Ustedalen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tenkte jeg kunne trenge en liten vurdering på et kåseri som jeg har til innlevering. Hadde vært koselig om noen kunne gi meg noen spesielle tips til forbedringer og fortelle meg hva som er bra Forfrysninger, svettelukt og headbanging Vi nordmenn er et godt eksempel på et sadistisk folkeslag. Hele påsken er basert seg på å gå igjennom mest mulig smerte på den korte uken påskeferien varer. Jo mer bisarre smertene blir, jo bedre. Hver eneste gang påsken nærmer seg, kommer alle foreldre med en god ide om at hele familien skal på en lang skitur langt unna sivilisasjon og tv. Høylytte protester fra oss umyndige hjelper svært lite, for når våre gamle har bestemt at de skal på ski, så skal man på ski. I tillegg bruker de alltid en god unnskylding om at nordmenn er født med ski på beina. Jeg grøsser hver eneste gang jeg hører dette ordtrykket, men jeg skal også innrømme at jeg får stor respekt for det norske, kvinnelige kjønn. I tillegg til å presse ut en unge som har stjålet næring fra moren i 9 måneder og fått den stakkars kvinnen til å få ryggproblemer og kvalme i perioder, skal ungen ha på seg et par ekstra lange langrennsski med slipte stålkanter. Det må være tøft å være norsk kvinne! Når de endelig, etter utallige mange timer med mas og grining, får deg med langt inn på et fjell som er hvitkledd så langt øye kan se, og du fryser så mye at det helt klart må forskyve jordskorpene og lage i stand ett gigantisk jordskjelv, må du allikevel sette deg ned i snøen for å få din dose av Kvikk Lunsjen, slik at rumpen din kan skrumpe inn som en råtten potet i kulda. Kvikk Lunsj er det siste du vil ha, når dine eneste tanker retter seg mot en god stol foran tv-en med en Cola i hånden. Når du endelig har kommet hjem, kan du bare glemme tanken om å slappe av foran tv-en, siden du nå blir opptatt resten av kvelden med å pleie alle gnagsår og frostskader du har påført deg gjennom torturen som har pågått i flere timer litt før på dagen. Når onsdagen kommer, er det på tide å ta på seg de tykke brillene du brukte bare for akkurat ett år siden, frem med nerdeegenskapene og komme seg så fort til Hamar for å dele en idrettshall med 5200 andre nerder som tror vagina er en del av kvinnens kne. Etter en god del spilling på CS, og overføring av diverse ulovlige filer, føler du deg søvnig etter utallige timer med inhalering med svettelukt og andre avfallslukter. Søvnen blir dessverre kort, siden en pinnestol som er nedslitt ikke er den mest behagelige sengen. Videre fortsetter du å spille, helt til du er blir helt paranoid om at FBI er ute etter datamaskinen din, grunnet for lite søvn og for mye spilling. Det ender med at du tar datamaskinen under armen, og springer ut hoveddøren med datamaskinen under armen, og skriker noe med at FBI ser deg via satellitter i verdensrommet. Når du har vært hjemme noen timer, og fått tunge anti-schizofrene medisiner på resept, er det på tide å ta frem den sorte frakken og de spisse naglene. Det er på tide med Infernofestivalen og ekte headbanging med fulle italienere, som har tatt et tokilos malingsspann og smurt det over hele fjeset. Det er på tide med en hel kveld med real norsk Black Metal, så lenge ikke en eller annen prest eller Dagfinn Høybråten anmelder konserten for blasfemisk, og gjennomfører en rassia der de søker etter hedenske krusifikser. Så den norske påske består i bunn å grunn i å påføre seg selv smertefulle skader, høre bisarre historier om nordmenns unike fødsler, spille data i Vikingskipet med en såpass fæl lukt at normale folk ville krepert før de hadde fått første fot innom døren, og headbanging med fulle italienere til ekte, norsk musikk! Lenke til kommentar
daa9l Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Foreslår at du bytter ut den vagina\kne greiene med noe morsommere De beste jeg kom på var: ....frem med nerdeegenskapene og komme seg så fort til Hamar for å dele en idrettshall med 5200 andre nerder som vil dø sørgelig ensomme og ikke har sett en naken jente siden fødselen. eller noe slikt Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Du kan få tips/lese andre kåserier her: Her - finner du en plass hvor det står kåseri til venstre Her - finner kåseri til venstre Endret 26. april 2006 av Tee_C Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 øy! hun ba oss lukke øynene på den der vagina oppgaven, tvilsom jornalistikk. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kort oppsummert er kåseriet helt greit. Du har et par småfeil her og der, men rettskriving og gramatikk er generelt sett bra. Noen av poengene dine er litt for bastante, uten å være humoristiske nok til å passe inn i et kåseri. Teksten er også svært delt, og jeg syns jeg mangler en rød tråd. Avslutninger er dessuten bare en kjapp gjentakelse av starten - og selv om en sirkelkomposisjon kunne passet, når det ikke helt opp her. Når alt det er sagt har du likevel glimt i øyet i teksten, og det generelt gode språket gjør at oppgaven hever seg over snittet, og er en femmer i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå