Gå til innhold

Er mp3-spilleren død om et år?,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+89234341

Mp3 spilelre kommer aldri til å bli utdatert, bare på noob-nivået. Altså, den andelen av folk som tasser rundt med den første mp3 spilleren de så når de tassa inn på elkjøp og en eller annen propp som var med eller kosta 50 kr, kommer til å gå over til musikkmobiler. Men mobiler kommer ikke til å ta over for skikkelige spillere. Ganske enkelt fordi prosessortypene er forskjellige, mp3 spillere har prosessorer beregnet til lyddekoding etc, mobiler bruker databehandlingsprosessorer.

Lenke til kommentar
Mp3 spilelre kommer aldri til å bli utdatert, bare på noob-nivået. Altså, den andelen av folk som tasser rundt med den første mp3 spilleren de så når de tassa inn på elkjøp og en eller annen propp som var med eller kosta 50 kr, kommer til å gå over til musikkmobiler. Men mobiler kommer ikke til å ta over for skikkelige spillere. Ganske enkelt fordi prosessortypene er forskjellige, mp3 spillere har prosessorer beregnet til lyddekoding etc, mobiler bruker databehandlingsprosessorer.

8798647[/snapback]

Enig.

En annen ting er jo at:

Det er jo veldig dumt å ikke kunne bruke mobilen siden batteriet er flatt pga at du har hørt på musikk.

Lenke til kommentar

Den dagen jeg ikke får kjøpt en dings til å ringe med, en til å høre på musikken min på og en til å ta bilder med, vil for meg være en trist dag.

Ja det er enkelt å ha alt i ett, men gud hvor greit det er å ha de hver for seg også.

Uansett hvor bra batterikapasitet en fellesdings får, så er det en mulighet for at du står der en dag, uten å ha strøm på mobilmp3avspillerkameraet ditt.

En løsning er muligheten for metanol batterier, og at du kan kjøpe mer på narvesen.

Lenke til kommentar
Tror nok det er det som er fremtiden. Jeg kommer iallefall til å gå over så fort det kommer mobiler med bra dedikert mp3 spiller (les: iPhone) Elsker grensesnittet til ipod så om iphone klarer og forbedre det samt presse inn telefonmuligheter så sier jeg bare ja takk til det ja :)

8809078[/snapback]

Vil ikke tro Apple vil myrde iPod med sitt eget produkt.

Lenke til kommentar
I fremtiden vil Apple eie alt og de har da lagt små iPhones som er iPod med Mobil.

Med 40 TB! Garrantert!

8826122[/snapback]

tjaaaa.... skeptisk..

Ikke alle setter design framfor: rimeligere produkter, bygge sin egen pc, flere funksjoner på mp3 spillere, få tredd ett produkt over seg som apple skal ha full kontroll på, dårlig garanti o.s.v.

Jeg tar den kommentaren med en klype salt........ det skjer ikke med det første.

Lenke til kommentar

Mp3-mobiler tar mer og mer over, det er det ikke tvil om, men det er ingen som har god nok lagringsplass til å tilfredsstille meg, så jeg tviholder på min iPod med 30GB. Senere vil nok mobiler nå så langt, men det tar nok litt tid før man har en god mobil med en god mp3-spiller med såpass stor harddisk.

Lenke til kommentar

Dersom ein mobiltelefon (utan å koste skjorta) kan tilby meg ein fullverdig musikkspelar med titals flashminne som i tillegg passar mine behov så kan det bli aktuelt. Per i dag er det ingen mobiltelefonar som kan konkurrere med ein dedikert spelar når det gjeld funksjonalitet og lydkvalitet.

Eg blir ikkje overraska om harddiskbaserte spelarar snart er vekke frå markedet. Eventuelt finnes i medieavspelarar med 30+ GB.

Lenke til kommentar

Jeg blir meget lei meg den dagen alt blir integrert i en enhet. Personlig tror jeg heller ikke mp3 spillere kommer til å forsvinne. Det som kommer til å skje er at mp3 spillere blir mindre og mindre med bedre og bedre lagringskapasitet. Telefoner derimot har stagnert når det kommer til størrelse. Mindre telefoner vil vi nok aldri få, bare bedre lagringskapasitet. Min første mp3 spiller med god lagringskapasitet (6GB) var jo stor som et hus.

Det jeg derimot ser for meg i fremtiden (om det skjer vet jeg ikke, men jeg håper) er et mye bedre samspill mellom enheter. Enheter som snakker sammen trådløs på en mye bedre måte enn dagens bluetooth. Tenk så fint om mobilen og mp3 spilleren kunne utveksle musikk, mobilen og kameraet kunne utveksle bilder, ved hjelp av et enkelt tastetrykk.

Og enda bedre. At mobil, mp3 spiller og pc vil automatisk synkronisere seg mot din pc via wlan (e.l.) hver gang man kommer innen rekkevidde, helt automatisk.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor dårlig de har klart å integrere kamera i mobiler tror jeg ikke de klarer å gjøre det bra med musikkspillere heller. Så lenge kvalteten på varen er god, så lenge den spiller av musikk bedre enn mobilen så vil det i høyeste grad være et marked for en separat enhet for det. Så musikkspillere er nok kommet for å bli for en stund til for å gi bedre lydkvalitet og større lagringskapasitet dedikert til musikk.

Lenke til kommentar
Med tanke på hvor dårlig de har klart å integrere kamera i mobiler tror jeg ikke de klarer å gjøre det bra med musikkspillere heller. Så lenge kvalteten på varen er god, så lenge den spiller av musikk bedre enn mobilen så  vil det i høyeste grad være et marked for en separat enhet for det. Så musikkspillere er nok kommet for å bli for en stund til for å gi bedre lydkvalitet og større lagringskapasitet dedikert til musikk.

8876302[/snapback]

Det er 1. generasjons mp3 mobiler. Bare vent til 2-3-4 gen... blir nok andre boller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...