Gaardon Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 har en topcom 871BT modem og en D-Link Wireless 108G Gaming Router som jeg skal koble sammen. problemet er bare at modemet har en innebygd ruter funksjon. men jeg har klart å få modemet til å bli et rent modem. nå lurer jeg på hvordan jeg kobler disse sammen har aldrig gjort dette før, så jeg har ingen anelse. plis hjelp meg? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Modem LAN -> D-Link WAN. Gå inn i konfigen til D-Link ruteren. (192.168.1.1? admin admin?) Under WAN velger du PPPoE og taster inn [email protected] og passordet ditt. Wola du er på nett. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvis du har telenor ja... Her kan du se en enkel oversikt over hvordan de fleste ISP'ene har satt opp sine internett kunder: http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2600ge_internet.htm Merk at NGT holder på å bytte over fra pppoa til pppoe for sine kunder (etter hva ryktene sier) Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Modem LAN -> D-Link WAN. Gå inn i konfigen til D-Link ruteren. (192.168.1.1? admin admin?) Under WAN velger du PPPoE og taster inn [email protected] og passordet ditt. Wola du er på nett. NEI! du kobler fra routere til dlink sin wan, men inne på wlink routern (som har brukernavn pr default: admin og ikke noe passord) så velger du Dynamic IP Address under wan.... magnus edit: (det jeg sier stemmer ihvertfall hvis det er routerfunksjon i modemet, for da er brukernavn og passord satt opp i modemet..) Endret 26. april 2006 av general musa Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (det jeg sier stemmer ihvertfall hvis det er routerfunksjon i modemet, for da er brukernavn og passord satt opp i modemet..) Hvis du leser det opprinnelige opplegget, ser du at trådstarter har satt opp topcomen som rent modem. Da forsvinner PPPOe muligheten derifra, og Dlinken må ta seg av det Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 *kremt* gir meg..... Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg klarer ikke ikke fjerne PPPoe tilkoblingen i modemet. for det står på ruteren at all PPPoe på tilkoblinger på modem må fjernes og jeg vet ikke hvordan d gjøres. noen som vet? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Dersom du har fulgtdenne veiledningen hos telenor, er PPPOe innstillingene fjernet fra topcomen. Da kan du trygt gjøre innstillingene i Dlinken. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 enten kan du bruke statisk eller dynamisk ip eller du kan bruke pppoe ipene og dns adressene kan du finne med og koble deg direkte til modemet slik at du er på internett og så start, kjør, skrive inn cmd,og så skrive inn ipconfig/all og trykke enter håper dette hjalp Lenke til kommentar
holvik Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg klarer ikke ikke fjerne PPPoe tilkoblingen i modemet. for det står på ruteren at all PPPoe på tilkoblinger på modem må fjernes og jeg vet ikke hvordan d gjøres. noen som vet? 5999732[/snapback] -Hva heter internettleverandøren din ? -Kommer du på nett hvis du kobler PC'en din rett i Topcom'en ? Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har telenor. nei ikke etter jeg satt i bridemodus. Lenke til kommentar
RusHHouR Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Har du husket @online.no etter bruker navn? Har vært der før hehe Telenor har som andre har sagt bruker veiledninger for å sette modemet i bridge mode(fungere kun som modem) Med D-Link er det absolutt det beste da UPNP og andre portåninger fungere mye bedre, D-link sier selv dette på sine supportsider. BTW: Fornøyd med routeren? Vurdere kjøp av en slik selv Rushy Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 har selv prøvd å sette mitt speedtoutch modem i bridgemodus og det virker ikke hos meg heller, selv om jeg skriver inn [email protected] og dns adressene, men det funker ikke fordetom har satt opp routere før men da var allerde modemet satt opp i bridgemodus av telenor, tror det må være noe feil med guiden til værtfall mitt speedtoutch modem Lenke til kommentar
holvik Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 har selv prøvd å sette mitt speedtoutch modem i bridgemodus og det virker ikke hos meg heller, selv om jeg skriver inn [email protected] og dns adressene, men det funker ikke fordetom har satt opp routere før men da var allerde modemet satt opp i bridgemodus av telenor, tror det må være noe feil med guiden til værtfall mitt speedtoutch modem 6015587[/snapback] Du skal ikke ha ".com" i brukernavnet. Har selv ett bridget Speedtouch 510i som fungerer utmerket. Jeg har heller ikke skrevet inn DNS adresser i routeren. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 ja vet det er no bare skrev feil men fulgte akkurat den guiden på telenor sida og det funka ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå