Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Jeg er bare fin jeg, ikke slesk. Skal sjekke pakkekvitteringene mine i mårra. Mulig søksmål mot posten på gang.

6180731[/snapback]

Jeg blir med på søksmålet. Posten er så jævlig treig, og har helt sugne pakkerutiner.

 

MagnusW: El-montør = fint ord for elektriker ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øh ? Er du martin ? Har du betalt noe ?

6180716[/snapback]

 

Nei. hehe! Jeg trodde du bare ikke sendte det. Trodde du var en slesk type! Men det er du altså ikke?

6180723[/snapback]

 

Jeg er bare fin jeg, ikke slesk. Skal sjekke pakkekvitteringene mine i mårra. Mulig søksmål mot posten på gang.

6180731[/snapback]

 

Ja dette skal vi få has på! Ned med Posten! Ned med Posten!

Lenke til kommentar

Elmontør er sånn som har yrkesfag-brev? Det trenger neppe en vaskedame, så det kan vi ikke gå ut i fra at hun har.

 

 

fagbrev som elmontør kan alle få. Det er ikke usannsynlig at vaskedama tar seg en jobb som elmontør (hjelpemontør), får fagbrevet, skifter jobb (og dobler lønn). På denne måten går hun lett fra underklasse til overklasse.

Lenke til kommentar
Man kan ha fagbrev i rengjøringsyrket da!

6180739[/snapback]

To år på skole, og to år i lære?

 

Det har ikke vaskehjelpen vår i hvertfall..

6180745[/snapback]

 

 

Man kan ta fagbrev uansett fag, uten å ha gått skole, etter 3 år i praksis. Dette gjøres ved å melde seg opp til fagprøve, og er noe alle kan gjøre uansett utdannelse

Lenke til kommentar

Elmontør er sånn som har yrkesfag-brev? Det trenger neppe en vaskedame, så det kan vi ikke gå ut i fra at hun har.

 

 

fagbrev som elmontør kan alle få. Det er ikke usannsynlig at vaskedama tar seg en jobb som elmontør (hjelpemontør), får fagbrevet, skifter jobb (og dobler lønn). På denne måten går hun lett fra underklasse til overklasse.

6180746[/snapback]

Vaskedamen tjener kanskje 180 000, kanskje 220 i året. Er en dobling, til 440 det samme som at hun da er blitt "overklasse"?

 

Jeg ser fortsatt frem til at du skal skaffe deg et Amexkort i "fin farve" - ikke grønt. Alle kunne jo få seg det, sant?

Lenke til kommentar
Og resultatet av norsk skole? Rote rundt på grunnskolen til han er atten, og så sendes i en eller annen vernet bedrift? Han kan heldigvis bedre, tror vi og legene. Med innsats og lignende kan han kanskje karre til seg et sånt yrkesbrev eller noe, "bli noe praktisk" som det heter seg...

6180740[/snapback]

At dere sendte han på kostskole har jeg ingenting mot, men jeg synes bare at det var litt tidlig å gjøre det i en alder av 10 år.

 

Han kommer sikkert til å klare seg bra ;)

Lenke til kommentar
Man kan ha fagbrev i rengjøringsyrket da!

6180739[/snapback]

To år på skole, og to år i lære?

 

Det har ikke vaskehjelpen vår i hvertfall..

6180745[/snapback]

Jeg har egen potetskreller med fagbrev jeg. Så alt er mulig. Han kan også skrelle mye annet

Lenke til kommentar
Ok, da så. Mener fremdeles at det å sende han til utlandet i fem uker i strekk var litt for mye for en ti-åring, men nå kjenner ikke jeg broren din, kan godt hende han takler det ;)

6180735[/snapback]

Og resultatet av norsk skole? Rote rundt på grunnskolen til han er atten, og så sendes i en eller annen vernet bedrift? Han kan heldigvis bedre, tror vi og legene. Med innsats og lignende kan han kanskje karre til seg et sånt yrkesbrev eller noe, "bli noe praktisk" som det heter seg...

6180740[/snapback]

 

Du lever jo klart og tydelig ikke i det vi andre kaller "verden". Hva skiller en som er "noe praktisk" fra en av dine familiemedlemmer ? Lønn ? Nei. Kanskje de må flytte på dingser og sette sammen noen klosser for å tjene penger i motsetning til å suge andre "overklasse"-pikker for å tjene penger... Jeg foretrekker sammensetting av klosser framfor å suge gammelkuk fra beste vestkant. ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser fortsatt frem til at du skal skaffe deg et Amexkort i "fin farve" - ikke grønt. Alle kunne jo få seg det, sant?

6180755[/snapback]

 

Kan du fortelle meg hva i heiteste man skal med et Amexkort (uansett farve).

 

Om man har kontroll på økonomi og forbruk skal det da ikke være nødvendig å handle på kreditt.

 

Makan til dumskap , leve på forskudd!

Lenke til kommentar
Du lever jo klart og tydelig ikke i det vi andre kaller "verden". Hva skiller en som er "noe praktisk" fra en av dine familiemedlemmer ? Lønn ? Nei. Kanskje de må flytte på dingser og sette sammen noen klosser for å tjene penger i motsetning til å suge andre "overklasse"-pikker for å tjene penger... Jeg foretrekker sammensetting av klosser framfor å suge gammelkuk fra beste vestkant. ;)

6180764[/snapback]

Familien min driver med counsulting i forhold til juss og økonomi og invest. Er det å "suge overklasse-pikk"?

 

Venter fortsatt på at du skal fortelle meg om hva som skal til for å få Amex-kort - eventuelt innrømme at du tok munnen for full.

Lenke til kommentar
Du lever jo klart og tydelig ikke i det vi andre kaller "verden". Hva skiller en som er "noe praktisk" fra en av dine familiemedlemmer ? Lønn ? Nei. Kanskje de må flytte på dingser og sette sammen noen klosser for å tjene penger i motsetning til å suge andre "overklasse"-pikker for å tjene penger... Jeg foretrekker sammensetting av klosser framfor å suge gammelkuk fra beste vestkant. ;)

6180764[/snapback]

Familien min driver med counsulting i forhold til juss og økonomi og invest. Er det å "suge overklasse-pikk"?

 

Venter fortsatt på at du skal fortelle meg om hva som skal til for å få Amex-kort - eventuelt innrømme at du tok munnen for full.

6180770[/snapback]

 

Men hva driver du med for å holde på velstanden? Hva slags utdannelse skal du ta, og hvor skal du jobbe?

Lenke til kommentar

Hvor mange amex kort har du i ditt navn, JR ?

 

Med amex pratet ditt, mener du at det er et krav for å få innpass i overklassen at du er så dårlig økonomisk stilt at du faktisk må låne penger rentefritt ? Har ikke folk i overklassen råd til å betale renter ?

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Du lever jo klart og tydelig ikke i det vi andre kaller "verden". Hva skiller en som er "noe praktisk" fra en av dine familiemedlemmer ? Lønn ? Nei. Kanskje de må flytte på dingser og sette sammen noen klosser for å tjene penger i motsetning til å suge andre "overklasse"-pikker for å tjene penger... Jeg foretrekker sammensetting av klosser framfor å suge gammelkuk fra beste vestkant. ;)

6180764[/snapback]

Stiller meg bak dette :)

 

 

 

Det går ikke en uke uten en heftig diskusjon med JoachimR om økonomi og Norges stat :fun:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...