Gå til innhold

For oss hobbymusikere..Lydkort og program

Anbefalte innlegg

har ikke testet SB audigy, eller noen av de dyre lydkorta...Har SB live value, bruker Cakewalk musikkprogram, og lager egne låter. Finnes det noe bedre program? Bør jeg spinke og spare for å kjøpe et dyrt lydkort? Hva med Qbase? er det bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lager musikk selv med Cubase SX og M-Audio Audiophile 24/96 lydkort (2300,- hos procom.no) ...

SB kort bør du holde deg langt unna når det gjelder musikk-produksjon.

Av synther/moduler/etc.. har jeg : Roland JP-8000, Waldorf Micro-Q, E-mu Proteus/1, Behringer DSP-1000P, Behringer EX-2200, Behringer MX2004A

Samson S-Phone, Gem PX3-II, T.C Electronic M-One og en sur Roland MC-303.

Med Vennlig Hilsen

Frode Røhne - [[email protected]]

Kromozon Studios - [http://www.kromozon.com]

[ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-10-02 10:33 ]

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei!

Kan noen anbefale meg et bra musikkprogram der jeg lager alt på PC? F.eks beats og bass, trommer og synth. Bass og beats er viktigst da...vil gjerne prøve å mixe en sang ved å legge på litt beats og samples :)

Lenke til kommentar

Hvis du kan bruke PA9, så anbefaler jeg Cakewalk Sonar! Dette er en killer-sequenser. (Egentlig så har både Logic, Cubase og Sonar akkurat de samme funksjonene, men Sonar vil være mye enklere for deg å bruke hvis du har brukt andre Cakewalk-produkter).

Anbefalt lydkort: M-Audio Audiophile 2496.

Og det er fint mulig å lage "alt" på maskinen med de riktige VST/DX-instrumentene. Alternativt kan du sjekke ut FruityLoops Studio.

Lenke til kommentar

Jeg har et WaveTerminal 192M lydkort (m/MIO/DIO addon), uten å ha testa det ut så veldig mye ennå, så virker det ganske bra, har det viktigste av det du trenger (2 mikrofonforsterkere, hodetelefonforsterkere, optisk ut/inn, digital ut/inn, midi ut/inn osv..). M-Audio kortet er sikkert bra det også. For all del, hold deg unna SB Audigy kort! (og andre SB kort for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...