Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Ctrl+C, Ctrl+V? :p

6180543[/snapback]

Ikke han. Han har så mange feil at det må være skrevet for hånd.

 

fox88: Han har enten skrevet for hånd, eller fabrikert masse feil :)

 

nerdVANNA: Så bare at det sto Toshiro i quoten din, tenkte med engang på Toshiro Matsuda ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers kan jeg ikke forstå at det skal være noe som helst skille, da alle har like muligheter og alle kan tilegne seg samme kunnskap.

6180545[/snapback]

Min bror er ti år og sendt på utenlandske kostskole. For det første lærer han engelsk, for det andre bruker denne skolen andre læreplaner og har flere undervisningstimer enn norsk skole. Har alle mulighet til å sende barna på utenlandske privatskoler? Har alenemoren som vakser på skolen råd til det?

 

Svaret sier seg selv, hele årslønnen hennes etter skatt ville gått med til dette.

 

Har man penger, kan man dessuten kjøpe seg ut av sykehuskøer ol. God økonomi medfører ofte flere feriereiser, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på chartertur til Grand Canaria - men "almenndannende" reiser til f.eks Roma. Det er ikke alle i Norge som har råd til å svippe ned til Roma en tur.

 

I det hele tatt, det er forskjell på folk, ikke bare "folk" og "uteliggere".

 

EDIT: Men forskjellen er mindre enn i mange andre land, noe jeg tror er en smule negativt.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Jeg stikker å legger meg. Jeg har en hard dag med fri i morgen. Det er en hard jobb, men noen må jo gjøre den.

 

 

God natt:

 

EvoZ, TeggY, Linn Christin, fox88, Ø.B., nerdVANNA, wilbur626, MagnusW, DurinVIII, laserskriver, Loeve, Axes  og han der anonyme brukeren

Lenke til kommentar
Min bror er ti år og sendt på utenlandske kostskole. For det første lærer han engelsk, for det andre bruker denne skolen andre læreplaner og har flere undervisningstimer enn norsk skole. Har alle mulighet til å sende barna på utenlandske privatskoler? Har alenemoren som vakser på skolen råd til det?

 

Svaret sier seg selv, hele årslønnen hennes etter skatt ville gått med til dette.

 

Har man penger, kan man dessuten kjøpe seg ut av sykehuskøer ol. God økonomi medfører ofte flere feriereiser, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på chartertur til Grand Canaria - men "almenndannende" reiser til f.eks Roma. Det er ikke alle i Norge som har råd til å svippe ned til Roma en tur.

 

I det hele tatt, det er forskjell på folk, ikke bare "folk" og "uteliggere".

 

EDIT: Men forskjellen er mindre enn i mange andre land, noe jeg tror er en smule negativt.

6180565[/snapback]

 

Stakkars broren din, han ville nok foretrukket å ha dårligere økonomi, en far som jobbet , og en mor som kunne være hjemme hos han under oppveksten. Det satte iallefall jeg stor pris på.

Lenke til kommentar
Min bror er ti år og sendt på utenlandske kostskole.

6180565[/snapback]

 

Hvordan takler han dette? Om jeg i en alder av ti år hadde blitt sendt utenlands på kostskole ville jeg ha hatt det ekstremt tungt. Har han noen familie eller lignende i nærheten?

 

Uansett, jeg tror jeg legger meg. Derfor utnevner jeg en komite som skal bestikke wilbur626: TeggY, SteffyBoy, MagnusW, Impetus90, EvoZ, fox88, Ø.B., nerdVANNA, laserskriver, Loeve og Axes. Lykke til, og alle vi andre stoler på dere nå.

Lenke til kommentar
Da var x-men 3 sett..

*søvn*

6180568[/snapback]

 

Hva syns du om filmen?

Vurderer og se den selv.

6180569[/snapback]

Grei underholdning :)

Uff lurer på om jeg skal si jeg er sjuk i morra gitt.. Må gjøre som han ene gutten jeg leste om, sov i 53 døgn i strekk. Ta igjen litt søvn

Lenke til kommentar
Min bror er ti år og sendt på utenlandske kostskole.

6180565[/snapback]

 

Hvordan takler han dette? Om jeg i en alder av ti år hadde blitt sendt utenlands på kostskole ville jeg ha hatt det ekstremt tungt. Har han noen familie eller lignende i nærheten?

 

Uansett, jeg tror jeg legger meg. Derfor utnevner jeg en komite som skal bestikke wilbur626: TeggY, SteffyBoy, MagnusW, Impetus90, EvoZ, fox88, Ø.B., nerdVANNA, laserskriver, Loeve og Axes. Lykke til, og alle vi andre stoler på dere nå.

6180588[/snapback]

 

 

:ohmy: Hvilket ansvar! Jeg føler meg beæret! Men får ta det imorgen.. Nå er jeg for trøtt til å bestikke noen som helst.

Lenke til kommentar
Uansett, jeg tror jeg legger meg. Derfor utnevner jeg en komite som skal bestikke wilbur626: TeggY, SteffyBoy, MagnusW, Impetus90, EvoZ, fox88, Ø.B., nerdVANNA, laserskriver, Loeve og Axes. Lykke til, og alle vi andre stoler på dere nå.

6180588[/snapback]

Dude, han er opptatt. Jeg prøver.

 

Hadde nok blitt forbannet hadde jeg blitt sendt på kostskole i utlandet. Å vokse opp uten familien min hadde jeg ikke taklet.

Lenke til kommentar
Min bror er ti år og sendt på utenlandske kostskole. For det første lærer han engelsk, for det andre bruker denne skolen andre læreplaner og har flere undervisningstimer enn norsk skole. Har alle mulighet til å sende barna på utenlandske privatskoler? Har alenemoren som vakser på skolen råd til det?

 

Svaret sier seg selv, hele årslønnen hennes etter skatt ville gått med til dette.

 

Har man penger, kan man dessuten kjøpe seg ut av sykehuskøer ol. God økonomi medfører ofte flere feriereiser, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på chartertur til Grand Canaria - men "almenndannende" reiser til f.eks Roma. Det er ikke alle i Norge som har råd til å svippe ned til Roma en tur.

 

I det hele tatt, det er forskjell på folk, ikke bare "folk" og "uteliggere".

 

EDIT: Men forskjellen er mindre enn i mange andre land, noe jeg tror er en smule negativt.

6180565[/snapback]

 

Du har ikke gjort noe for dette. Det er jo faren din sine penger. Du kunne like godt vært født i en familie med en far som bilmekaniker og en mor som jobbet i barnehage.

 

Jeg ville heller vært hjemme hos familien enn å gått på en kostskole i utlandet når jeg var 10.

 

Jaja...stikker å legger meg....

Lenke til kommentar

Min bror reiser hjem (på business faktisk :p ) hver sjette uke omtrent. Han er sendt til utlandet fordi han har umoden og har en sykdom som gir lærevansker. Etter tre-fire år på norsk skole gav man opp, og fant spesialskole for hans vansker. Mamma kjørte på mot skolen i Norge, offentlig faktisk, og krevde assistent ol til ham. Skolen kunne ikke utenvidre fikse assisten, men en "anonym donasjon" til skolen på omkring 80 000 - det de mente en assistent ville koster, kunne endre saken.

 

Neida, alle har like gode vilkår i Norge!

 

EDIT: Dessuten er min mor over en gang i blandt og treffer ham. Det skjer da aldri på skolen, men i nærmeste storby, da man anser at hjemlengsel vil bli forsterket om han har opplevelser med min mor på selve skolen.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...