syklitengutt Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det har seg sånn at jeg har grub installert. Kommer til å formatere partisjonen grub er på (egen boot partisjon fra linux) og da forsvinner også grub.lista mi. Så derfor kunne jeg ha tenkt meg å fikse mbr sporet før jeg formaterer og repartisjonerer diskene mine. Jeg har søkt en god del, men ikke funnet noen hjelp for hvordan jeg kan fikse mbr uten xp cdn. Det har seg sånn at jeg er i Stavanger nå, og XPcdn ligger i Oslo hvor jeg er fra. Noen som har noen gode og utprøvde tips? Lenke til kommentar
smh Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Du kan bruke ein dos boot disk som inneholder fdisk Kjør så kommandoen "fdisk /fixmbr" Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 glemte å si det... Har bare cdrom. Ingen diskettstasjon... Lenke til kommentar
smh Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Bruk eit diskett image og brenn det på ein cd slik at du kan boote på den. http://www.bootdisk.com/ I nero kan ein velge CD-ROM (oppstartbar) og under oppstart fanen kan ein legge eit image som boot enhet. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 F.eks DOS 6.22 5 1/4 1.2 meg disk ? Er litt usikker på hvilken bootdisk jeg skal velge.... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei! Last ned Ultimate Boot CD, brenn den ut og boot opp pcen med den. Velg så F6 -> F1 for å boote FreeDOS. Så skriver du fdisk /mbr [drive #] for å skrive ny MBR. Jeg har gjort det selv. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
DeStefanO Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Med denne linja mener du at man slavisk skal skribve inn > fdisk /mbr [drive #] eller er [drive #] liksom k: som cd rommen er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå