Bowman Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 hei. jeg bruker ofte en extern hdd å vill gjrne kunne bruke den uten å ha tilgang på stikk-kontakt. er det mulig å hente strømm fra flere usb porter å omforme dette til 12v? enten ferdig, eller bygg selv... håper på svar.. (dette er en hp laptop..) Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vet ikke om du kan få 12 v ut av usben men på microplex har de jo vifter du kan koble til usbporten....... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Klart det går. National Semiconductors "Simple Switcher" serie er kjempefint til denslags. Men hvor mye strøm trekker harddisken? Hver USB-port kan gi 500mA, dvs rundt 2,5W. Dette vil, med 25% tap, kunne gi deg 150mA på 12 og du vil dermed trenge hele 10 USB porter for å gi 1,5 Ampere noe harddisken helt sikkert trekker under last. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vet ikke om du kan få 12 v ut av usben men på microplex har de jo vifter du kan koble til usbporten....... 5993108[/snapback] Sist jeg sjekka, så var USB bare 5V - skyt meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vifta på microplex er sikkert 5volt da.... USB er bare 5volt, men alt er mulig http://www.dimensionengineering.com/appnot...ini/USBMini.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå