PlatinumFlyer Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 I Oslo fjernet de i fjor fritt skolevalg, og delte byen i et par soner. Plutselig ble karakterkravene til en del skoler veldig forskjellig på bakgrunn av hvor du bor. Tror Handelsgym var den med størst sprik. Du har jo OPG, hvis du vil "binde deg" til en linje. Heltberg Private Gymnas har jo også vært en stund, og er pga sin "montesorri-inspirerte" undervisning ikke rammet av Djupedals tøvete nye regler. Begge disse skolene har eksistert før Clemets tid som kunnskapsminister. Djupedal har jo lagt en solid stopper for Sonans, John Bauer etc foreløpig... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 I Oslo fjernet de i fjor fritt skolevalg, og delte byen i et par soner. Plutselig ble karakterkravene til en del skoler veldig forskjellig på bakgrunn av hvor du bor. Tror Handelsgym var den med størst sprik. Du har jo OPG, hvis du vil "binde deg" til en linje. Heltberg Private Gymnas har jo også vært en stund, og er pga sin "montesorri-inspirerte" undervisning ikke rammet av Djupedals tøvete nye regler. Begge disse skolene har eksistert før Clemets tid som kunnskapsminister. Djupedal har jo lagt en solid stopper for Sonans, John Bauer etc foreløpig... 6137087[/snapback] Okei. Kan man velge utenfor disse sonene? Har nå adresse i Bærum (eller var det Asker? Husker ikke helt.) og må derfor melde flytting til Oslo for å få gå på skole der. Blir i såfall flytting til Ulleren. Hvilken sone blir jeg boende i da? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Godnatt alle sammen 6137093[/snapback] Du har deilig signatur Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 I Oslo fjernet de i fjor fritt skolevalg, og delte byen i et par soner. Plutselig ble karakterkravene til en del skoler veldig forskjellig på bakgrunn av hvor du bor. Tror Handelsgym var den med størst sprik. Du har jo OPG, hvis du vil "binde deg" til en linje. Heltberg Private Gymnas har jo også vært en stund, og er pga sin "montesorri-inspirerte" undervisning ikke rammet av Djupedals tøvete nye regler. Begge disse skolene har eksistert før Clemets tid som kunnskapsminister. Djupedal har jo lagt en solid stopper for Sonans, John Bauer etc foreløpig... 6137087[/snapback] Okei. Kan man velge utenfor disse sonene? Har nå adresse i Bærum (eller var det Asker? Husker ikke helt.) og må derfor melde flytting til Oslo for å få gå på skole der. Blir i såfall flytting til Ulleren. Hvilken sone blir jeg boende i da? 6137109[/snapback] Vest. (Eller hvor i Ullern bydel - er du helt på grensen ned mot sentrum tilhører du sentrum - det går faktisk på barneskolen adressen tilhører. ) Du må i såfall ha høyt snitt for OHG, selvom det antagelig er enklere med opptak rett i VKI. Du har gått/går GK nå? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 *snnnrrr* Får lese litt HP og legge meg til å sofa med litt Pink Floyd på øret.. Harry Potter og Pink Floyd, haha! 6136905[/snapback] #Emma Watson - I wish you were here# 6136930[/snapback] Har'em lagd sang nå? *se oppgitt ut* Kan ikke hu holde seg til bilder. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Vest. (Eller hvor i Ullern bydel - er du helt på grensen ned mot sentrum tilhører du sentrum - det går faktisk på barneskolen adressen tilhører. ) Du må i såfall ha høyt snitt for OHG, selvom det antagelig er enklere med opptak rett i VKI. Du har gått/går GK nå? 6137121[/snapback] Nei, begynner på GK 07/08, så er et lite stykket frem i tid, men må undersøke litt nå pga. det med flytting. Men uanset, har ikke skjønt der der med grenser helt. Har de noe serlig å si? Er det sånn at om jeg søker utenfor min sove så havner jeg legre ned på listen enn de som bor i sonen? Har du evt noen sider å henvise til? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) *snnnrrr* Får lese litt HP og legge meg til å sofa med litt Pink Floyd på øret.. Harry Potter og Pink Floyd, haha! 6136905[/snapback] #Emma Watson - I wish you were here# 6136930[/snapback] Har'em lagd sang nå? *se oppgitt ut* Kan ikke hu holde seg til bilder. 6137141[/snapback] 'Wish You Were Here' er en Pink Floyd-sang Og album Endret 19. mai 2006 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Moff Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 ok da : etter folk har sovet og dagen begynner ^^ Lenke til kommentar
Moff Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Å., kjeder meg :S 6137226[/snapback] gjør noe gøy Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 'Wish You Were Here' er en Pink Floyd-sang Og album 6137172[/snapback] *Angre på at jeg slettet de gigabytene med Pink Floyd jeg hadde* Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Uff... er så kvalm nå... Tips? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Å., kjeder meg :S 6137226[/snapback] gjør noe gøy 6137229[/snapback] Hva da? Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Espen: se noen noughty filmer og gjør noe jeg ikke vil si høyt Lenke til kommentar
fox Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Uff... er så kvalm nå... Tips? 6137238[/snapback] PRøv å onanere i anus, det hjelper Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Spreng noe. Slår aldri feil Eller gå og legg deg, som jeg skal gjøre nå. God natt, folkens! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Å., kjeder meg :S 6137226[/snapback] gjør noe gøy 6137229[/snapback] Hva da? 6137241[/snapback] Gå ut og spreng postkasser med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg