Gå til innhold

Vært fange på espeland fangeleir i 3 timer...

Anbefalte innlegg

Ja, har i dag vært en tur nesten til bergen, nermere bestemt litt utenfor Arna..

Her var min klasse med på rollespill, vi var fanger, som hadde gjordt forbrytelser.Eller bare vært på feil sted på feil tid.

Det begynte med at vi måtte stille opp 3 i rekken, ute på plassen. Regnet hølja ned og alle ble fort våte å kalle, vi blei deretter dratt inn i ei av brakkene, der vi måtte sitte på kne og stirre inn i veggen i en skrå bakke i optill 30 min.

Før vi ble brakt inn en og en til en overoffiser (med høye skrik selvfølgelig)

Der fikk vi utdelt en fangedrakt og ble straks satt i tjeneste, jeg var uheldig og måtte bære grus fra en haug til en anna. Dette var kaldt fikk fikk ei bøtte uten håndtak og måtte grave oppi grusen med henna. Unnasluntring av arbeid førte til armhevninger/løpe rundt plassen, selvfølgelig med en offiser skrikende om at du ikke er verdt noe, og at du må løpe fortere. Eller at en medfange får fri og du må gjøre arbeidet for han...

Dette var mildt sagt heilt jævelig, jeg blei bare våtere og våtere.

Når vi hadde flytta denne haugen med grus fra 1 haug til en anna. Var det først krabbing over grusplassen, så inn i en av brakkene der noen andre fra klassen min holdt på og vaske gulv, her ble vi bedt krabba over gulvet.. Mange slike meningsløse oppgaver fikk vi...

Og jeg må si meg forbausa over å lett, sjefene fikk oss til å føle oss som ingen ting, se ned i bakken og ikke si en ting..

Klassen min er egentlig en ganske så pratsom klasse men siden ulydighet ble belønnet med forskjellige drittopgaver, som noen fikk erfare, skille den hvite og den svarte grusen på plassen inni et område på 2x2 meter, for deretter å se en av sjefene bare sparke dette på plass igjen, bøyt oss egentlig temmelig fort ned..

Og dette var egentlig ganske hardt, jeg hadde aldri trodd jeg ville føle noe som helst, men jeg følte sinne, fortvilelse, blei redd og blei tillogmed trist...

Som mange av mine medfanger også blei.

Så hvis dere virkelig vil føle hvordan det er å bli kommandert rundt av skrikende offiserer, og skjenne på hvordan fanger virkelig hadde det, bør dere bli med...

Jeg vil anbefale dette til alle! og tror alle vil få _mye_ ut av en tur til espeland

Det kommer også 5/6 minutter om vårt opphold på tv2 nåkommende lørdag ca 18.45

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JBlack hvis ikke du er over 70 år gammal, så har vel ikke du opplevd dette selv?

Men ja, jeg må faktisk si det hjalp, da jeg sto der og skalv og kommandanten sa at jeg skulle løpe 5 runder....

Edit: du blir faktisk ikke varm av og samle våt grus med leire opp i ei bøtte, men du fryser ikke like mye som når du står rett opp og ned da....

Endret av Best0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...