Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg orker ikke skaffe meg en stor karriere, fordi jeg mye heller vil være en god mor for mine eventuelle barn senere.

 

Offeret jeg gjør for dette er selvsagt noe mindre penger enn om jeg eventuelt ble sjef og måtte jobbe lange og sene kvelder.

6180629[/snapback]

 

Sier du at kvinner, eller menn, med høyere stilling er en dårlig forelder fordi de kanskje jobber lenger enn en gjennomsnitlig nordmann?

 

Det blir for dumt å si at vi ikke har klasseskiller i Norge. Det er jo åpenlyst at barn med bedre økonomi og en mor eller far med høyere utdannelse, eventuelt andre kunnskaper, har bedre villkår enn andre barn.

Lenke til kommentar

Apropos den har vi nok et klasseskille; Amex's kunder med pene farver på kortene sine ble jo tilbudt billetter, lenge etter at billettsalget var slutt og til en mer "koselig" pris enn hva de går på svartebørs.

 

 

Alle som vil ha et amex kort med fine farger på, kan få det. Ingen form for klasseskille her.

Lenke til kommentar
Klarte den ikke? Han klarte den for all del, men han hadde ikke nok faglig utbytte av det. Mamma kjørte på og krevde ekstra timer med spesiallærere og tok ham ut til privat logoped til tider. Phillip slet aldri så ille at han ikke klarte seg, men han hadde lite utbytte av skolen her i Norge, som ingen klarte å tilpasse ham. Og norsk skole skryter av "tilpasset undervisning". Hoho!

6180636[/snapback]

Ah, skjønner saken bedre nå, men hadde det ikke vært bedre med en norsk privatlærer da? Eventuelt privat-skole?

 

At norsk skole ikke har tilpasset undervisning kan jeg personlig skrive under på. Jeg har i løpet av mine 9. skole år aldri fått den undervisningen jeg trenger. Jeg kjeder meg i timene og får gode karakterer uten utfordring. Jeg vil ha utfordringer!

Lenke til kommentar

Om vaskedama vil, kan hun doble inntekten sin. Dette er igjen avhengig av hvordan hun velger å leve, ikke hvilken klasse hun tilhører. Skoleplassen broren din har i utlandet, gjør ikke at du tilhører norges overklasse. Personlig synes jeg sånne som deg burde ha blitt sendt til svalbard eller lignende, uten visa kort og overbeskyttende mødre.

 

Folk som faktisk jobber hardt for å leve et godt liv, har mer i "overklassen" å gjøre enn det du noen gang kommer til å ha.

6180649[/snapback]

Jeg sa ikke at jeg tilhørte noen overklasse. Jeg sa bare at det ER forskjeller, og drog frem det som et eksempel. Samme skole som jeg snakker om har blandt annet hatt "besøk" av barn av fremtredene nordmenn tidligere. Vi er faktisk så internasjonale i Norge i dag, at landegrensen ikke er noen hindring.

Lenke til kommentar

Sier du at kvinner, eller menn, med høyere stilling er en dårlig forelder fordi de kanskje jobber lenger enn en gjennomsnitlig nordmann?

 

Det blir for dumt å si at vi ikke har klasseskiller i Norge. Det er jo åpenlyst at barn med bedre økonomi og en mor eller far med høyere utdannelse, eventuelt andre kunnskaper, har bedre villkår enn andre barn.

 

 

Faren min tjener bedre enn faren din, har ingen utdannelse what so ever, og er sterkere enn pappaen din. Gjør det at jeg og min familie tilhører norges overklasse ?

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke skaffe meg en stor karriere, fordi jeg mye heller vil være en god mor for mine eventuelle barn senere.

 

Offeret jeg gjør for dette er selvsagt noe mindre penger enn om jeg eventuelt ble sjef og måtte jobbe lange og sene kvelder.

6180629[/snapback]

 

Sier du at kvinner, eller menn, med høyere stilling er en dårlig forelder fordi de kanskje jobber lenger enn en gjennomsnitlig nordmann?

 

Det blir for dumt å si at vi ikke har klasseskiller i Norge. Det er jo åpenlyst at barn med bedre økonomi og en mor eller far med høyere utdannelse, eventuelt andre kunnskaper, har bedre villkår enn andre barn.

6180660[/snapback]

 

Jeg sier at jeg vil tilbringe tid med barna mine. Ingen barn blir lykkelige av at foreldrene har god økonomi.

 

Barn blir lykkelige av å ha foreldre som engasjerer seg i de.

Lenke til kommentar

Apropos den har vi nok et klasseskille; Amex's kunder med pene farver på kortene sine ble jo tilbudt billetter, lenge etter at billettsalget var slutt og til en mer "koselig" pris enn hva de går på svartebørs.

 

 

Alle som vil ha et amex kort med fine farger på, kan få det. Ingen form for klasseskille her.

6180661[/snapback]

Kan de det? Prøv og ring Amex og be om gull eller platina, er du snill. :)

Lenke til kommentar

Nei...alle er nok ikke autister ^^

 

Men, det er mange elever som har ADHD, er rullestolbrukere osv. og trenger ekstra hjelp.

6180650[/snapback]

Ritalin.

Rullestolrampe og taxi til skolen.

Case closed.

