Yankes Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Jeg har appache server installert på PC'en og har satt opp SQL database og alt. Men jeg får ikke PHP til å virke, jeg har installert PHP, men når jeg åpner filer med PHP kode så funker ingen ting. Hva er galt? Noen tips ? Endret 26. april 2006 av YaNkEs Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg har appache server installert på PC'en og har satt opp SQL database og alt.Men jeg får ikke PHP til å virke, jeg har installert PHP, men når jeg åpner filer med PHP kode så funker ingen ting. Hva er galt? Noen tips ? 5992743[/snapback] Dummiespørsmål igjen.... ligger de i document_root? (www/htdocs eller lignende)? Og når du aksesserer de... aksesseres de gjennom http://localhost/filnavnet? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Takk, jeg fikk det til og får åpnet fila når jeg skriver http://localhost/mappenavn/index.php, men PHP koden funker ikke!? :S Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Takk, jeg fikk det til og får åpnet fila når jeg skriver http://localhost/mappenavn/index.php, men PHP koden funker ikke!? :S 5992884[/snapback] Kodefeil? Paste den her, da vel. Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Nei det er ikke kodefeil, jeg har den på webserver på nettet og fungerer der.. Men jeg vil få til dette så jeg slipper å legge ut filene på nettet for å teste dem! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Jeg fikk til alt nå! Men det er noen php koder som ikke virker også er det noen som virker. Og det er de mest avanserte som ikke virker. Hvorfor skjer dette? f.eks. så funker ikke denne: <?php if (!isset($side)) { $side = "hovedsiden"; $error = "error"; } $incfile = "./inc/" . $side . ".php"; $errorfile = "./inc/" . $error . ".php"; if(file_exists($incfile)) { include($incfile); } else { include($errorfile); } ?> Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg fikk til alt nå!Men det er noen php koder som ikke virker også er det noen som virker. Og det er de mest avanserte som ikke virker. Hvorfor skjer dette? f.eks. så funker ikke denne: <?php if (!isset($side)) { $side = "hovedsiden"; $error = "error"; } $incfile = "./inc/" . $side . ".php"; $errorfile = "./inc/" . $error . ".php"; if(file_exists($incfile)) { include($incfile); } else { include($errorfile); } ?> 5993277[/snapback] hva er det som skjer/ikke skjer her? Hvordan henter du $side? Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Det er ikke noe problem med den koden der. Den har jeg brukt på alle sider jeg har laget og den har funka bra hver gang! Men du har et poeng, kanskje den ikke er bra nok, eller ikke bra nok spesifisert! Hmmm, jeg skal se på den og endre litt på den! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Woohoo, jeg fikk det til nå. Den har funket sånn den var hele tiden når siden har ligget på webserver ute på nettet. Men når jeg la til $side = $_GET['side']; så ordna det seg. Da funka det på pc'en også! Takk for at du veiledet meg til å begynne å tenke! Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Men jeg får ikke lagt til sessions. Er det noe spesielt jeg må gjøre for at sessions skal funke? Sessions'ene blir ikke lagra :S Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Grunnen til at det ikke har virket før er tydeligvis at du har hatt register_globals on på webserveren, og det er slått av lokalt (er som standard satt til off etter PHP versjon 4.2). register_globals er en funksjon som kan skape store sikkerhetshull, derfor bør du egentlig prøve å få slått det av på webserveren også, og begynne å alltid spesifisere variabler. Les mer om register globals her. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Men jeg får ikke lagt til sessions.Er det noe spesielt jeg må gjøre for at sessions skal funke? Sessions'ene blir ikke lagra :S 5993667[/snapback] Ikke noe mer enn at du må starte skriptet med session_start(); Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har session_start(); men det virker som sessions ikke lagres. Dette scriptet vet jeg at fungerer helt som det skal. Dette har jeg sett over sånn som jeg gjorde med det andre scriptet mange ganger. Og det er testet, men på maskinen min så fungerer det ikke. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 hvis du skal tenke og sånt så ville jeg foreslått og tenke på $_Session['bruker'] eller noe i den duren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå