Goliath Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tar utgangspunkt i denne artikkelen. Jeg har litt blandede følelser om dette. Glem nå at det er Microsoft som gjør dette men generelt reklame i spill. Spillet blir jo mye mer realistisk hvis man har ordentlige varemerker i spillet så slik sett så er det kult. På den andre siden: du har kjøpt et produkt som er dyrt nok, skal du ikke få slippe å se reklame? Det er som å kjøpe en DVD film med reklamepauser. En grei løsning hadde jo vært subsiderte spill fra produsenten. Vil du ha spillet billigere, får du med reklamen. Kjøper du spillet til full pris, slipper du det. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Dette er jo et kjent fenomen fra alle aspekt i samfunnet. Produktplassering. Har vi jo sett i Need for speed og stort sett alle EA spill i mange år nå. Det er jo på lik linje med at hovedpersonen i en film drikker pepsi og løper med nike sko. Jeg føler ikke at filmen blir ødelagt på grunn av det. Samme med spill. Så lenge det ikke blir pauser i spillet med reklame så er det greit. Jeg ville hatet at loadingscreenen var full av reklame Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 MS snakker jo også om å finasiere Xbox Live ved reklame, men da blir tjenesten gratis for brukerne. Er dette også tilfellet med spill (at de blir billigere, ikke gratis) ser jeg ikke noen problemer med dette. Når det gjelder mer "subtil" in-game reklame (som for eksempel en brusmaskin med Pepsilogoen) kan det være med på å gjøre et spill mer virkelighetsnært, i et FPS satt til moderne tid for eksempel. Jeg har ikke så mye i mot slik reklame så lenge det gjøres smakfullt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvis det ikke blir gjort utrolig åpenlyst og usannsynlig, ser jeg ikke problemet. Hvis det fører til at enkelte spillstudio kan bruke litt mer penger på utvikling for å finpusse, ser jeg ingentin negativt, og hvis det betyr at vi får billigere spill ser jeg iallefall ikke noe negativt i det.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Ja, jeg vet at det har vært slik lenge. Man kan spesielt se det i "I, Robot" hvor hele begynnelsen av filmen baseres på reklame av diverse produkter. I spill ser dette tydlig i alle EA Sports-spillene og som du nevnte, NFS-serien. Grunnen til at jeg tar dette opp nå er at produsenter får jo søren meg dekket hele spillproduksjonen basert på reklameinntektene om ikke lenge og hva bruker jeg mine penger på? Et spill proppet med reklame? Og mine penger går rett i lomma på èn fyr? Som sagt, spillet skulle i det minste bli subsidert og billigere.. Endret 26. april 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Fight Night Round 3 skriker BurgerKing overalt! Har aldri sett slik overdreven reklameprofilering i reallife boksing. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Spiller det noen rolle da? Vi betaler NRK-lisens, og får likevel reklame logoer rett i trynet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) betyr ikke at vi er fornøyde med dem, men vi kan ikke gjøre noe med det spill er det annerledes med, for de kan vi velge å ikke kjøpe... edit: og de må ikke sees på som en oppfordring til piratvirksomhet, jeg mente selvsagt at man bare velger bort de spillene og satser på andre spill. Endret 26. april 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tja,dersom det blir brukte kreativt rundt om i spill-miljøene syns eg dette hjelper litt på virkelighets-feelingen Selvfølgelig,blir det FOR mye av det her og der,i overdreven grad blir det litt for dumt. Bruk det fornuftig,så går det greit for min del ihvertfall. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg følte meg litt "ripped off" etter å ha betalt 600kr for et spill som er proppet til randen med reklame (PGR3). Helt greit med reklame, men forutsetning er jo selvfølgelig at prisen blir betydlig redusert. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Det er nettopp det jeg mener. Fight Night Round 3 oser så sinnsykt reklame hvor enn du er spillet. Får jeg det billigere? Nei. Er all reklamen relevant med bosking? Nei Endret 26. april 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Jeg følte meg litt "ripped off" etter å ha betalt 600kr for et spill som er proppet til randen med reklame (PGR3).5994030[/snapback] Jøss, det har jeg seriøst aldri tenkt over i og med at jeg aldri har sett et motorsportsarrangement uten tonnevis av reklame. I PGR3 tror jeg ikke at reklamen er solgt; det er vel heller et tilfelle av at man har valgt reklamer som 'passer' til et bilspill siden man er vant til å se reklame i forbindelse med billøp. Jeg tror spillet hadde sett ganske merkelig og 'unaturlig' ut uten reklame i svingene o.l. siden banen jo er avgrenset av ulike barrierer og det faktisk er snakk om et billøp. Jeg tror neppe Honeywell (datamaskiner?), Western Union (bank), Snap On (verktøy) eller Sparco (utstyr til motorsport) har betalt noe for å være med for å nevne noen eksempler jeg fant fra screenshots sånn i farta. Dette er jo ikke akkurat annonsører som har mye å hente fra spillgale ungdommer, men typiske annonsører som er med når det gjelder bilsport og som dermed tilfører litt realisme til spillet. Endret 26. april 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg følte meg litt "ripped off" etter å ha betalt 600kr for et spill som er proppet til randen med reklame (PGR3).5994030[/snapback] Jøss, det har jeg seriøst aldri tenkt over i og med at jeg aldri har sett et motorsportsarrangement uten tonnevis av reklame. I PGR3 tror jeg ikke at reklamen er solgt; det er vel heller et tilfelle av at man har valgt reklamer som 'passer' til et bilspill siden man er vant til å se reklame i forbindelse med billøp. Jeg tror spillet hadde sett ganske merkelig og 'unaturlig' ut uten reklame i svingene o.l. siden banen jo er avgrenset av ulike barrierer og det faktisk er snakk om et billøp. Jeg tror neppe Honeywell (datamaskiner?), Western Union (bank), Snap On (verktøy) eller Sparco (utstyr til motorsport) har betalt noe for å være med for å nevne noen eksempler jeg fant fra screenshots sånn i farta. Dette er jo ikke akkurat annonsører som har mye å hente fra spillgale ungdommer, men typiske annonsører som er med når det gjelder bilsport og som dermed tilfører litt realisme til spillet. 