 

Autistiske barn burde ikke gå på offentlig skole i Norge. Hvis man har råd til et alternativ, er det korrekt å bruke det. Selv helt friske barn sliter på de norske skolene, så de som er vanskeligstilte bør få det beste tilbudet mulig.

 

Folk skal ikke tro at å prioritere familie når barnet er 10 er annet enn en bjørnetjeneste når det ikke har fått noe ut av skolegangen. Gi heller barnet en sjanse.

Lenke til kommentar
Ah, skjønner saken bedre nå, men hadde det ikke vært bedre med en norsk privatlærer da? Eventuelt privat-skole?

 

At norsk skole ikke har tilpasset undervisning kan jeg personlig skrive under på. Jeg har i løpet av mine 9. skole år aldri fått den undervisningen jeg trenger. Jeg kjeder meg i timene og får gode karakterer uten utfordring. Jeg vil ha utfordringer!

6180665[/snapback]

Vi fant ingen norsk privatskole som passet. Forøvrig er jo det også i mot oppleggen eher - da må han jo tas ut av offentlig skole... Og.... Det har ikke alle muligheter til...

 

Tilpasset undervisning på mine to år på offentlig skole begrenset seg til årstrinnet overs mattebok...

Lenke til kommentar
Om vaskedama vil, kan hun doble inntekten sin. Dette er igjen avhengig av hvordan hun velger å leve, ikke hvilken klasse hun tilhører. Skoleplassen broren din har i utlandet, gjør ikke at du tilhører norges overklasse. Personlig synes jeg sånne som deg burde ha blitt sendt til svalbard eller lignende, uten visa kort og overbeskyttende mødre.

 

Folk som faktisk jobber hardt for å leve et godt liv, har mer i "overklassen" å gjøre enn det du noen gang kommer til å ha.

6180649[/snapback]

 

Hadde vært fint om du kunne fortelle hvordan en uten utdanning plutselig skulle kunne dobble/tredobble inntekten sin. Sikkert flere som vil vite det.

Lenke til kommentar

Om vaskedama vil, kan hun doble inntekten sin. Dette er igjen avhengig av hvordan hun velger å leve, ikke hvilken klasse hun tilhører. Skoleplassen broren din har i utlandet, gjør ikke at du tilhører norges overklasse. Personlig synes jeg sånne som deg burde ha blitt sendt til svalbard eller lignende, uten visa kort og overbeskyttende mødre.

 

Folk som faktisk jobber hardt for å leve et godt liv, har mer i "overklassen" å gjøre enn det du noen gang kommer til å ha.

6180649[/snapback]

Jeg sa ikke at jeg tilhørte noen overklasse. Jeg sa bare at det ER forskjeller, og drog frem det som et eksempel. Samme skole som jeg snakker om har blandt annet hatt "besøk" av barn av fremtredene nordmenn tidligere. Vi er faktisk så internasjonale i Norge i dag, at landegrensen ikke er noen hindring.

6180666[/snapback]

 

Du dro fram din brors skoleplass som et eksempel på at det finnes klasseskiller i norge, uten å si at du tilhører overklassen ? Mener du da at denne dyre skoleplassen er oppnåelig for underklassen og/eller middelklassen ?

Lenke til kommentar
Er det der du har det fra? Livet er da det man gjør det til. Med eller uten penger. Kan da fint leve et flotters liv uten den jævla fine bilen til 6 millioner . Jau. Bare jeg kommer meg på Stoneskonsert jeg så er alt bankers.

6180647[/snapback]

 

Ø.B, Jævla bra sagt!

 

Kan ikke si det bedre enn det!

6180656[/snapback]

Er trøtt, er nok derfor. jaja godnattgodnatt :)

opp om noen timer. arghhgh

 

Seether: adressa er i profilen min tror jeg. Fikser det i morra. mmmsooove

Endret av Ø.B.
Lenke til kommentar
Om vaskedama vil, kan hun doble inntekten sin. Dette er igjen avhengig av hvordan hun velger å leve, ikke hvilken klasse hun tilhører. Skoleplassen broren din har i utlandet, gjør ikke at du tilhører norges overklasse. Personlig synes jeg sånne som deg burde ha blitt sendt til svalbard eller lignende, uten visa kort og overbeskyttende mødre.

 

Folk som faktisk jobber hardt for å leve et godt liv, har mer i "overklassen" å gjøre enn det du noen gang kommer til å ha.

6180649[/snapback]

 

Hadde vært fint om du kunne fortelle hvordan en uten utdanning plutselig skulle kunne dobble/tredobble inntekten sin. Sikkert flere som vil vite det.

6180682[/snapback]

 

At det plutselig skjer, er lite sannsynlig. Men alle som ønsker å øke inntekten, klarer dette ved å jobbe hardt og målrettet. Spør Røkke.

Lenke til kommentar
Hvilket land er han på skole i, forresten? Språket skaper ingen hindringer?

6180681[/snapback]

Språket er vel en hindring, særlig fordi den norske skolen mente han ikke hadde nytte av engelsk. Fantastisk innstilling, men det fungerer på et vis over there, og selvom han det første halvåret sa han ville hjem tror jeg faktisk han trives.

 

Når det er sagt er ikke Phillip noen autist av den form dere kanskje tenker på det, men "atypisk autist". Hadde noen møtt ham er det mer problemer med et par "lyder" når han snakker og det faktum av at han kan "ta av litt" som er synlig. Mange har derfor trodd han kunne ha ADHD.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...