Gå til innhold

VK2 IKT eller Almenn påbygg?

V-by

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å tvile på at jeg ikke får lærlingeplass til neste år.

Men hvis jeg ikke får det, blir jeg tilbudt plass på et alternativt år, der jeg tar fagbrevet på skolen gjennom et år. da sparer jeg også et år :p

Ellers så har jeg søkt almenn påbygging.

Men jeg aner ikke hva jeg skal velge, jeg aner heller ikke hva jeg skal bli senere, litt lyst til å jobbe, men får en seg jobb?

Og hvis jeg skal utdanne meg videre vil jeg bli noe innen data, og jeg aner ikke hva jeg kan gå da :p

Edit: For de som lurer så er det IKT- Driftsfag :p

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne ut hva man vil gjøre vidre, så man først finne ut en ting intresser du sier at du vil drive på med noe innen data, men hva trives du best med å drive på med innen data ? er det nettverk , programmering,design.. hva ?

det er det først du må finne ut...

lykke til med valget!

ps! hadde selv samme problemet og har vel forsåvidt det også idag, men har nå bestemt meg for å bli lærer eller it - konsulent...

Lenke til kommentar

Støtter det som har blitt sagt tidligere i denne tråden. IKT-driftsfag i seg selv er rimelig verdiløst. De fleste IT-jobber i dag krever minst en bachelor-grad, og da er generell studiekompetanse et must.

Lenke til kommentar

Jammen da er det greit! jeg tenkte først å gå vk2 og få fagbrevet, og så gå påbygging for å få studiekompetanse, men ser ut tel å bli bare påbygging hvis det er lite vits i å ta fagbrevet.

Så det er også vanskelig å utdanne seg med bare fagbrevet og ikke noe studiekompetanse videre?...

Edit: Fylle Leif var innom :fun:

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...