Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Makan til dumskap , leve på forskudd!

6180766[/snapback]

Nå er det max 45 dagers kreditt eller noe på Amexkortene våre - og heller ingen mulighet faktisk til å utsette noe mer. Denne kreditten er rentefri. Det vil si at man får "låne" pengene i opptil 45 dager. Er ikke det fordellaktig?

6180781[/snapback]

 

Jeg ser ikke fordelen med dette?

 

Må da være best å betale for det man vil ha der og da?

 

Jeg ser noe jeg vil ha, betaler det med visakortet mitt, og slipper å tenke noe mer på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få amex kort : Få deg en god jobb, søk om å få kort.

6180772[/snapback]

Og da får du et med "fin farve", som var forutsetningen? Gull eller platinium. Hvordan får jeg det?

6180785[/snapback]

 

Maling, dummen!

6180793[/snapback]

 

Haha! :!:

 

Kredittkort er bare dumt... lite kjipt å skulle betale for ett impulskjøp flere uker senere...

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke fordelen med dette?

 

Må da være best å betale for det man vil ha der og da?

 

Jeg ser noe jeg vil ha, betaler det med visakortet mitt, og slipper å tenke noe mer på det.

6180789[/snapback]

Du skal kjøpe en bil. Bilen koster 640 000 kroner, bare for å ta et tall. Du har penger på konto til den, men betaler med amexkortet ditt. Vi går ut i fra at pengene står på en konto med 2 % rente pa. Noe usikker i farten på beregning av rentedager, men vi sier en måned, og deler da renten på innskudet på 12.

 

640 000*0,02/12= 1066 kroner.

 

Fantastisk, da "tjente" du faktisk en tusenlapp. :p

Lenke til kommentar
Hvor mange amex kort har du i ditt navn, JR ?

6180784[/snapback]

Jeg har et annet kredittkort som jeg bruker nå og som er mer praktisk, men joda, jeg har faktisk hatt et Amex-kort med mitt navn preget på. Riktignok var jeg hverken betalingskontakt eller juridisk - kun innehaver av kortet.

6180791[/snapback]

 

Hehe, fantastisk. Si fra når du har fått deg et eget kort da, og har fått tilpass i "øvre middelklasse". Det at faren din, mora di og broren din på kostskole tilhører denne klassen, gjør vel ikke at også du gjør det ?

Lenke til kommentar
For å få amex kort : Få deg en god jobb, søk om å få kort.

6180772[/snapback]

Og da får du et med "fin farve", som var forutsetningen? Gull eller platinium. Hvordan får jeg det?

6180785[/snapback]

 

Fortsett i den gode jobben, og søk igjen.

6180796[/snapback]

Ring Amex og spør om det holder å ha vært elektromontør i 24 år for å få platinakortet.

Lenke til kommentar
Nå er det max 45 dagers kreditt eller noe på Amexkortene våre - og heller ingen mulighet faktisk til å utsette noe mer. Denne kreditten er rentefri. Det vil si at man får "låne" pengene i opptil 45 dager. Er ikke det fordellaktig?

6180781[/snapback]

 

Hvorfor skal du låne penger rentefritt? Du har vel ikke noe problem med å hoste opp kapital der og da uansett.

Lenke til kommentar
Nå er det max 45 dagers kreditt eller noe på Amexkortene våre - og heller ingen mulighet faktisk til å utsette noe mer. Denne kreditten er rentefri. Det vil si at man får "låne" pengene i opptil 45 dager. Er ikke det fordellaktig?

6180781[/snapback]

 

Hvorfor skal du låne penger rentefritt? Du har vel ikke noe problem med å hoste opp kapital der og da uansett.

6180816[/snapback]

Har du 640 000 på brukskontoen din?

 

Det er jo mye enklere å dra det på kortet og betale en regning i måneden under ett, med avtalegiro til og med? Mye greiere.

Lenke til kommentar
For å få amex kort : Få deg en god jobb, søk om å få kort.

6180772[/snapback]

Og da får du et med "fin farve", som var forutsetningen? Gull eller platinium. Hvordan får jeg det?

6180785[/snapback]

 

Fortsett i den gode jobben, og søk igjen.

6180796[/snapback]

Ring Amex og spør om det holder å ha vært elektromontør i 24 år for å få platinakortet.

6180815[/snapback]

 

Om du ennå ikke har forstått at folk i "middelklassen" faktisk kan stige i stillingsgrader, og derfor også faktisk oppnå ting med sine miserable "middelklasseliv", er du bare teit.

Lenke til kommentar
Nå er det max 45 dagers kreditt eller noe på Amexkortene våre - og heller ingen mulighet faktisk til å utsette noe mer. Denne kreditten er rentefri. Det vil si at man får "låne" pengene i opptil 45 dager. Er ikke det fordellaktig?

6180781[/snapback]

 

Hvorfor skal du låne penger rentefritt? Du har vel ikke noe problem med å hoste opp kapital der og da uansett.

6180816[/snapback]

Har du 640 000 på brukskontoen din?

 

Det er jo mye enklere å dra det på kortet og betale en regning i måneden under ett, med avtalegiro til og med? Mye greiere.

6180821[/snapback]

 

Betale bil med max 45 dagers kreditt?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...