Gå til innhold

Siste Ordet 5. [oppdaterte regler 16.11.06!]


b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har 6 timer med fysikk i morgen. I 4 av de timene skal jeg ha fysikkprøve. Jeg bytter gjerne morgendagen mot heftige ryggsmerter  :dontgetit:

7285398[/snapback]

Tar du imot hodepine og frysninger+ryggsmerte...

 

Ja, jeg vet:stakkars meg...

7285408[/snapback]

*dunke på ryggen* det går nok bra skal du se :tease:

Lenke til kommentar

Nei, nå har jeg skaffet meg en hobby, eller et mål kan en si :)

 

Jeg har begynt å lære meg CSS :love:

 

Altså dette (les, kun et utdrag av en kode):

{body
font-family: arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 50%
color: red
background-color: #fff
margin: 2em
padding: 0;
}

p {
line-height: 0.9em
}

 

Jeg er sikker på at en del kan dette, men spennede å lære seg noe en ikke kan ^^

Lenke til kommentar
Nei, nå har jeg skaffet meg en hobby, eller et mål kan en si :)

 

Jeg har begynt å lære meg CSS :love:

 

Altså dette (les, kun et utdrag av en kode):

{body
font-family: arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 50%
color: red
background-color: #fff
margin: 2em
padding: 0;
}

p {
line-height: 0.9em
}

7285572[/snapback]

 

 

Så søtt! En nybegynners CSS-kode. :love:

Lenke til kommentar
Det er ikke så vanskelig å lære seg koden, men den som er dritt er når jeg kommer Xhtml biten, bah... :p

7285625[/snapback]

Hva er det den koden gjør?

 

Jeg har mest kunnskap på batch-programmering. :p

7285667[/snapback]

Det lille jeg har vist frem der gjør følgende;

- stiller på font-størrelsen

- stiller på fargene

- stiller på linjehøyder

- stiller på bokstav-størrelsen

etc.

 

Det kun litt basic, jeg kan legge inn flere funksjoner for de forskjellige elementene, er du interessert i dette så ta en titt innom web design biten av forumet :)

Lenke til kommentar
Nei, nå har jeg skaffet meg en hobby, eller et mål kan en si :)

 

Jeg har begynt å lære meg CSS :love:

 

Altså dette (les, kun et utdrag av en kode):

{body
font-family: arial, helvetica, sans-serif;
font-size: 50%
color: red
background-color: #fff
margin: 2em
padding: 0;
}

p {
line-height: 0.9em
}

7285572[/snapback]

 

 

Så søtt! En nybegynners CSS-kode. :love:

7285586[/snapback]

Joda, Men den gjør da jammen nytta si ;)

Lenke til kommentar

Det er det den gjør, men det kommer mer fremover, å lære seg CSS er ikke gjort på en dag :)

 

clvn; alt du gjorde var å fjerne mellomrommet ved p og {, og endret til #00; det har ikke så mye for seg, da både opera og FF støtter "red", "black" og deller for å si det slik, de 17 fargene man kan bruke som en finner hos htmldog.com :)

Lenke til kommentar

Ah..endelig kan jeg slappe av. Det har vært en lang dag. Jeg kom hjem i tre-tida, spiste pizza og så på en episode av "House". Deretter prøvde jeg iherdig å lese biologi, men det endte opp med at jeg la meg ned på senga i en times tid. Deretter våkna jeg igjen og ga meg i kast med biologiboka nok en gang, og det gikk bedre i våken tilstand! Etter det ga jeg meg i kast med en stil samt noe gruppearbeid vi har å gjøre i historie, og det ble jeg nettopp ferdig med.

 

Jeg tror en av personene i gruppa vår har dysleksi; han hadde sendt arbeidet sitt til meg (ettersom jeg mekker en side for arbeidet vårt, og retter grammatiske feil), og jeg kom over så utrolig mange feil. Ofte hadde han skrevet navnet på en vitenskapmann forskjellig fra setning til setning. Dette endte jo opp med at jeg måtte google disse navnene for å se hva som var rett...yikes. Greit nok at man kanskje har dysleksi (kan jo ikke være bombesikker), men det er kanskje greit å nevne det til læreren og andre i gruppa.

 

Jaja, nå skal jeg slappe av litt...

Lenke til kommentar
Det er det den gjør, men det kommer mer fremover, å lære seg CSS er ikke gjort på en dag :)

 

clvn; alt du gjorde var å fjerne mellomrommet ved p og {, og endret til #00; det har ikke så mye for seg, da både opera og FF støtter "red", "black" og deller for å si det slik, de 17 fargene man kan bruke som en finner hos htmldog.com :)

7285734[/snapback]

Jeg endra fra {body til body{, noe som er ganske vesentlig feil :)

Lenke til kommentar
Det er det den gjør, men det kommer mer fremover, å lære seg CSS er ikke gjort på en dag :)

 

clvn; alt du gjorde var å fjerne mellomrommet ved p og {, og endret til #00; det har ikke så mye for seg, da både opera og FF støtter "red", "black" og deller for å si det slik, de 17 fargene man kan bruke som en finner hos htmldog.com :)

7285734[/snapback]

Jeg endra fra {body til body{, noe som er ganske vesentlig feil :)

7285785[/snapback]

Ah, ja, men et har jeg rettet i dokumentet mitt fra før av, var en liten frase dette som jeg kopierte ut fra det som var før, jeg har endret litt her og der siden koden så slik ut :p

Lenke til kommentar
Ah, ja, men et har jeg rettet i dokumentet mitt  fra før av, var en liten frase dette som jeg kopierte ut fra det som var før, jeg har endret litt her og der siden koden så slik ut :p

7285796[/snapback]

Good good (=

 

Hva er det du driver og lager?

7285806[/snapback]

Jeg lager ingenting enda :p

 

Jeg er lære-fasen så jeg følger litt utorials på nettet, så skal jeg i gang med et lite prosjekt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...