5995020[/snapback] Viss du tror det så er jeg nok redd for å si at du er litt naiv. Saken er den at reklame i spill er ganske så omfattende allerede. du tenker kanskje ikke over det. Men jeg kan forsikre deg om at de selksapene har en ganske feit avtale med de som har laget PGR3 De synes nok at de er en bra plass å plassere sin reklame siden det er bilintresserte som spiller det og da er det jo rett til målgruppa. Så det er faktsik veldig god grunn å tro at nettopp de har satt inn penger for å få reklamen der. Aldri undervurder reklamemarkede og deres måter å nå deg på. Det store i USA for tidene er folk som går rundt på gata som en helt vanlig fyr og så snakker han med folk som han treffer om hvor bra denne nye mp3 spilleren er eller hvor kult et nytt spill han har fått tak i er. Disse personene jobber for reklameselskaper og driver med direkte reklame. Som sagt. ikke undervurder de som driver med reklame Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Det store i USA for tidene er folk som går rundt på gata som en helt vanlig fyr og så snakker han med folk som han treffer om hvor bra denne nye mp3 spilleren er eller hvor kult et nytt spill han har fått tak i er. Disse personene jobber for reklameselskaper og driver med direkte reklame. 5995154[/snapback] Hehe, jeg kunne lett vært en slik person når jeg fikk min PSP 6 måneder før USA og Europa releasen. Jeg satt på T-banen og det flokka en hel gjeng rundt meg. Må si at at jeg ble litt svett mellom fingra. Mens jeg spilte Ridge Racer, hørte jeg mange wow og gisp. Hele seansen var flaut men jaggu skulle alle sammen kjøpe nettopp denne maskinen når den kom ut. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det store i USA for tidene er folk som går rundt på gata som en helt vanlig fyr og så snakker han med folk som han treffer om hvor bra denne nye mp3 spilleren er eller hvor kult et nytt spill han har fått tak i er. Disse personene jobber for reklameselskaper og driver med direkte reklame. 5995154[/snapback] Hehe, jeg kunne lett vært en slik person når jeg fikk min PSP 6 måneder før USA og Europa releasen. Jeg satt på T-banen og det flokka en hel gjeng rundt meg. Må si at at jeg ble litt svett mellom fingra. Mens jeg spilte Ridge Racer, hørte jeg mange wow og gisp. Hele seansen var flaut men jaggu skulle alle sammen kjøpe nettopp denne maskinen når den kom ut. 5995207[/snapback] Samme her. :!: WOW DEN SKJERMEN ER VIRKELIG KLAR.......hadde jeg fått en tier hver gang noen sa det så kunne jeg vert riiiiiiik Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Saken er den at reklame i spill er ganske så omfattende allerede. du tenker kanskje ikke over det. Men jeg kan forsikre deg om at de selksapene har en ganske feit avtale med de som har laget PGR3 5995154[/snapback] Det tviler jeg sterkt på i PGR3 sitt tilfelle; utviklerne har nok heller spurt veldig pent om å få lov til å bruke de fleste firmalogoene nettopp fordi de passer inn i spillet. Det er få - om noen - av reklamene i PGR3 som henvender seg i særlig grad til spillets målgruppe, så det er i så fall utrolig uprofesjonelt gjort av eventuelle betalende kunder. Hvis teamet har gått inn for å selge denne reklameplassen så har også de gjort en særs slett jobb; det er hundrevis av firmaer/produkter som er langt mer relevante for et slikt spill enn de fleste av dem som er med pr. idag. Men at det jobbes aktivt når det gjelder spill kontra betalt reklame er ganske sikkert - jeg tror bare ikke at det er særlig bevisst gjennomført i PGR3 sitt tilfelle. Endret 26. april 2006 av Nonsens Lenke til kommentar
mg_martin Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 vel.. jeg synes i hvertfall at reklame i spill ikke er en dårlig ide forsåvidt. det hadde vært kult i GTA kunne gå inn på en mcDonalds og kverke hele gjengen før man stikker innom Dressmann og kjøper en dress sånne spill burde nesten ha reallife reklame for å gjøre det mer virkelighetstro. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 vel.. jeg synes i hvertfall at reklame i spill ikke er en dårlig ide forsåvidt. det hadde vært kult i GTA kunne gå inn på en mcDonalds og kverke hele gjengen før man stikker innom Dressmann og kjøper en dress sånne spill burde nesten ha reallife reklame for å gjøre det mer virkelighetstro. 5995393[/snapback] Og nettopp slike spill, er det nok ingen som vil ha reklamen sin innblandet i. Det hadde nok blit litt av ein hurlumhei dersom man kunne kverke samtlige personell med McDonalds uniform Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 ... dersom man kunne kverke samtlige personell med McDonalds uniform 5995403[/snapback] Men for en følelse! Jeg tenkte senest på det i dag når jeg ventet i 10 minutter på såkalt 'fast food' hos Burger King Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 ... dersom man kunne kverke samtlige personell med McDonalds uniform 5995403[/snapback] Men for en følelse! Jeg tenkte senest på det i dag når jeg ventet i 10 minutter på såkalt 'fast food' hos Burger King 5995424[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå