Erelend Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg har et prosjekt på skolen. hvordan utdanner man seg til jurist? hvilken vei må man gå? må man gå allmennfag for så å studere jus? Og hvilke yrker kan jurister få utenom i rettsystemet. Og er det lett å få jobb som juris, og hvorfor? Trenger svar litt fort... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg har et prosjekt på skolen. hvordan utdanner man seg til jurist? hvilken vei må man gå? må man gå allmennfag for så å studere jus? 5992249[/snapback] Du trenger generell studiekompetanse. Så søker du på rettsvitenskap ved Universitetet i Oslo, eventuelt Bergen eller Tromsø. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 En jurist kan vel drive alt fra å være advokat til konsulent. Ser jeg for meg iallefall. Var det forresten ikke et eget skoleforum her? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 jo det er det vel... takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå