Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du dro fram din brors skoleplass som et eksempel på at det finnes klasseskiller i norge, uten å si at du tilhører overklassen ? Mener du da at denne dyre skoleplassen er oppnåelig for underklassen og/eller middelklassen ?

6180683[/snapback]

Øvre middelklasse bør kunne klare det, men det spørs helt - også på hvor man skal trekke klasseskillene.

 

Personlig tror jeg vi har en samlet gjeld på rundt 50 millioner. :p

Lenke til kommentar
Om vaskedama vil, kan hun doble inntekten sin. Dette er igjen avhengig av hvordan hun velger å leve, ikke hvilken klasse hun tilhører. Skoleplassen broren din har i utlandet, gjør ikke at du tilhører norges overklasse. Personlig synes jeg sånne som deg burde ha blitt sendt til svalbard eller lignende, uten visa kort og overbeskyttende mødre.

 

Folk som faktisk jobber hardt for å leve et godt liv, har mer i "overklassen" å gjøre enn det du noen gang kommer til å ha.

6180649[/snapback]

 

Hadde vært fint om du kunne fortelle hvordan en uten utdanning plutselig skulle kunne dobble/tredobble inntekten sin. Sikkert flere som vil vite det.

6180682[/snapback]

 

At det plutselig skjer, er lite sannsynlig. Men alle som ønsker å øke inntekten, klarer dette ved å jobbe hardt og målrettet. Spør Røkke.

6180694[/snapback]

 

Tja, å doble inntekten uten noen form for utdanning er ikke lett. Med mindre det er snakk om narkosalg, leimord og annet gøy...

Lenke til kommentar
Er det der du har det fra? Livet er da det man gjør det til. Med eller uten penger. Kan da fint leve et flotters liv uten den jævla fine bilen til 6 millioner . Jau. Bare jeg kommer meg på Stoneskonsert jeg så er alt bankers.

6180647[/snapback]

100% enig! Livet handler ikke om penger!

 

 

Faen, synd du er så ung ! ( :love: )

 

:!:

6180651[/snapback]

Jeg er veslevoksen :!:

 

 

Sier du at kvinner, eller menn, med høyere stilling er en dårlig forelder fordi de kanskje jobber lenger enn en gjennomsnitlig nordmann?

 

Det blir for dumt å si at vi ikke har klasseskiller i Norge. Det er jo åpenlyst at barn med bedre økonomi og en mor eller far med høyere utdannelse, eventuelt andre kunnskaper, har bedre villkår enn andre barn.

6180660[/snapback]

De er ikke nødvendigvis dårlige foreldre, men noen av de instiller barna sine (ubevisst eller ikke) på at penger er noen man ha.

 

Kommer ann på hva du legger i villkår.

Hvis du mener at de har et bedre matrialistisk liv så er jeg enig.

Hvis du mener at de har et bedre liv generelt så er jeg uenig, de får fort en livsinstilling som sikter til at mennesker som ikke har over et visst nivå i pengesekken er dårligere mennesker enn andre.

 

 

Pappa var bortreist i nordsjøen mesteparten av min barndom. Ble da folk av meg likevel...

6180663[/snapback]

Blir folk av alle, men du får tettere bånd til faren din hvis han er borte mye av tiden. Snakker av egenerfaring her, faren min var også borte mesteparten av min barndom, og jeg har ikke samme "far-sønn" båndene som de andre i klassen min har. Derimot har jeg mye sterkere bånd til mine søstre og min mor enn resten av klassen. Ettersom jeg har blitt gamlere har jeg i større grad blitt med på en av jobbene til pappa (fiske), og har fått mye sterkere bånd til han :)
Lenke til kommentar

Apropos den har vi nok et klasseskille; Amex's kunder med pene farver på kortene sine ble jo tilbudt billetter, lenge etter at billettsalget var slutt og til en mer "koselig" pris enn hva de går på svartebørs.

 

 

Alle som vil ha et amex kort med fine farger på, kan få det. Ingen form for klasseskille her.

6180661[/snapback]

Kan de det? Prøv og ring Amex og be om gull eller platina, er du snill. :)

6180671[/snapback]

Gjør du det?

Lenke til kommentar
Øh ? Er du martin ? Har du betalt noe ?

6180716[/snapback]

 

Nei. hehe! Jeg trodde du bare ikke sendte det. Trodde du var en slesk type! Men det er du altså ikke?

6180723[/snapback]

 

Jeg er bare fin jeg, ikke slesk. Skal sjekke pakkekvitteringene mine i mårra. Mulig søksmål mot posten på gang.

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg vi har en samlet gjeld på rundt 50 millioner. :p

6180703[/snapback]

Godt poeng. De fleste rike er egentlig bare gjeldsslaver med jobber som gjør at de kan betale avdragene :wee:

6180718[/snapback]

Det går visst i pluss, såvidt jeg vet. :p

 

Jeg har ikke lyst til å gå ut med priser på skoleplasser, men til orientering koster en VANLIG skoleplass på Oslo International, som ikke mottar statsstøtte, rundt 100 000/året. En skole som er mer tilpasset den enkelte elev, har egen "campus/sovesaler", matserveringer og lignende vil jo naturligvis koste en del mer.

Lenke til kommentar

Tja, å doble inntekten uten noen form for utdanning er ikke lett. Med mindre det er snakk om narkosalg, leimord og annet gøy...

 

 

Jeg har en bekjent som gikk fra en standard elmontør lønn, til over det dobbelte. Dette skjedde på to mnd, uten videre utdanning.

6180724[/snapback]

Elmontør er sånn som har yrkesfag-brev? Det trenger neppe en vaskedame, så det kan vi ikke gå ut i fra at hun har.

Lenke til kommentar
Vi fant ingen norsk privatskole som passet. Forøvrig er jo det også i mot oppleggen eher - da må han jo tas ut av offentlig skole... Og.... Det har ikke alle muligheter til...

 

Tilpasset undervisning på mine to år på offentlig skole begrenset seg til årstrinnet overs mattebok...

6180677[/snapback]

Ok, da så. Mener fremdeles at det å sende han til utlandet i fem uker i strekk var litt for mye for en ti-åring, men nå kjenner ikke jeg broren din, kan godt hende han takler det ;)
Lenke til kommentar
Jeg har en bekjent som gikk fra en standard elmontør lønn, til over det dobbelte. Dette skjedde på to mnd, uten videre utdanning.

6180724[/snapback]

 

Nå vet ikke jeg hva en elmontør er da, men hvis han søkte på en høyere stilling så skal ikke det være umulig.

Men når det er snakk om at en kvinne som vasker på en skole uten utdannelse skal gjøre det, så tror jeg du skal tenke deg om igjen.

Lenke til kommentar

Tja, å doble inntekten uten noen form for utdanning er ikke lett. Med mindre det er snakk om narkosalg, leimord og annet gøy...

 

 

Jeg har en bekjent som gikk fra en standard elmontør lønn, til over det dobbelte. Dette skjedde på to mnd, uten videre utdanning.

6180724[/snapback]

Elmontør er sånn som har yrkesfag-brev? Det trenger neppe en vaskedame, så det kan vi ikke gå ut i fra at hun har.

6180734[/snapback]

 

Man kan ha fagbrev i rengjøringsyrket da!

Lenke til kommentar
Ok, da så. Mener fremdeles at det å sende han til utlandet i fem uker i strekk var litt for mye for en ti-åring, men nå kjenner ikke jeg broren din, kan godt hende han takler det ;)

6180735[/snapback]

Og resultatet av norsk skole? Rote rundt på grunnskolen til han er atten, og så sendes i en eller annen vernet bedrift? Han kan heldigvis bedre, tror vi og legene. Med innsats og lignende kan han kanskje karre til seg et sånt yrkesbrev eller noe, "bli noe praktisk" som det heter seg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...