg mulighet for maks bonuser ved level-up fordi kun en skill per attribute ligger som Major. Så jeg valgte å makse Endurance, Intelligence og Willpower i løpet av første 10 levler. Jeg bruker magiske angrep (Destruction, willpower) til det meste og får opp Conjuration (int) ved å mane frem magiske hjelpere eller våpen. Jeg bruker Heavy Armor (endu), blokkerer og reparerer egne våpen, så jeg får +5 bonus i alle tre. Så valgte jeg Arena og Mages Guild i begynnelsen fordi det er de som best tilsvarer det jeg ønsker å oppnå (og tok DB og Thieves senere).

Etter å ha spilt med dette ett par uker innser jag at det hadde vært bedre med Marksman for Agility og Illusion for Personality. Begge to er lett å trene hvis man vil opp i level og lett å la være å bruke hvis man ikke ønsker det. Også Blade fremfor Blunt kunne vært en idè, fordi jeg føler at gode sverd er oftere å treffe enn gode hammere og økser.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at det som er kult med spillet er jo pil og bue og sjangsen til å få critical strikes. Og når man ikke har mer piler så er det vel digg med litt destruction i bakgrunn og man må vel heale seg? så da er det marksmanship, destruction og restoration og hva er det som er best rase? Dark elf og birthsign the thief.

Sånn er ihvertfall min kar men han får ikke mer enn 3+ og 2*2+ i stats per level up da for jeg har nesten ikke levlet minor skills.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...